سونی از دوربین حرفه‌ای A7 IV با سنسور 33 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 4k رونمایی کرد

سونی امروز Alpha 7 IV را معرفی کرد که با نام A7 IV نیز شناخته می‌شود. این دوربین جانشین دوربین آلفا ۷ مارک ۳  (A7 III)، می‌شود که دوربین فول فریم محبوب سونی از سال ۲۰۱۸  تاکنون است. دوربین آلفا ۷ مارک ۴ (A7 IV) قابلیت‌های عکاسی پیشینیان خود را ارتقا می‌دهد و در عین حال قابلیت‌های ویدئویی را در تلاش برای تبدیل شدن به یک دوربین هیبریدی واقعی بسیار بهبود می‌بخشد. همراه چیکاو باشید.

دوربین جدید سونی دارای سنسور جدید ۳۳ مگاپیکسلی فریم فول فریم Exmor R CMOS با نور پس زمینه است. حسگر جدید دارای محدوده حساسیت ایزو از ۵۰ تا ۲۰۴۸۰۰  است و هرچند که سونی درباره این قابلیت تبلیغ نمی‌کند اما این دوربین دارای ISO دوگانه طبیعی است، و مرحله دوم در ایزو  ۳۲۰۰ شروع می‌شود. سونی می‌گوید این سنسور از بازه دینامیکی ۱۵ نقطه‌ای بهره می‌برد.

سنسور جدید با جدیدترین نسل پردازنده تصویر BIONX XR مطابقت دارد، یعنی همان تصویری که در پرچمدار اصلی Sony Alpha1 مشاهده می‌شود. این دوربین قادر است تا به طور پیوسته ۱۰ فریم بر ثانیه عکاسی انجام دهد و با ردیابی AF/AE و اندازه بافر بزرگتر می‌تواند با نسل قبلی خود مقایسه شود.

سیستم فوکوس خودکار از ۷۵۹ نقطه AF تشخیص فاز با ردیابی اشیاء به صورت ردیابی آنی و Eye AF آنی برای ردیابی افراد، پرندگان و … است و این فناوری برای اولین بار در دوربین سونی به کار گرفته شده است که برای عکاسی لحظه‌ای و آنی از حیوانات در عکس و فیلم استفاده می‌کند که می‌تواند برای شکار لحظه‌های ناب و تکرار نشدنی استفاده شود.

دوربین سونی A7 IV  می‌تواند با استفاده از عرض کامل سنسور خود فیلم 4K ضبط کند. نمونه تصویر از 7K به 4K برای همه نرخ فریم از جمله به زیر ۳۰ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد. برخلاف A7 III ، دوربین سونی آلفا ۷ مارک ۴ همچنین می‌تواند ویدیوهای 4k با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند که نسل پیشین از چنین قابلیت و توانمندی جالبی برخوردار نبود.

 با این حال، تنها می‌تواند این کار را در حالت Super 35mm انجام دهد، که تصویر را برش می‌دهد و از عرض کامل سنسور استفاده نمی‌کند. همچنین برخلاف دوربین آلفا ۷ مارک ۳، دوربین آلفا ۷ مارک ۴ اکنون می‌تواند فیلم‌ها را در عمق کامل ۱۰ بیتی و نمونه برداری رنگی ۴:۲.۲ و همچنین با نسبت XAVC S-I ضبط کند. ضمن این که از پروفایل تصویر S-Cinetone که معمولاً در دوربین‌های سینمایی سونی وجود دارد، پشتیبانی می‌کند.

امکانات  دوربین حرفه‌ای A7 IV - چیکاو

سونی همچنین چند ویژگی جدید اضافه کرده است که در حال حاضر فقط بر روی دوربین سونی آلفا مارک ۴ قابل استفاده هستند و هیچکدام از دوربین‌های قبلی سونی این قابلیت‌ها را نمی‌توانند ارائه دهند. البته، این قابلیت‌ها را زمانی می‌تواند به کار بندد و استفاده کند که در این دوربین از لنز سازگار با E-mount سونی استفاده شود. حالت AF Assist هنگام فوکوس خودکار از انتقال فوکوس پشتیبانی می‌کند و Focus Map با بهره‌گیری از رنگ‌های عمق میدانی می‌تواند زاویه تصویر را بر روی نمایشگر نمایش ‌دهد. همچنین ویژگی Breathing Compensation جدید وجود دارد که تصویر را روی لنزهای سونی که دارای مشکل  focus breathing هستند اندکی برش می‌دهد.

طراحی فیزیکی تغییر کرده است و اکنون با اضافه شدن یک لایه جدید بالا برای Auto/P/A/S/M و MR و یک لایه تغییر حالت در پایین‌تر برای حالت‌های Still/Movie/S & Q باعث شده تا بتوان از عملکرد سریع‌تر بهره برد.

صفحه نمایش دوربین نیز به روز شده است و در حال حاضر دارای یک طراحی کاملاً مناسب است که از قابلیت چرخشی برخوردار شده است. اکنون این نمایشگر ۳.۶۸ میلیون نقطه‌ای دارای وضوح ۱.۶ برابر است. اسلات کارت دوگانه به روز شده است، یکی از آن‌ها از کارت‌های SD و دیگری از کارت‌های SD یا CFexpress نوع A پشتیبانی می‌کند.

یک پورت HDMI با اندازه کامل برای اتصال به نمایشگر خارجی اضافه شده است. دکمه ضبط  نیز برای دسترسی آسان به بالا منتقل شده و بدنه این دوربین در برابر آب مقاوم است و از آلیاژ منیزیم ساخته شده که در مناطق مختلف آب و هوایی از مقاومت بیشتری برخوردار شده است و همچنین از گریب بزرگتری بهره می‌برد.

 دوربین حرفه‌ای A7 IV سونی - چیکاو

به طور کلی، این دوربین جدید سونی نسبت به نسخه قبلی، به ویژه در عملکرد فیلم پیشرفت قابل توجهی دارد. قیمت آن فقط برای بدنه ۲۵۰۰ دلار است و در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر – دی) نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. ضمن این که این دوربین همراه با کیت لنز زوم FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS سونی نیز با قیمت ۲۷۰۰ دلار در بازار عرضه خواهد شد.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.