به گفته مدیر عامل اینتل ، کمبود تراشه جهانی تا سال 2023 ادامه خواهد داشت

پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیرعامل اینتل هشدار داد که کمبود تراشه در جهان به احتمال زیاد برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. او گفت که انتظار دارد این کمبود حداقل تا سال ۲۰۲۳ تمدید شود. این بیانیه در اواخر روز پنجشنبه قبل از نتایج مالی سه ماهه سوم اینتل در سال ۲۰۲۱ به CNBC اعلام شد. همراه چیکاو باشید.

مدیرعامل همچنین فاش کرد که کمبود قطعات در صنعت بر روی تراشه‌های رایانه‌ای آن شرکت در سه ماهه سوم تأثیر گذاشته است که منجر به کاهش ۸ درصدی سهام اینتل شد.

 گلسینگر معتقد است که این کمبود در حال حاضر در بدترین حالت خود قرار دارد، اما سال آینده هر سه ماه به تدریج بهتر خواهد شد. تعادل عرضه و تقاضا حداقل تا سال ۲۰۲۳ قابل پیش بینی نیست.

اما با وجود کاهش عرضه، اینتل نتایج سه ماهه سوم خود را با افزایش ۵ درصدی سالانه به دلیل تقاضای زیاد در مشاغل DCG و IoTG ارائه کرد. این شرکت همچنین ۹.۹ میلیارد دلار پول نقد از فعالیت‌های بازرگانی تولید کرده و ۱.۴ میلیارد دلار سود پرداخت کرده است.

جورج اس دیویس (George S. Davis)، مدیر ارشد مالی، در بیانیه‌ای گفت: «درآمد سه ماهه سوم به دلیل محدودیت حمل و نقل و تأمین که بر مشاغل ما تأثیر گذاشت، ۱۸.۱ میلیارد دلار کمی کمتر از میزان مورد انتظار ما بود.» او همچنین از برنامه‌های خود برای بازنشستگی از اینتل در ماه مه ۲۰۲۲ خبر داد. اینتل می‌گوید که تقاضا در زمینه رایانه‌های شخصی آن شرکت، به ویژه در نوت بوک‌های تجاری، رومیزی و رده‌های بالاتر مصرف کننده، همچنان قوی بوده است.

دیجیتالی شدن همه چیز، توسط چهار ابر قدرت هوش مصنوعی، ارتباط فراگیر، زیرساخت‌های ابری و کامپیوتری موجود، نیاز مستمر به تراشه‌های بیشتر را به گفته گلسینگر برانگیخته است. وی افزود: پیش بینی می‌شود بازار تقاضای تراشه تا پایان این دهه دو برابر شود و به ۱ تریلیون دلار برسد.  تا آن زمان، بازار گره‌های پیشرو به بیش از ۵۰ درصد از کل افزایش می‌یابد و بازار خدمات ریخته‌گری و تراشه ساز پیشرو با دو برابر نرخ کلی صنعت نیمه تمام رشد می‌کند.

گلسینگر گفت: «مشتریان همچنان Intel را برای نیازهای مرکز داده خود انتخاب می‌کنند و پردازنده مقیاس‌پذیر نسل سوم Xeon Ice Lake از زمان عرضه در آوریل بیش از ۱ میلیون دستگاه ارسال کرده است و ما انتظار داریم بیش از ۱ میلیون دستگاه را فقط در سه ماهه چهارم به بازار عرضه کنیم.»

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.