لپ تاپ استوک چیست؟

این روز ها شاید کلمه لپ تاپ استوک زیاد به گوشتان خورده باشد اما با تعریف و معنی دقیق آن آشنا نباشد. در واقع لپ تاپ های استوک شامل دسته بندی های مختلفی می شوند که بر اساس میزان استفاده ای که از آنها شده است دسته بندی می شوند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

لپ تاپ استوک  به لپ تاپ های کارکرده کشور های اروپایی گفته می شود این لپ تاپ ها همانند لپ تاپ های دست دوم  هستند اما تفاوت مهمی که دارند این است که به سفارش اروپا ساخته شه اند که این موضوع باعث می شود این لپ تاپ ها برای خریداران جذاب شوند زیرا کیفیت ساخت این لپ تاپ ها بسیار بهتر می باشد و دوام و مقاومت بیشتری دارند و به همین دلیل عمر کارکرد بیشتری نیز دارند و میتوان مدت زمان بیشتری از آنها استفاده نمود بدون این که کارایی شان کم شود.

این لپ تاپ ها ممکن است اصلا استفاده نشده باشند و یا در حد چند بار خاموش روشن استفاده شده باشند. اما بیشتر این لپ تاپ ها حداقل یک ماه استفاده شده اند پس اصطلاحا به این لپ تاپ ها دست دوم نیز می توان گفت.

بررسی صرفه اقتصادی خرید لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک از نظر قیمت میتواند بسیار به صرفه و اقتصادی باشد اما به شرطی که از فروشگاه معتبر خرید شود.قبل از اقدام به خرید لپ تاپ استوک مهم ترین موردی که باید رعایت کنید پیدا کردن فروشگاه معتبر و باسابقه می باشد و همچنین با توجه به زیاد شدن فروشگاه های لپ تاپ استوک سعی کنید از وارد کننده اصلی خرید نمایید زیرا با قیمت بسیار مناسب تر و بدون واسطه می توانید خرید خود را انجام دهید . فروشگاه افرا استوک (afrastok.ir) وارد کننده لپ تاپ استوک  در ایران می باشد .

میزان کارکرد

باتوجه به استوک بودن این لپ تاپ ها تشخیص میزان کارکرد آنها تنها بر اساس قیافه ی ظاهری ممکن است قبل از خرید حتما عکس واقعی لپ تاپ استوک که قصد خرید آن را دارید از فروشنده بگیرید چون بر حسب میزان کارکرد لپ تاپ استوک در یک مدل و با مشخصات یکسان قیمت ها متفاوت است پس فریب قیمت های پایین را نخورید و حتما عکس یا فیلم واقعی محصول رو مشاهده کنید یا در صورت امکان بصورت حضوری خرید کنید.

دسته بندی ها ی لپ تاپ استوک در دسته های گرید A و A+ و A++  مورد توجه ویژه هستند زیرا این سه دسته بندی لپ تاپ های کم کار کردی هستند که ارزش خرید دارند . محبوبیت این سه دسته مخصوصا گرید A++ از همه بیشتراست و ارزش خرید بیشتری نسبت به بقیه دارند.

تست و بررسی مشخصات

قبل از خرید لپ تاپ استوک گیمینگ باید انتظارات خود را از سیستمی که قصد خرید آن را دارید مشخص کنید.برای این کار بهتر است اطلاعات مختصری از ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ ها داشته باشید. لپ تاپ ها دارای چهار مشخصه پردازنده ، گرافیک ، رم و هارد هستند که باید حتما قبل از خرید مورد توجه قرار گیرند، با توجه کردن به هر کدام و اطلاعاتی که باید مد نظر داشته باشد بسته به نیاز خود می توانید هر کدام از مشخصه ها را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید.

نکته بسیار مهم در خصوص لپ تاپ ها این است که رم و هارد قابل ارتقا می باشد اما پردازنده و گرافیک قابل تغییر نیستند و در بعضی موارد به ندرت قابلیت تعویض دارند که با مشکلات فراوانی مواجه می شوند پس در انتخاب مشخصات باید به پردازنده و گرافیک دقت ویژه ای بشود.

انتخاب  پردازنده

پردازنده قلب پردازش یک سیستم می باشد و همه اطلاعات باید توسط پردازنده پردازش و تحلیل شوند و سپس به سایر قسمت ها ارسال گردد. حتی یک کار ساده که در سیستم انجام میگیرد توسط پردازنده پردازش می شود.

پردازنده های رایج در حال حاضر موجود در بازار از دو شرکت اینتل وamd هستند پردازنده ، پردازنده های اینتل در نسل های مختلف تولید شده اند که از نسل یک شروع می شوند و در حال حاضر تا نسل یازده در حال رونمایی و تولید هستند.

انتخاب گرافیک

کارت گرافیک ها در دو نوع مجزا و آنبرد عرضه شده اند لپ تاپ های بدون گرافیک به لپ تاپ هایی گفته می شود که گرافیک اینتل دارند این لپ تاپ ها صرفا برای کار های معمولی مناسب هستند و در صورت استفاده از برنامه های گرافیکی سنگین و گیم ها باید سیستم حتما دارای کارت گرافیک مجزا باشد تا پاسخگوی انجام کار های گرافیکی رندرینگ و گیمینگ باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.