موسیقی ترکی برگرفته از اصول کشور ترکیه

زبان های مختلفی در دنیای امروزه وجود دارند که هریک برای خود گویش و نوع فرهنگ بخصوص خود را در اختیار دارند. این موضوع حتی در نوع موسیقی و ریتم های بخصوص ان ها نیز وارد شده است. در کشور ایران نیز قوم های متفاوتی در گذشته زندگی کرده اند واین اقوام نیز گویش و نوع رفتار های خاص خود را دربر دارند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

زبان ترکی یکی از این نوع بوده که در ایران گستردگی بسیار زیادی دارد. زبان ترکی به نوعی زبان عثمانی و ترکیه ای بحساب می آید که به دلیل برخی مهاجرت های گوناگونی که در طول تاریخ اتفاق افتاده است بوجود آمده است. موسیقی ترکی نیز در کشور طرفداران زیادی دارد و در این موزیک های زیبا ریتم های احساسی و شاد فراوانی به گوش رسیده است.

این موسیقی به دلیل تعدد نواحی ترک نشین در دنیا دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و انواع مختلفی دارد که هریک از این انواع گرچه به کلی ترکی نامیده می شوند اما به یک قوم خاص تعلق دارد و همین باعث ایجاد تنوع در نوع موسیقی ترکی شده است.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را بهتر با موسیقی ترکی آشنا کرده باشیم تا بتوانید اطلاعات لازم در این زمینه را به راحتی بدست بیاورید. همینطور در ادامه مرجعی برای دانلود اهنگ ترکی جدید معرفی خواهیم کرد.

 انواع موسیقی ترکی و ساز های موجود در آن

همانطور که گفته شد موسیقی ترکی به دلیل تنوع علاقه مندان بسیار زیادی در سطح کشور و حتی جهان دارد. قومیت ترک بخش وسیعی از قاره آسیا و قسمتی از اروپا در برگرفته است که این سبب شناخت مردم و شنونده های جهان با این سبک موسیقی شده است.

موسیقی ترکی نیز به مانند هر شاخه دیگری که اکنون زمینه موسیقی را گسترش می دهند دارای انواع بخصوص و شنیدنی می باشند که شناخت آن ها می تواند به شما در انتخاب نوع سلیقه خودتان کمک کرده باشید. از انواع موسیقی ترکی موجود می توان به :

  •         موسموسیقی آذربایجانی
  •         موسیقی ترکمنی
  •         موسیقی اوبغوری
  •         موسیقی ترکی خراسانی
  •         موسیقی ترکیه ای
  •         و موسیقی قشقایی

مواردی که ذکر شد تمامی نوع های موسیقی ترکی در دنیا می باشند که هریک زیبایی بخصوص خود را دارند. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که اهنگ ترکی برای همه ملت های ترک زبان قابل فهم و درک است اما این تنوع تنها به دلیل نوع موسیقی زمینه ای ایجاد شده و گاهی می توان نوع تفاوت را در طرز بیان موضوع در هر موسیقی بیان کرد.

برای مثال در اهنگ های کردی شما اگر کرد زبان باشید می توانید تمامی موزیک های این دسته را به خوبی بشناسید اما این موسیقی نیز به مانند اهنگ های کردی دارای انواعی است و گاهی در یک نوع تنها برای بیان داستان های عاشقانه از اهنگ کردی استفاده می شود که سبب شده این نوع نام خاصی داشته باشد.

اهنگ ترکی نیز برای ساخت نیاز به برخی ساز های بخصوص دارد و هریک از این ساز های بخصوص ریتم و ملودی خاصی را در اهنگ ترکی ایجاد می کنند. می توان اصولی ترین و بهترین ساز های ترکی که اکنون نیز برای ساخت ریتم اهنگ های ترکی مورد استفاده قرار می گیرند را به این شکل معرفی کرد:

  • انواع ساز های زهی

1-چگور

2- دوتار

3- رباب

4- تامدیر

5- قیچک

6- باغلاما

  • انواع سازهای بادی

1-بالابان

2- سرنا

3- توتک

و برخی ساز های کوبه ای که موسیقی ترکی در برگرفته است.

تفاوت موسیقی ترکی ایران و ترکیه

می توان گفت اهنگ های ترکی ایرانی و ترکیه ای تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در ایران زبان رسمی و ملی فارسی انتخاب شده است و به این دلیل سایر زبان های موجود در کشور به عنوان زبان محلی شناخته شده اند و معمولا بومی های هر منطقه به خوبی از آن ها استقبال می کنند.

اما در کشور ترکیه زبان ملی و رسمی این کشور ترکی است که به این جهت موسیقی و تمامی موارد موجود با ایران مغایرت دارد. دراین کشور نیز زبان های محلی وجود دارد که می توان به یکی از آن ها یعنی زبان کردی اشاره کرد. اما به هرجهت به دلیل رسمی بودن زبان ترکی در کشور ترکیه اهنگ های این کشور نیز بصورت پاپ و به زبان ترکی خواهند بود.

تفاوت دیگر اهنگ های ترکی ایرانی با موزیک های کشور ترکیه نوع ریتم و مفهوم ان ها هستند. آهنگ های ترکی ایرانی معمولا برای شنونده ریتمیک و شنیدنی هستند و به نوعی استفاده رایجی در برگزاری مراسم های مناسبتی دارند اما اهنگ های ترکی کشور ترکیه موسیقی پاپ بوده و در همه شرایط و ریتم های متفاوتی مورد استفاده هستند.

دانلود اهنگ های ترکی از گلچین آماده شده

رسانه موزیکیشو یکی از بهترین وب سایت های موزیک ایران بحساب می آید. این رسانه برای دسترسی بهتر کاربران به اهنگ های خواننده های داخلی و فارسی زبان کشور فول آلبوم ها و گلچین بسیار زیادی را ایجاد کرده است.

در رسانه موزیکیشو شما می توانید با مراجعه به گلچین اهنگ ترکی موارد مورد نیاز و شنیدنی اهنگ ترکی را دانلود کرده تا نهایت استفاده و لذت را ببرید.

امیدواریم از اطلاعات فوق نهایت استفاده را برده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.