گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ در اواخر این ماه به طور رسمی در هند معرفی می شود

شرکت ام اچ دی گلوبال (HMD Global) تولید کننده گوشی‌هایی که نوکیا طراحی می‌کند، در حال آماده‌سازی زمینه است تا اولین تلفن هوشمند نوکیا 5G خود را در هند معرفی کند. این اولین گوشی ۵جی این شرکت، نوکیا ایکس آر ۲۰ ( Nokia XR20) نام دارد که امسال به عنوان یکی از با دوام‌ترین دستگاه‌های این برند با اتصال 5G وارد بازار شد. همراه چیکاو باشید.

نوکیا ایکس آر ۲۰ یک تلفن هوشمند قوی و مجهز به شبکه ارتباطات ۵ جی است که می‌تواند در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این تلفن هوشمند جدید با وعده چهار سال به روزرسانی ارائه می‌شود. گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ دارای گواهینامه MIL-STD810H است که باعث می‌شود تا بتواند سقوط از ارتفاع  ۱.۸ متر را تحمل کند. این گوشی مجهز به گوریلا گلس ویکتوس برای پنل جلو است و با کسب تأییده IP68 باعث می‌شود تا بالاترین تأییدیه برای مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب را داشته باشد که می‌تواند تا عمق ۱.۵ متری آب و به مدت ۳۰ دقیقه دوام داشته باشد. طرفداران نوکیا  اکنون آن را در توییتر معرفی کرده‌اند. پیش رزرو دستگاه از ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر ماه جاری) آغاز می‌شود که نشان می‌دهد تا پایان اکتبر (۱۰ آبان) معرفی خواهد شد.

  • مشخصات گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰

گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD بوده و با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت عرضه خواهد شد. در قسمت بالای پنل جلو این گوشی حفره هول پانچ برای تعبیه دوربین سلفی قرار دارد. در داخل بدنه‌ی این تلفن همراه از پردازنده اسنپدراگون ۴۸۰ کوالکام استفاده شده است.

مشخصات گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ - چیکاو

گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ همچنین دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. در صورت نیاز به افزایش حافظه نیز می‌توان از کارت حافظه جانبی در اسلات کارت micro SD استفاده کرد و میزان حافظه را به دلخواه افزایش داد. از نظر دوربین، این دستگاه دارای ماژول دوربین دوگانه در پشت است. شاید این مورد برای شما تا حدودی عجیب به نظر برد  زیرا امروزه برای اکثر گوشی‌های هوشمند از ماژول سه یا چهارگانه دوربین استفاده می‌شود.

 با این حال، نوکیا شجاعت به خرج داده است و فقط دو سنسور مفید را نگه داشته است و تمایلی به این کار نداشته است که دو دوربین ماکرو  یا «AI »  را که به دلیل کیفیت بسیار پایین هیچ خاصیت و مورد استفاده‌ای ندارند، فقط به خاطر آمار و ارقام نگه دارد.

این شرکت از یک دوربین با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره گرفته است و یک دوربین عکاسی فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت را نیز در کنار آن قرار داده است که کار تحسین برانگیزی انجام می‌دهد. همچنین در پنل پشت این گوشی یک فلاش LED دوگانه وجود دارد. علاوه بر این، نوکیا برای عکاسی سلفی و انجام تماس‌های تصویری نیز به یک حسگر ۸ مگاپیکسلی بسنده کرده است.

دوربین اصلی گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ - چیکاو

همانطور که قبلاً ذکر شد، گوشی هوشمند نوکیا ایکس آر ۲۰ یک دستگاه مقاوم است. بنابراین از گواهینامه MIL-STD810H بهره می‌برد. علاوه بر این، دارای گواهینامه IP68 در برابر گرد و غبار و آب است. این دستگاه برای شرایط سخت جوی و آب و هوایی دستگاهی بسیار مطمئن و ایده‌آل است و همچنین پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی نیز برای این تلفن همراه یک مزیت محسوب می‌شود.

نوکیا ایکس ار ۲۰ قدرت خود را از باتری ۴۶۳۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می کند و همچنین برای استفاده از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز بهینه شده است. این گوشی نوکیا به محض خروج از جعبه، اندروید ۱۱ را به طور پیش فرض اجرا می‌کند و سیستم عامل استانداردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 این گوشی از ویژگی شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی نیز برخوردار شده است که یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه نوکیا به حساب می‌آید. از نظر قابلیت اتصال نیز توانایی استفاده از دو سیم کارت، Wi-Fi6 ، بلوتوث ۵.۰، GPS، شکاف کارت micro SD، درگاه USB نوع C و جک هدفون ۳.۵ میلی برای اتصال هدفون را دارد.

صفحه نمایش گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ - چیکاو

گوشی نوکیا ایکس آر ۲۰ از ماه جولای (تیر – مرداد ماه ۱۴۰۰) در اروپا در دسترس قرار دارد اما اکنون قرار است در سرزمین هند نیز عرضه شود. شرکت ام اچ دی گلوبال این گوشی را در این سرزمین کهن با قیمت ۴۹۹ یورو به فروش می‌رساند. در تبدیل مستقیم، این بدان معناست که قیمت گوشی در هند حدود ۴۳۵۰۰ روپیه خواهد بود. با این حال، باید منتظر ماند و دید که شرکت از کدام استراتژی قیمت‌گذاری برای عرضه در این کشور استفاده می‌کند. معمولاً شرکت‌ها کالاهای خود را در هند تهاجمی‌تر قیمت گذاری می‌کنند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.