به گفته ایلان ماسک تسلا قصد دارد مقر خود را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، روز پنجشنبه در جلسه سهامداران این شرکت اعلام کرد که دفتر مرکزی این شرکت از سیلیکون ولی (Silicon Valley) به آستین تگزاس (Austin, Texas) منتقل می‌شود. تسلا در حال ساخت یک ساختمان جدید در آستین است. این کارخانه بیش از یک سال است که فعالیت می‌کند. ماسک گفت که تسلا به فعالیت و تولید خودروهای الکتریکی خود در کارخانه خودروهای برقی خود در فرمونت کالیفرنیا Fremont, California))، نیز ادامه می‌دهد. در واقع، او حتی قصد دارد تا تولید خودرو را تا ۵۰ درصد در آنجا افزایش دهد. او گفت: «اما برای رفع سوء تفاهم، ما به گسترش فعالیت‌های خود در کالیفرنیا ادامه می‌دهیم… بنابراین این مسئله مربوط به خروج تسلا از کالیفرنیا نیست». همراه چیکاو باشید.

ماسک قبلاً تهدید کرده بود که کلیه عملیات تسلا را از کالیفرنیا خارج می‌کند زیرا با دستور مهار در محل که دولت در مراحل اولیه همه گیری جدید کروناویروس به شدت به آن متکی است، مخالف است. تسلا حتی از شهرستان محل کارخانه این شرکت در کالیفرنیا شکایت کرد. ماسک سال گذشته به تگزاس نقل مکان کرد زیرا اسپیس ایکس SpaceX فعالیت خود را در آنجا افزایش داده است. تسلا در سال ۲۰۲۰ شروع به ساخت گیگافکتوری ( Gigafactory) آمریکایی بعدی خود در خارج از آستین کرد که این طرح در طول سال پیشرفت فوق العاده‌ای داشت. ماسک با اشاره به این که چگونه این شرکت قصد دارد بخشی از زمین را به روی عموم باز کند، گفت: «ما بهشت اکولوژیکی در اینجا ایجاد می‌کنیم… روی رودخانه کلرادو.»

به گفته ماسک، تسلا ترجیح داد کارخانه‌ای را در آستین بسازد تا در جاهای دیگر زیرا کارکنان تمایل بیشتری برای مهاجرت به آنجا دارند. «خرید خانه در کالیفرنیا برای مردم دشوار است. ماسک گفت: مردم باید از راه‌های دور بیایند… محدودیتی وجود دارد که چقدر می‌توانید در منطقه خلیج بزرگ باشید. مکان تسلا در آستین نزدیک به فرودگاه محلی است، که ماسک گفت مکان بسیار مناسبی است.

  • ماسک می‌گوید سیستم اتولایت فعلی بسیار خوب است

نرم‌افزار بتای کنترل کامل رانندگی خودکار (FSD = Full Self-Driving ) ابتدا برای آزمایش کنندگان و مشتریان داوطلب «اجرا شد». در نسخه فعلی FSD Beta ۹.۲، تسلا به خودروهای برقی در برخی شرایط اجازه می‌دهد تا به طور خودکار چرخ را در محیط شهری و در تقاطع کنترل کند. با این حال، ایلان ماسک به تازگی نسخه این نرم‌افزار را مورد انتقاد قرار داده است. به گفته وی، این بسیار دور از ایده آل است.

ماسک می‌گوید سیستم اتولایت فعلی بسیار خوب است - چیکاو

علاوه بر این، رئیس تسلا افزود که تیم متخصصان در بهبود نرم‌افزار بسیار فعال است. وظیفه اصلی در حال حاضر یکپارچه‌سازی کد برنامه برای کنترل ماشین در خیابان‌های شهر و بزرگراه‌ها است. اما همان طور که ایلان ماسک اشاره می‌کند، زمان زیادی برای آموزش مجدد شبکه عصبی لازم است.

اخیراً، NHTSA، آژانس ایمنی راه ایالات متحده، تحقیق در مورد ۱۱ حادثه را آغاز کرده است. همه این تصادفات شامل خودروهای برقی تسلا می‌شود که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگر شد. در همه این تصادفات، به نظر می‌رسد عملکردهای Active Driver Assistance قبل از برخورد فعال بوده‌اند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.