در طراحی اتاق خواب کودک این موارد را جدی بگیرید

اتاق خواب کودکان مکانی است که آنها زمان زیادی را در آن به بازی، استراحت، انجام تکالیف و وقت گذرانی با دوستان خود می‌پردازند، بنابراین اتاق خواب آنها باید فضایی راحت، ایمن و بیانگر شخصیت خاص و منحصر به فرد آنها باشد، تا در آن احساس آرامش و راحتی کنند. در این مقاله موارد مهمی را که در طراحی اتاق خواب کودکان باید در نظر بگیرید را گردآوری کرده‌ایم:

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سن کودک را در نظر بگیرید

سن کودک را هنگام طراحی اتاق خوابش در نظر بگیرید. این امر نحوه چیدمان اتاق خواب و وسایلی که باید در آنجا قرار دهید را، تعیین می‌کند. مسلما هنگام برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد و یا نوپا موارد ایمنی و وسایلی که باید در نظر بگیرید، کاملا متفاوت با طراحی دکوراسیون اتاق کودک بزرگتر و یا نوجوان است. در طراحی اتاق خواب نوزاد باید توجه کنید که آیا جایی برای میز تعویض وجود دارد؟ آیا تخت کودک در مکان امنی قرار دارد؟ اما هنگام طراحی دکور اتاق کودکان بزرگتر، باید به این فکر کنید که آنها به چه چیزهایی واقعا نیاز دارند، آیا جایی برای میز تحریر وجود دارد؟ آیا جای کافی برای اسباب بازی‌ها و لباس‌های آنها وجود دارد؟

به ایده‌های آنها گوش دهید

درگیر کردن کودک در در طراحی دکوراسیون اتاقش بسیار شیرین و هیجان انگیز است، اما این امر اصلا بدان معنا نیست که شما مجبورید با هرچیزی که آنها می‌خواهند در اتاقشان داشته باشند، موافقت کنید و یا اصلا به آنها نه نگویید. به عنوان مثال هنگام خرید سرویس خواب کودک دخترانه نظر دخترتان برای انتخاب رنگ‌ مورد علاقه‌اش را بپرسید. در واقع جادو زمانی اتفاق می‌افتد که کودک تشویق می شود تا در طول تزئینات اتاقش نظرات خود را بیان کند. مشارکت دادن کودک در تزئین اتاق خوابش باعث می‌شود تا قوه‌ی تخیل او را تحریک کرده و دریابید که او به چه چیزهایی بیشتر علاقه دارد و به این ترتیب، او واقعاً از اتاق خود بیشتر لذت خواهد برد. رویکرد خلاقانه‌تر این است که ایده‌های ساده کودک را در نظر بگیرید و آنها را به چیزهای خارق العاده تبدیل کنید. با نصب پرده در اطراف تخت خواب نوزاد کودک پسر یک پناهگاه گرم و دنج برای کودک کوچک خود ایجاد کنید.

فضا را سرگرم کننده کنید

اتاق کودکان مکانی برای بازی و سرگرمی است. آنها عاشق رنگ‌ها هستند، بنابراین استفاده از رنگ‌های شاد و زنده را در تزئین دیوار و مبلمان اتاق خواب کودک، منسوجات و بافت‌های نرم فراموش نکنید. 

از الگوهای جسورانه استفاده کنید

استفاده از الگوهای جسورانه راهی آسان برای زنده کردن اتاق کودک است. کاغذ دیواری‌های طرح دار، روتختی‌های کارتونی، فرش و پرده کودکانه، همه‌ی موارد راهی برای اضافه کردن الگو به دکوراسیون اتاق کودک است.

 طراحی فضای ذخیره سازی کافی

در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی کافی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بسیار ضروری است، چرا که با رشد کودک تعداد لباس‌ها، وسایل و لوازم کودک هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. داشتن فضای کافی مخصوص قرار دادن لباس‌ها، اسباب بازی‌ها، کتاب‌ها و سایر لوازم کودک در ساماندهی و مرتب نگه داشتن اتاق کودک موثر است.

از تزئین دیوار اتاق کودک غافل نشوید

طراحی دیوار اتاق کودکان بسیار مهم است، بنابراین با انتخاب یک چاپ یا اثر هنری آن را به یک دیوار شاخص تبدیل کنید. انتخاب شما باید هم جلوه‌ی تزئینی داشته باشد و هم مورد علاقه‌ی کودک باشد.

از عناصر تزئینی پرزرق و برق استفاده کنید

با اضافه کردن عناصر لوکس و تزئینی جلوه‌ای شیک و زیبا به دکوراسیون اتاق کودک ببخشید. کودکان عاشق چیزهای نرم  و پرزرق و برق هستند، با استفاده از بالشتک‌های مخمل رنگی، مبل کودک راحت، پتوهای خزدار، کوسن‌های پولکی، لوستر و چراغ خواب‌کودکانه، اتاق کودک خود را چشم‌نواز کنید.

طراحی فضایی برای انجام تکالیف

فارغ از اینکه اتاق خواب کودک چه اندازه‌ای است، طراحی فضایی برای انجام کارهای هنری، مطالعه و تکالیف کودکان بسیار مهم است. قرار دادن میز و صندلی کودکانه در اتاق کودکان خردسال برای انجام کارهای دستی و هنری بسیار کاربردی است. در اتاق خواب کودکان بزرگتر خرید میز تحریر گزینه‌ی مناسب‌تری است.

کلام آخر: امروزه در مجلات و سایت‌های مختلف طراحی دکوراسیون تصاویر مختلفی از طراحی اتاق خواب کودکان در انواع سبک ها وجود دارد،که می‌تواند الهام بخش شما برای تزئین و یا بازسازی اتاق کودک باشد، اما به یاد داشته باشید چیزی که اهمیت دارد، احساس راحتی و علاقه‌ی کودک به فضای شخصی خودش است، پس حتما سلایق و علایق او را در نظر بگیرید.امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم به شما در طراحی  دکوراسیون بی‌نظیر اتاق فرزند دلبندتان کمک کرده باشیم. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.