با قطع شدن چندین ساعته فیسبوک، ۷۰ میلیون نفر از کاربران آن به تلگرام پیوستند

تلگرام، که یک برنامه‌ی پیام رسان پرطرفدار است، اعلام کرده است که این پلتفرم بیش از ۷۰ میلیون کاربر جدید در زمان قطع شدن چند ساعته فیس بوک در روز دوشنبه به دست آورده است، زیرا مردم سراسر جهان که حدود ۶ ساعت بدون خدمات پیام‌رسانی کلیدی باقی مانده بودند، به سرعت به سوی این پیام رسان هجوم آورده و عضو شده بودند. همراه چیکاو باشید.

چند روز پیش، فیسبوک به مدت شش ساعت در شبکه خود دچار اختلال شد که در آن مدت زمان تمام خدمات آن، از جمله پیام رسانی، پلت فرم رسانه‌های اجتماعی آن یعنی اینستاگرام و سرویس پیام‌رسان واتساپ آن نیز  از دسترس و انجام خدمات برای کاربران سرتاسر جهان خارج شد.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام گفت: «نرخ رشد روزانه تلگرام از حد معمول فراتر رفت و ما بیش از 70 میلیون کاربر را از سیستم عامل‌های دیگر در یک روز جذب کردیم.»  وی همچنین افزود که به دلیل هجوم کاربران در آن مدت زمان که فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان زیر مجموعه آن قطع شده بود، برخی از کاربران این پلتفرم در ایالات متحده ممکن است سرعت کندتری را تجربه کرده باشند زیرا میلیون ها نفر به طور همزمان سعی در انجام ثبت نام داشته‌اند. اما این سرویس برای اکثر کاربران به طور معمول کار می کند.

تعداد کاربران تلگرام اخیراً از مرز یک میلیارد کاربر نیز عبور کرده است. این پلتفرم  در اوایل سال جاری، تنها بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. فقط تلگرام نیست که از مشکل فیس بوک سود برد. سیگنال، که رقیب واتس آپ و تلگرام به شمار می‌رود، همچنین گفت که میلیون‌ها کاربر جدید برای ارسال پیام امن به این پلتفرم پیوسته اند.

تلگرام - چیکاو

همچنین، این اولین باری نیست که تلگرام و سیگنال میلیون‌ها کاربر جدید را به دلیل مشکلاتی که برای فیسبوک رخ می‌دهد، به دست می‌آورند. اخیراً، هنگامی که واتساپ سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرد و سعی کرد تا علت آن را نیز به درستی برای کاربران شرح دهد، باز عده‌ای از این پیام رسان کوچ کردند و باعث شد تا هر دو سیستم عامل دیگر  میلیون‌ها کاربر جدید را جذب کنند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.