امتیاز دوربین آیفون های ۱۳ در دگزومارک کمتر از شیائومی می ۱۱ اولترا است

کیفیت عکس‌ و ویدیوی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند هر روز از روز قبل بهتر می‌شود و شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه نیز در رقابتی تنگاتنگ در هر مدل و نسخه سعی می‌کنند تا کیفیت دوربین گوشی‌های تولیدی خود را افزایش دهند زیرا امروزه،  تلفن همراه فقط یک وسیله و ابزار ساده و دستگاهی فقط برای انجام تماس و تبادل پیامک نیست بلکه دستگاهی همه‌کاره است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و هر بخش می‌تواند نیاز گروهی از کاربران را برآورده سازد. همراه چیکاو باشید.

گیمرها برای انجام بازی‌های رایانه‌ای از آن استفاده می‌کنند، عده‌ای در شبکه‌های مورد علاقه خود به گشت و گزار می‌پردازند، بسیاری با همین دستگاه کوچک فروشگاه اینترنتی خود را اداره می کنند، علاقه‌مندان به موسیقی نیز می‌توانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را باکیفیت بالا گوش دهند.

بخش دوربین گوشی اما از بخش‌هایی است که طیف گسترده‌تری از خریداران به آن توجه دارند. زیرا اکثر قریب به اتفاق کاربران روی این بخش حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و دوست دارند تا خاطرات خود را با کیفیت بالا به تصویر بکشند.

اکنون آیفون‌های ۱۳ که عرضه شده‌اند همه طرفداران و حتی سایرین نیز از آن انتظار کیفیت بالاتری را دارند. این گوشی‌ها، همان طور که گفته می‌شود نسبت به نسل پیشین از پیشرفت‌های بسیار خوبی بهره برده‌اند اما، گویا اپل متوجه نبوده که رقیبان نیز بر افزایش کیفیت دوربین گوشی‌های خود خواهند افزود. حال ببینیم دگزومارک چه امتیازی به دوربین این گوشی‌ها داده است.

دوربین اصلی سری آیفون 13 اپل - چیکاو

  • دوربین های گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو در تست‌های دگزومارک در رتبه‌های پایین‌تر از شیائومی می ۱۱ اولترا قرار گرفتند

دگزومارک (DxOMark)، سازمانی که دستگاه‌های تلفن همراه و به ویژه دوربین‌های آن‌ها را آزمایش می‌کند، آخرین پرچمداران اپل را آزمایش کرده است. علیرغم نظرات و بررسی‌های تملق آمیز، آیفون ۱۳ پرو ۱۳۷ امتیاز کسب کرد که ۹ امتیاز بیشتر از آیفون ۱۲ پرو است، اما در زیر تلفن هواوی پی ۵۰ پرو ( Huawei P 50 Pro)، شیائومی می ۱۱ اولترا  (Xiaomi Mi 11 Ultra) و حتی گوشی هواوی میت ۴۰ پرو پلاس (Huawei Mate 40 Pro+) سال گذشته قرار گرفته است.

 اگرچه آیفون ۱۳ پرو در رتبه چهارم قرار دارد، اما هنوز یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند بازار را دارد. کارشناسان نسبت به مدل سال گذشته پیشرفت‌های زیادی را مشاهده کرده‌اند. رنگ و کنتراست برای پرتره‌ها بهبود یافته است. علاوه بر این، جزئیات به ویژه هنگام عکاسی در محیط داخلی به طور قابل توجهی افزایش یافته است،.

به نظر می‌رسد پیکسل‌های بزرگتر این سنسور جدید می‌تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند. با این حال، در این دوربین هم مانند آیفون ۱۲ در عکس‌ها نویز وجود دارد. این گوشی هوشمند موفق شد تا از دگزومارک برای قابلیت‌های عکاسی، ۱۴۴ امتیاز دریافت کند.

محفظه دوربین آیفون 13 اپل - چیکاو

 آیفون ۱۳ پرو برای بزرگنمایی ۷۶ امتیاز کسب کرد. با وجود این واقعیت که به گفته کارشناسان دگزومارک، این گوشی در بین همه تلفن‌های هوشمند بهترین نیست، اما قطعاً کیفیت آن از گوشی هوشمند سال قبل یعنی آیفون ۱۲ پرو بالاتر است.

این گوشی از نظر کیفیت فیلمبرداری نیز توانست ۱۱۹ امتیاز را به دست آورد که باعث می‌شود در این زمینه پیشرو باشد. دگزو مارک  همچنین آیفون ۱۳ مینی را نیز را آزمایش کرد. این تلفن هوشمند جمع و جور نیز توانست ۱۳۰ امتیاز کسب کند. این کوچکترین گوشی هوشمند اپل برای عکاسی نیز ۱۳۸ امتیاز، ۵۵ برای زوم و ۱۱۷ امتیاز برای فیلمبرداری به دست آورده است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.