گوشی اوپو ای ۵۵ با دوربین سه گانه، تراشه هلیو جی ۳۵ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در هند معرفی شد

پس از روزها انتظار، سرانجام اوپو گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵  (OPPO A55) را در هند معرفی کرد. این جدیدترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه این شرکت است که با مجموعه‌ای از ویژگی‌های اساسی در بازار عرضه می‌شود. این طور که به نظر می‌رسد، اوپو بیش از آن که به مشخصات این گوشی توجه داشته باشد، روی طراحی آن وقت صرف کرده است تا بتواند گوشی هوشمند بسیار زیبایی را به بازار عرضه کند. همراه چیکاو باشید.

  • مشخصات و ویژگی‌های گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵

اوپو برای گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵  که رونمایی شد، برخلاف سایر گوشی‌های این شرکت که در بازار موجود هستند، برای ماژول دوربین پنل پشتی از طراحی جزیره‌ای استفاده کرده است که بر زیبایی این دستگاه می‌افزاید. این گوشی از گواهینامه IPX4 برای مقاومت در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و خاک بهره می‌برد و در رنگ‌های جذاب، مانند مشکی  Starry Black و آبی Rainbow Blue عرضه می‌گردد.

ابعاد این دستگاه ۱۶۳.۶ در ۷۵.۷ در ۸.۴ میلی متر بوده  و ۱۹۳ گرم نیز وزن دارد. این گوشی اوپو از پنل ۶.۵۱ اینچی از نوع LCD  با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و می تواند ۱۶.۷ میلیون رنگ، تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ مربع و نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱ را ارائه دهد.

صفحه نمایش این گوشی به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و نرخ نمونه‌گیری لمسی ۱۲۰ هرتز محدود شده است و می‌تواند تا ۷۰ درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش دهد. در نهایت، دارای حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت در زیر نور خورشید می‌رسد و محافظ شیشه‌ای NEG T2X-1 نیز محافظت از این نمایشگر را در برابر خط و خش و خراش بر عهده دارد.

قلب تپنده این گوشی هوشمند را تراشه هلیو جی ۳۵ مدیاتک (Helio G35) تشکیل می‌دهد که با ۴ یا ۶  گیگابایت رم LPDDR4x و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی نیز جفت می‌شود. علاوه بر این، در صورت نیاز  به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، می‌توان از حافظه کارت MicroSD تا حداکثر تا ۲۵۶ گیگابایت  نیز استفاده کرد.

گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵ مشکی - چیکاو

از نظر دوربین نیز، این تلفن هوشمند دارای یک ماژول دوربین سه گانه است که از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌شود و در کنار آن یک حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی داده‌های عمق تصویر نیز خودنمایی می‌کند. در قسمت جلو نیز یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در حفره هول پانچ که در قسمت بالای سمت چپ نمایشگر قرار دارد، آرمیده است که می‌توان از آن برای عکس‌های سلفی و تماس های تصویری بهره برد.

این گوشی هوشمند اوپو گزینه‌های اتصال کاملی شامل شامل دو سیم کارت، پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۴جی، WiFi دو بانده، بلوتوث ۵.۰، GNSS GPS،، A-GPS، BDS، GLONASS، GALILEO، QZSS، پورت USB Type-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد، به تمام سنسورهای ضروری مانند شتاب سنج، سنسور نور محیط، قطب نما، سنسور مجاورت و حسگر اثر انگشت جانبی نیز مجهز شده است.

 سرانجام، گوشی اوپو ای ۵۵ رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی ColorOS 11.1 را بر بالای اندروید 11 اجرا می‌کند. اوپو ای ۵۵ از یک باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی تغذیه می‌کند.

پنل پشتی گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵ - چیکاو

  • قیمت و تاریخ عرضه این گوشی در هند

 گوشی هوشمند اوپو ای ۵۵ با برچسب‌های قیمتی زیر در هند برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

  • با ۴ گیگابایت رم بعلاوه ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۵۴۹۰ روپیه (209 دلار)
  • با ۶ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۷۴۹۰ روپیه (۲۳۶ دلار).

این تلفن هوشمند از 3 اکتبر (۱۱ مهر ماه) از طریق Amazon India، OPPO E-Store و خرده فروشان آفلاین در سراسر کشور قابل خرید است. مشتریان می‌توانند از پیشنهادات و تخفیفات مختلف برای مدت محدود در فروشگاه آمازون هند و فروشگاه اینترنتی اوپو استفاده کنند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.