راننده‌ای از چین موفق شد از تسلا به دلیل کلاهبرداری شکایت کند

راننده‌ای از چین موفق شد از تسلا به دلیل کلاهبرداری شکایت کند. این شخص به دلیل این که یک خودرو الکتریکی دست دوم تسلا مدل اس از این شرکت خریداری کرده بود، علیه تسلا شکایت کرد. همراه چیکاو باشید.

به گزارش الجزیره، یک دادگاه پکن به تسلا، تولیدکننده خودروهای الکتریکی آمریکایی اعلام کرد که وضعیت خودروی خریداری شده توسط هان چائو (han chao) که درقالب فروش خودروهای کارکرده رسمی این  خودروساز به انجام رسیده، مطابق با وضعیتی که به این خریدار اعلام شده، نیست.

هان چائو این وسیله نقلیه را به قیمت ۳۷۹۷۰۰ یوان (تقریباً ۵۸۷۰۰ دلار آمریکا) خریداری کرده بود. با این حال، او متوجه شد که این خودرو به دلیل تصادف قبلی، تعمیرات اساسی مختلفی را پشت سر گذاشته است.

این خریدار به دادگاه مراجعه کرد و علیه شرکت تسلا دادخواست ارائه داد و تقاضای غرامت کرد. دادگاه نیز از شرکت تسلا توضیح خواست اما دفاع تسلا قابل قبول واقع نشد و  دادگاه آن را رد کرد.

تسلا در دفاع از خود گفته بود که نشانه‌های جوشکاری نشان دهنده «تغییر ساختاری» در خودرو محسوب نمی‌شود اما دادگاه به دلیل این که این شرکت در هنگام انجام فروش این مورد را به خریدار اعلام نکرده بود، آن را قابل قبول ندانست.

نکته قابل ذکر این جا است، این مورد برای شرکت تسلا یک نشانه تبلیغاتی منفی دیگری است که این شرکت  در بازار چین دریافت کرده است و مسلماً تبعات منفی و  ناخوشایندی بر فروش و اعتماد مشتریان خواهد داشت. پیش از این نیز این شرکت با چنین مسائلی در بازار چنین رو به رو شده بود که ازجمله می‌توان به مشکل نگرانی‌های امنیتی در مورد دوربین‌هایی که در این خودروها نصب شده بودند، اشاره کرد. همچنین وجود ایراد در سیستم اوتو پایلت (activating autopilot) از دیگر بدشانسی‌های این شرکت در سرزمین پهناور و پرجمعیت چین است که به عنوان بزرگترین بازار پر رونق دنیا شناخته می‌شود.

وجود این مشکل باعث شد تا  آژانس دولتی چین در اعلامیه‌ای گفت: به دلیل مشکلات سیستم کروز کنترل در این خودروها، احتمال اینکه راننده عملکرد کروز کنترل را به ‌اشتباه فعال کند، بسیار بالا است. شرکت تسلا نیز حدود ۳۰۰ هزار خود را برای رفع ایراد، فراخوان داد. این فراخوان بعد از آن صورت پذیرفت که تحقیقات انجام ‌شده، مشکل نرم‌افزاری سیستم رانندگی کمکی خودروهای این شرکت را تایید کردند و گفتند این مشکل می‌تواند منجر به تصادف در جاده‌ها شود.

شرکت خودروسازی تسلا - چیکاو

در مورد شکایت هان چائو از این شرکت، در حال حاضر، شرکت تسلا به بازپرداخت هزینه خودرو و پرداخت خسارت سه برابر قیمت خرید آن ملزم شده است. ژانگ شیائولینگ (Zhang Xiaoling)، شریک در شرکت حقوقی Haodong مستقر در پکن گفت:

«این حکم را می‌توان نقطه عطفی در حمایت از حقوق مصرف‌کننده در برابر شرکت‌های بزرگ دانست. این مورد ممکن است اعتماد مصرف کنندگان را که با وضعیت مشابه روبرو هستند افزایش دهد و احتمالاً شاکیان  بیشتری از این شرکت را به همراه خواهد داشت.»

از سوی دیگر، تیم حقوقی خودروساز تسلا نیز اعلام کرد که

 «ما مشتاقانه منتظریم و معتقدیم که بالاخره دادگاه مطابق قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد»

 اما از اظهارنظر بیشتر در این مورد خودداری کرد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.