آنر با رسیدن به رتبه سوم، به طور موفقیت آمیزی موقعیت خود را در بازار گوشی چین  باز می یابد

هنوز کسی از یاد نبرده است که برند آنر، به دلیل تحریم‌های شدید ایالات متحده مجبور به جدایی از غول مخابراتی هواوی شد. از آن زمان به بعد، برند آنر فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای خود را افزایش داده و تعدادی از محصولات را که در بین مصرف کنندگان از محبوبیت زیادی برخوردار شده بود، معرفی و تولید کرد. همراه چیکاو باشید.

تحقیقات انجام شده توسط Counterpoint Technology Market Research نشان می‌دهد که برند آنر (Honor) در حال تقویت موقعیت خود در بزرگترین بازار تلفن‌های هوشمند جهان یعنی کشور چین است.

در نتیجه، فروش ماه اوت (مرداد – شهریور) آنر در سرزمین جمهوری خلق چین 18 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. همان طور که اشاره شد، این موضوع، این  شرکت را به یکی از سریعترین برندهای تجاری تبدیل کرده است که  در بخش تلفن‌های هوشمند بالاترین میزان رشد تولید و فروش را داشته است.

علاوه بر این، برند آنر موفق شد تا حتی برند شیائومی را از نظر فروش دستگاه در بازار چین، در پایان ماه گذشته پشت سر بگذارد. در حال حاضر در فهرست تامین کنندگان برجسته، نام تجاری برند آنر با سهم تقریباً ۱۵ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است.

کمپانی چینی آنر - چیکاو

در صدر فهرست پر فروش‌ترین برندهای تلفن همراه در چین نام ویوو مشاهده می‌شود. تلفن‌های هوشمند ویوو –  Vivo نیز از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه در چین محسوب می‌شوند که در در ماه آگوست (مرداد شهریور)، این شرکت موفق شد تا تقریباً 23 درصد سهم بازار فروش را در اختیار خود داشته باشد. در رتبه دوم  این فهرست نیز تلفن‌های همراه  توسعه دهنده محلی دیگری قرار دارد، یعنی گوشی‌های همراه برند اوپو – Oppo که این شرکت نیز با در اختیار گرفتن سهم بسیار خوب 21 درصدی، جایگاه بسیار رفیعی را در بازار فروش تلفن‌های همراه چین برای خود به دست آورده است. بنابراین، تنها همین سه شرکت معروف تقریباً ۶۰ درصد فورش تلفن‌های هوشمند بزرگترین بازار تلفن‌های همراه جهان را در اختیار دارند.

  • آنر تبدیل به سومین مارک بزرگ اسمارتفون در چین می شود

تارون پاتاک (Tarun Pathak)، مدیر تحقیقات درباره دستاوردهای آنر در چین، گفت: «آنر پس از جدا شدن از هواوی، توانست روابط خود را با بازیگران اصلی بازیابی کند. از آن زمان، آنر با استفاده از قابلیت‌های تحقیق و توسعه قوی خود، محصولات جدیدی را روانه بازار کرده است و در مسیر بهبود سریع در چین بوده است. سری آنر ۵۰ ( Honor 50) در بخش میانی موفقیت فوری داشته است.

آنر تبدیل به سومین مارک بزرگ اسمارتفون در چین می شود - چیکاو

آنر همچنین بخش پرچمدار را با سری مجیک Magic هدف قرار می‌دهد، بنابراین سبد موجودی خود را در محدوده قیمت گسترش می‌دهد. همچنین تقاضای فزاینده‌ای از طرف مشتریان وفادار هواوی و آنر وجود داشت که به دستگاه‌های خود پایبند بودند و به مارک‌های دیگر روی نیاوردند. روابط قوی آن با توزیع کنندگان همچنین به آنرکمک کرد تا محصولات خود را در مقیاس بزرگ راه اندازی کند. احیاء و تجدید حیات آنر رقابت را در بازار چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد کرد.»

سری مجیک Magic آنر - چیکاو

چشم‌انداز رقابتی در چین نیز طی سال گذشته تغییر کرده است. وارون میشراسید (Varun Mishrasaid)، تحلیلگر ارشد، در مورد این و گسترش آنر در اظهار نظر ی چنین گفت: «در سال گذشته، تغییراتی در بازار چین رخ داده است. اوپو، ویوو و شیائومی همگی حضور خود را در چین از نظر محصولات، سهم بازار و توزیع به شدت افزایش داده‌اند. اپل با عرضه آیفون 13 خود همچنین فرصت مهمی برای تصاحب بخش گوشی‌های پرچمدار و بالا رده‌ی هواوی دارد. »

وب در ادامه می‌افزاید:

«بنابراین، رقابت به احتمال زیاد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تشدید می‌شود. آنر در حال گسترش سبد سهام خود در بخش‌های قیمتی و جغرافیایی است. با این حال، رشد سهم بازار در خارج از چین به احتمال زیاد تدریجی است. چون وفاداری در بخش میانی پایین است و آنر نیز باید شبکه توزیع خود را بازسازی کند. سپس، کمبودهای موثرتری نیز وجود دارد که می‌تواند مانع از توسعه آنر در سال 2021 شود. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، آنر نیز تحت استراتژی 1+8+N خود به دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، تبلت و پوشیدنی‌ها گسترش می‌یابد. که هدف آن رشد بخش‌هایی فراتر از تلفن‌های هوشمند است.»

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.