قیمت تلویزیون و هر آنچه باید در مورد تلویزیون بدانید

قیمت تلویزیون

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تلویزیون یکی از محصولاتی است که در صورت انتخاب مناسب می‌تواند سالیان سال در منزل شما جای داشته باشد. این روزها با توجه به وضعیت نامناسب قیمت نه تنها در تلویزیون بلکه در تمام محصولات شاهد افزایش قیمت هستیم. می‌توان گفت بیشترین میزان افزایش قیمت در چند سال اخیر در لوازم خانگی ایجاد شده است. به همین دلیل قیمت تلویزیون برای درصد زیادی از خریداران اولین معیار خرید تلویزیون محسوب می‌شود. نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار جهانی تفاوت قیمت بسیار چشمگیری در میان مدل‌های مختلف تلویزیون وجود دارد که ممکن باعث سردرگمی بسیاری از کاربران شود.

ما در این مطلب اصلی‌ترین معیارهایی که روی قیمت تلویزیون تأثیرگذار هستند را بررسی می‌کنیم. بی‌شک زمانی که با معیارهای مؤثر در قیمت تلویزیون آشنایی بیشتری داشته باشید بهتر می‌توانید تلویزیونی مناسب در بودجه‌ای که برای خرید تلویزیون اختصاص داده‌اید را انتخاب کنید.

قبل از بررسی اصلی‌ترین موارد تأثیرگذار روی قیمت تلویزیون باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از کاربران بر این عقیده هستند که نام برند تأثیر زیادی روی قیمت دارد. نمی‌توان این مورد را انکار کرد اما برندینگ حاصل سال‌ها تلاش در راستای جلب رضایت مشتری بوده و برندهای خوشنام این اعتبار و محبوبیت را به دلیل رضایت بالا از کیفیت عالی محصولات خود کسب کرده‌اند. پس طبیعی است قیمت تلویزیونی از برند ال‌جی کمی بیشتر از برندهای ناشناخته باشد؛ چراکه اطمینانی بالاتر را از کیفیت مناسب هنگام خرید به خریداران می‌دهد.

سایز تلویزیون

اولین موردی که روی قیمت تلویزیون تأثیرگذار است سایز تلویزیون می‌باشد. تنوع بسیار زیادی در اندازه‌های تلویزیون وجود دارد. شما می‌توانید مدل‌های 32 اینچ گرفته تا تلویزیون‌هایی با سایز 85 اینچ را در بازار ایران بیابید. این تنوع بالا گزینه‌های خرید بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اندازه‌ی تلویزیون رابطه‌ی مستقیمی با قیمت آن دارد. چراکه هرچه سایز تلویزیون بزرگ‌تر باشد مواد اولیه‌ی بیشتری در ساخت آن استفاده شده و در نتیجه‌ قیمت نهایی آن بالاتر خواهد بود. یعنی اگر یک مدل مشخص را در نظر بگیریم که در دو سایز 55 اینچ و 75 اینچ ساخته شده مدل بزرگ‌تر که 75 اینچ است قیمت بالاتری خواهد داشت.

به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تلویزیون حتماً متراژ جایی که قصد دارید تلویزیون را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. با در دست داشتن اندازه‌ی محیط بهتر می‌توانید دقیقاً سایز مورد نیاز برای محیط را انتخاب کنید و از صرف هزینه‌ی اضافی بابت خرید مدلی که ممکن است برای محیط شما بزرگ باشد جلوگیری کنید. اگر قصد خرید تلویزیون برای محیط‌های کوچک همچون اتاق را دارید تلویزیون‌هایی زیر اندازه‌ی 50 اینچ را انتخاب کنید. همچنین اگر تلویزیونی برای قرارگیری در محیطی بزرگ نیاز دارید تلویزیون‌های 65 اینچ به بالا گزینه‌های بهتری برای خرید خواهند بود. در کل هرچه اینچ بزرگ‌تری از تلویزیون را انتخاب کنید قیمت تلویزیون بالاتر خواهد بود.

کیفیت تصویر

پس از سایز تلویزیون، کیفیت تصویر بیشترین تأثیر را روی قیمت تلویزیون دارد. تنوع فوق العاده زیادی از مدل‌های تولید شده توسط برندهای مختلف وجود دارد. از لحاظ کیفیت تصویر می‌توان یک رتبه‌بندی دقیق در تلویزیون‌های موجود در بازار را ارائه داد : تلویزیون‌های HD، تلویزیون‌های فول اچ‌دی، تلویزیون‌های 4K و تلویزیون‌های 8K که به ترتیب پایین‌ترین کیفیت تصویر تا بالاترین کیفیت تصویر را شامل می‌شوند.

تلویزیون‌های HD در بازار بسیار محدود یافت می‌شوند. این تلویزیون‌ها پایین‌ترین کیفیت تصویر موجود برای تلویزیون را دارند. از آن جهت که وضوح پیکسل‌ها در این سری از تلویزیون‌ها بسیار کم است تنها در سایزهای کوچک تولید می‌شوند. کیفیت تصویر و سایز کوچک باعث شده این سری از تلویزیون‌ها ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار باشند.

تلویزیون‌های فول اچ‌دی در گذشته محبوبیت زیادی داشتند، اما با ورود مدل‌های 4K به رده‌ای پایین‌تر منتقل شده‌اند که کیفیت تصویری متوسط را دارند. سری تلویزیون‌های فول اچ‌دی نیز محدوده‌ی تولید سایز متوسطی دارند و در اینچ‌های بزرگ در دسترس نیستند. این سری از تلویزیون‌های نیز قیمت بسیار مناسبی دارند.

تلویزیون‌های 4K بیشترین تنوع را از لحاظ قیمت دارند. چراکه از قابلیت‌های متفاوتی در بخش کیفیت تصویر از آن‌ها استفاده شده که تأثیری مستقیم روی قیمت تلویزیون می‌گذارند. به عنوان مثال تلویزیون‌های OLED 4K قیمت بسیار بالاتری از تلویزیون‌های 4K معمولی دارند که دلیل آن برخورداری از پنل OLED برای ایجاد کیفیت تصویری فوق العاده می‌باشد.

تلویزیون‌های 8K که بالاترین سطح کیفیت تصویر را در میان تمام تلویزیون‌های موجود در بازار دارند نیز بالاترین مدل‌ها از لحاظ قیمت تلویزیون هستند و قیمت‌هایی نجومی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. انتخاب کیفیت تصویر و امکاناتی که در بخش تصویر تلویزیون به کار رفته بیشترین کمک را برای شما در انتخاب تلویزیونی با قیمت مورد نظرتان به همراه خواهد داشت.

امکانات هوشمند

از دیگر مواردی که روی قیمت تلویزیون تأثیر بسزایی دارد برخورداری از امکانات هوشمند می‌باشد. تلویزیون‌ها امکانات هوشمند متفاوتی از هم را ارائه می‌دهند و هرچه امکانات هوشمند موجود در یک تلویزیون بیشتر باشد به تبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر دوست دارید مدلی که خریداری می‌کنید امکانات هوشمند بالایی داشته باشد حتماً به بخش هوشمندی که در اطلاعات مربوط به تلویزیون درج می‌شود دقت کنید. برخی از کاربران ممکن است به داشتن این امکانات هوشمند نیازی نداشته باشند. به همین دلیل می‌توانند تلویزیونی با کیفیت مشابه و قیمت پایین‌تر(به دلیل امکانات هوشمند کمتر) را به راحتی پیدا کنند تا نیازی به صرف هزینه‌ی اضافی در خرید تلویزیون نداشته باشند.

البته اغلب خریداران ترجیح می‌دهند تلویزیونی با امکانات متنوع‌ را داشته باشند تا علاوه بر دیدن فیلم بتوانند استفاده‌ی مفید و بیشتری از تلویزیون را داشته باشند. همچنین اگر تلویزیونی که شما خریداری می‌کنید امکانات هوشمند بیشتری داشته باشد حتی با گذشت سال‌های متوالی همچنان یک مدل مدرن و پیشرفته خواهد بود و امکانات گسترده‌ای را در اختیارتان قرار خواهد داد. در این بخش باید این نکته را نیز متذکر شویم قیمت تلویزیون در تلویزیون‌هایی که از امکانات گیمینگ برخوردار شده‌اند نیز بالاتر از مدل‌های معمولی می‌باشد. پس اگر از تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی استفاده نمی‌کنید به امکانات گیمینگ تلویزیون نیز قبل از خرید دقت کنید تا متحمل پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای قابلیتی که استفاده‌ای برایتان ندارد نشوید.

صدا

به طور کلی نمی‌توان میزان صدا را یکی از معیارهای اصلی که روی قیمت تلویزیون تأثیر می‌گذارند در نظر گرفت. در واقع صدای تلویزیون بیشتر با کیفیت تصویر ارتباط دارد. یعنی تلویزیون‌هایی که از کیفیت تصویر بالا برخوردار هستند و به اصطلاح مدل‌های بالارده محسوب می‌شوند صدایی بهتر از سایر مدل‌ها را خواهند داشت. پس به نوعی قیمت تلویزیون در تلویزیون‌هایی که میزان صدای بالاتری دارند بیشتر خواهد بود. اگر کیفیت تصویر آنچنانی برایتان مهم نیست و بیشتر به خاطر صدای بلند می‌خواهید تلویزیونی بالارده را خریداری کنید، بهتر است صرف نظر کنید. چراکه خرید یک ساندبار در کنار یک تلویزیون معمولی می‌تواند صدای مورد نیازتان را با قیمتی کمتر در اختیارتان قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.