ایالات متحده 1.9 میلیارد دلار برای جایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده هزینه می کند

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) اوایل هفته جاری اعلام کرد که برنامه جدیدی را برای کمک به جایگزینی تمام تجهیزات ساخته شده توسط هواوی در زیرساخت‌های شبکه کشور راه اندازی می‌کند. همراه چیکاو باشید.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز (FCC (Reuters  ایالات متحده از یک برنامه 1.9 میلیارد دلاری خبر داد که قرار است این بودجه را در اختیار شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده، به ویژه در مناطق روستایی قرار دهد تا برای تغییر و جایگزینی تجهیزات شبکه  هزینه کنند که در حال حاضر از تجهیزات غول فناوری چینی، یعنی هواوی استفاده می‌کند.

جهت اطلاع، هواوی از سوی وزارت بازرگانی آمریکا به عنوان تهدید امنیت ملی برچسب گذاری شد و این برند نیز به لیست سیاه تجاری این کشور اضافه شد. آمریکا به شرکت و تجهیزات هواوی مظنون است که این شرکت با ارتش چین در ارتباط و همکاری است، لذا از طریق تجهیزات مخابراتی خود در سرتاسر ایالات متحده اطلاعات و داده‌های آمریکایی‌ها را جاسوسی کرده و در اختیار ارتش چین قرار می‌دهد.

اکنون، دولت ایالات متحده به دنبال حذف بیشتر حضور تجهیزات این کشور در شبکه مخابراتی آمریکا است و بر اساس طرحی که در دست اجرا دارد، تصمیم گرفته است تا تمام تجهیزات مخابراتی شرکت چینی هواوی را که در شرکت‌های مخابراتی سرتاسر ایالات متحده، استفاده می‌شوند، جایگزین کند.

ایالات متحده دو شرکت هواوی و ZTE را به عنوان تهدیدهای امنیت ملی برای ارتباطات خود تعریف کرده است و اکنون قصد دارد تا تمام تجهیزاتی را که قبلا از این دو شرکت چینی خریداری و برای استفاده در سرتاسر آمریکا نصب شده‌اند، با تجهیزاتی از شرکت‌هایی که آن‌ها را تهدیدی برای امنیت آمریکا نمی‌داند، جایگزین کند.

 این امر به ویژه در مورد شرکت‌های حمل و نقل روستایی صادق است که به طور بالقوه با هزینه‌های بالا و مشکل در یافتن راهکارهایی که بتواند تجهیزات تولید شده توسط شرکت‌های چینی را حذف و جایگزین کند، روبرو است. علاوه بر این، معیارهای اولیه واجد شرایط بودن برای شرکت‌هایی بود که کمتر از 2 میلیون یا کمتر مشتری داشتند، اما در حال حاضر این قانون به شرکت‌هایی که حداکثر تا ۱۰ میلیون مشترک دارند نیز تسری یافته است.

در سپتامبر 2020 (شهریور – مهر ۱۳۹۹)، FCC تخمین زده بود که حذف و جایگزینی کل تجهیزات این دو شرکت چینی در حدود ۱ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار برای آمریکا هزینه در بر خواهد داشت.

 اکنون، به نظر می‌رسد که ایالات متحده برنامه‌های خود را برای ممنوعیت تأیید تجهیزات در شبکه‌های مخابراتی کشور که توسط نهادهایی که به عنوان تهدید امنیت ملی تعیین شده‌اند، تشدید کرده است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.