میلیون ها دستگاه اندرویدی پشتیبانی از برخی سرویس‌ها و خدمات گوگل را از دست داده اند

گوگل تأیید کرده است که از امروز، برخی از دستگاه‌های قدیمی اندرویدی دسترسی به خدمات اختصاصی خود را از دست خواهند داد. اگر کاربران این دستگاه‌ها سیستم عامل گوشی خود را به روز نکنند یا دستگاه مدرن‌تری را خریداری نکنند یا در صورتی که نرم‌افزار قابل به روز رسانی نباشد، نمی‌توانند به خدماتی مانند یوتیوب ( YouTube) و جی میل  (Gmail) دسترسی داشته باشند. همراه چیکاو باشید.

 کاربران دستگاه‌هایی که هنوز از سیستم عامل اندروید نسخه Android 2.3.7 Gingerbread و نسخه‌های قبل از آن استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند وارد حساب گوگل خود شوند. البته در کل می‌توان گفت که سهم چنین تلفن‌های هوشمندی تقریباً به میزان ۲دهم درصد تا ۳ دهم درصد متغیر است. 

 با این حال، با توجه به این که بیش از 3 میلیارد دستگاه تلفن هوشمند اندرویدی فعال در جهان وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت که همان ۲ تا ۳ دهم درصد نیز باعث می‌شود تا حدود ۶ تا ۹ میلیون کاربر که از آن سیستم عامل‌های قدیمی استفاده می‌کنند، دسترسی به سرویس‌ها و خدمات گوگل را از دست بدهند.

تحلیلگران معتقدند که این برای بسیاری از کاربرانی که نیاز به دسترسی به خدمات غول جستجو دارند، اما نمی‌توانند هزینه ارتقاء تلفن‌های هوشمند خود را بپردازند، فاجعه است. از سوی دیگر، گوگل نیز نمی‌تواند از تمام سیستم عامل‌های منتشر شده در ده سال گذشته پشتیبانی کند.

سیستم عامل اندروید 2.3.7 Gingerbread در سپتامبر 2011 در دسترس قرار گرفت . به طور کلی، اگرچه چنین عملی از سوی غول دنیای فناوری چندان خوشایند نیست، اما یک گام کاملاً طبیعی از سوی گوگل محسوب می‌شود. امروزه، دارندگان دستگاه‌های اندروید با سیستم عامل‌های قدیمی‌تر از Android 3.0 دسترسی به یوتیوب، گوگل پلی، گوگل مپس، جی میل، تقویم گوگل و تعدادی از برنامه‌های دیگر را از دست می‌دهند، بدون آن‌ها بسیاری از کاربران نمی‌توانند یک تلفن هوشمند کامل را داشته باشند.

تحقیقات ANTITRUST هند نشان می‌دهد که گوگل به دلیل سلطه بر بازار اندروید، سوءاستفاده می‌کند. - چیکاو

  • تحقیقات ANTITRUST هند نشان می‌دهد که گوگل به دلیل سلطه بر بازار اندروید، سوءاستفاده می‌کند.

اداره ضد انحصار هند، پس از یک تحقیق دو ساله دریافت که گوگل از موقعیت غالب سیستم عامل اندروید خود در هند سوء استفاده کرده است. این غول دنیای جستجو با استفاده از «قدرت مالی عظیم» خود، به صورت کاملاً غیر قانونی به رقبا خسارت وارد می‌کند.

طبق بیانیه کمیسیون رقابت هند (CCI)، گوگل توانایی و انگیزه تولیدکنندگان دستگاه‌ها را برای توسعه و فروش محصولات با نسخه‌های جایگزین اندروید را کاهش داده است. یک منبع به رویترز گفت گوگل هنوز گزارشی از تحقیقات دریافت نکرده است. با این حال، این شرکت به طور رسمی اعلام کرده است که قصد دارد با CCI همکاری کند. و «نشان دهد که اندروید منجر به افزایش و نه تضعیف رقابت و نوآوری شده است».

منبع دیگری به رویترز گفت که CCI هنوز خود گزارش تحقیق را بررسی نکرده است. اما گوگل هنوز این فرصت را دارد که قبل از تصمیم نهایی، موقعیت خود را اثبات کند. به طور خاص، ممکن است جریمه‌هایی را برای این شرکت اعمال کند و گوگل حق دارد از یک دادگاه هندی درخواست تجدیدنظر کند.

دستگاه های اندرویدی - چیکاو

در همان زمان، هند تحقیقات ضد تراست علیه گوگل را انجام می‌دهد که مربوط به سیستم‌های پرداخت و تلویزیون‌های هوشمند است. تحقیقات مربوط به فعالیت‌های گوگل قبلاً توسط بخش‌هایی در اروپا، ایالات متحده و سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفته بود. و این هفته، این شرکت برای مسدود کردن نسخه‌های جایگزین اندروید نزدیک به 180 میلیون دلار جریمه در کره جنوبی دریافت کرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.