افزایش نرخ تبدیل فروش در سایت

تعریف نرخ تبدیل

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به طور کلی مدیران سایت‌ها و همچنین بازاریاب‌های تجارت الکترونیک از دعوت و جذب مخاطب به وب‌سایت مورد نظرشان، اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. ممکن است هدف ترغیب مشتری به خرید محصولی باشد، یا ممکن است هدف دریافت ایمیل مشتری برای اقدامات تبلیغاتی بعدی باشد و در نهایت این امکان نیز وجود دارد که هدف اصلی، فقط ترغیب مخاطب به کلیک کردن بر روی یک لینک به خصوص باشد.

 برای دستیابی به هر کدام از اهداف بالا، مدیران سایت‌ها با ترفندهایی در تلاش‌اند مخاطب را جذب کنند و پس از آن او را به مسیری بکشانند که مطلوب‌شان است و در واقع مخاطب را تبدیل کنند به چیزی که می‌خواهند. در این راستا نرخ تبدیل شدن مخاطبان، در تناسب با تعداد مخاطبانی که از سایت بازدید می‌کنند، اصطلاحاً نرخ تبدیل نام دارد.

ترفندهایی برای افزایش نرخ تبدیل فروش در سایت

هنگامی که سخن از نرخ تبدیل فروش باشد، به این معنی است که هدف مدیر سایت، تبدیل بازدیدکنندگان، به خریداران محصولات ارائه شده در سایت خواهد بود. برای افزایش نرخ تبدیل فروش ترفندهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

جلب اعتماد؛ نخستین گام

نخستین گام در مسیر افزایش نرخ تبدیل فروش، ایجاد اعتماد در ذهن مشتریان است. مخاطب باید به شکل شفافی در فضای وب‌سایت، راه‌های ارتباط با شما و نماد اعتماد سایت را رویت کند. این فرآیند سبب می‌شود مخاطب بپذیرد که سایت مورد نظر، توسط یک تیم انسانی حقیقی ساخته و پرداخته شده است.

یقین بدانید که اگر اعتماد بازدید کننده‌ی سایت در گام نخست، که گام طلایی در این مسیر محسوب می‌شود، جلب نشود، نرخ تبدیل فروش سایت شما همواره پایین خواهد ماند. پس توصیه می‌کنیم درباره‌ی روش‌های متنوع جلب اعتماد مشتریان مطالعه کنید. اما علی‌الحساب بد نیست بدانید یکی از متدوال‌ترین راهکارهای جلب اعتماد مشتری برای سایت‌‌های تجاری، در معرض دید قرار دادن دیدگاه‌های دیگر کاربران است. تجربه نشان داده که مصرف‌کنندگان در این زمینه به شدت تحت تاثیر نظرات مثبت کاربران و خریداران قبلی قرار می‌گیرند.

دعوت کاربر به انجام یک عمل

چنانچه شما بازدیدکنندگان و کاربران سایت را، طی درخواستی به انجام یک عمل دعوت کنید یا به اصطلاح call to action ایجاد کنید، این احتمال وجود دارد که برخی از مخاطبان اقدام مورد نظر شما را انجام بدهند. بنابراین ساده‌ترین روش برای بالا بردن نرخ تبدیل فروش، می‌تواند همین ترفند ساده و مستقیم باشد. توجه کنید که در این ترفند، متنی که قرار است مخاطب را دعوت به انجام عملی کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این متن باید جذابیت کافی داشته باشد و ترفندهای بازاریابی در نوشتن آن رعایت شود. متن جذابی که کاربران را ترغیب کند تا اقدام مورد نظر را انجام بدهند، طبیعتاً نرخ تبدیل فروش را بالا خواهد برد.

اهمیت پست‌های وبلاگ‌

کیفیت محتوا و مقالاتی که در وبلاگ‌تان منتشر می‌کنید، می‌تواند از مهم‌ترین راه‌های جذب مخاطب و همچنین بالا بردن نرخ تبدیل سایت محسوب شود.

در واقع وقتی مخاطب همواره با مقالات با کیفیتی در وبلاگ شما مواجه شود، به سلیقه‌ و ایده‌های شما اعتماد می‌کند و در بزنگاه‌ مورد نیاز، اقدام مورد نظر شما را انجام خواهد داد. بنابراین بهتر است در مقالات وبلاگ‌تان یک کال تو اکشن هم در نظر بگیرید. سپس می‌توانید به کمک نرم‌افزارهای موجود مانند گوگل آنالیتیکس رصد کنید که کدام مقالات و صفحات سایت، نرخ تبدیل بیش‌تری داشته‌اند و از آن پس، آن وجوه سایت را پررنگ‌تر کنید.

استفاده از امکانات و ابزارهای نوین

کاربران همواره به دنبال امکانات تازه و ابزارهای نوین می‌گردند تا به کمک آن‌ها فرآیند خرید خود را ساده‌تر کنند. اگر وب‌سایت شما از ابزارها و امکانات به‌روز بهرمند باشد، مخاطب هنگام استفاده از وب‌سایت شما تجربه‌ی کاربری بهتری را در قیاس با وب‌سایت‌های رقیب خواهد داشت. بنابراین این تجربه‌ی کاربری مطلوب، سبب جلب اعتماد او خواهد شد و این فرآیند در نهایت به افزایش نرخ تبدیل فروش سایت شما ختم خواهد شد. برای نمونه توصیه می‌کنیم ‌وب‌سایت تجاری‌تان را مجهز به درگاه پرداخت کنید. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید بهتر است برای ورود کاربر به صفحه‌ی پرداخت از لینک پرداخت استفاده کنید با کاهش شکست در پرداخت، نرخ فروش خود را افزایش دهید.

سرویس لینک پرداخت کاربردهای فراوانی دارد که هر کس بر اساس نیاز خود می‌‌تواند برای دریافت و پرداخت وجه از آن‌‌ها استفاده کند. در هر مکانی که امکان درج لینک وجود داشته باشد، امکان استفاده از این سرویس نیز امکان‌‌پذیر خواهد بود. همین امکان به ظاهر ساده اگر در اختیار مشتریان وب‌سایت قرار بگیرد، به طور قطع نرخ تبدیل فروش را بالا خواهد برد.

اهمیت قیف فروش

ساختن قیف فروش رابطه‌ی مستقیمی با افزایش نرخ تبدیل فروش وب‌سایت‌ها دارد. تمام بازدید کننده‌های وب‌سایت شما، در همان مرتبه‌ی نخست خریدار از آب در نمی‌آیند، اما نباید آن‌ها را برای همیشه از دست بدهید. با ساختن قیف فروش می‌توانید مشتریان بالقوه را بالاخره در بزنگاهی تبدیل به مشتریان بالفعل کنید. ایجاد قیف فروش شما را متعهد می‌کند که همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید. توصیه می‌کنیم بازاریابی ایمیلی را در دستور کار خود قرار دهید و از طریق ایجاد کمپین‌هایی، همواره این نوع بازاریابی را فعال نگه دارید. ساختن قیف فروش که پروسه‌ای برای رسیدن به شناخت کافی از تمام مشتریان احتمالی وب‌سایت شما خواهد بود.

یک شبکه‌ی فروش بسازید 

توسعه‌ی استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران، لاجرم کسب و کار شما را نیز به سوی استفاده از این پلتفرم‌های تازه خواهد کشاند. توصیه می‌کنیم وب‌سایت تجاری خود را دست‌کم به یکی از شبکه‌های اجتماعی متصل کنید. برای نمونه اینستاگرام می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. شما می‌توانید در اینستاگرام از طریق تولید محتوای اصولی، مخاطبان بیش‌تری را جذب کنید. سپس در آن پلتفرم پروسه‌ی اعتمادسازی را انجام بدهید و آنگاه از طریق لینک‌های مرتبط، مخاطبان‌تان را به وب‌سایت تجاری خود متصل کنید.

این فرآیند به طور قطع راهکاری بسیار موفق برای افزایش نرخ تبدیل فروش خواهد بود. اما توجه کنید که تمام حساسیت‌های مدیریت سایت را در صفحه‌ی اینستاگرام نیز برقرار سازید. برای نمونه، سعی کنید  پیج اینستاگرام تجاری خود را نیز به امکانات و ابزارهای نوین پرداخت بهره مند کنید. افزودن و اتصال درگاه پرداخت به اینستاگرام با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، روشی امن برای خرید از اینستاگرام می‌باشد. واضح است که ایجاد بستری امن برای خرید کاربر، تا چه حد می‌تواند در روند افزایش نرخ تبدیل فروش کسب و کار شما اثرگذار باشد. بیان کاربردهای درگاه پرداخت در اینستاگرام در این مقاله نمی‌گنجد، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید :

https://rayanpay.com/درگاه-پرداخت-اینترنتی-اینستاگرام/

 یافتن زبان مشترک با مشتری؛ راهکار نهایی

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که به افزایش نرخ تبدیل فروش کمک خواهد کرد، ایجاد ارتباطی سازنده با مشتریان است. بنابراین مهم است که زبان مشترکی با طیف مشتریان‌تان پیدا کنید. اغلب مخاطبان ترجیح می‌دهند که با زبان ساده و روانی از طرف صاحبان کسب و کارها مواجه شوند. اما این یک حکم کلی و قطعی نیست؛ بلکه بسته به طیف مشتریان شما، ممکن است در مواردی نیاز به زبان تخصصی‌تری وجود داشته باشد تا به جذب مخاطب منتج گردد. اما در هر صورت، زبان شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، باید رنگ و بویی دوستانه داشته باشد.

همچنین برای کسب افزایش آگاهی و مشاوره رایگان در زمینه درگاه پرداخت و فروش آنلاین به سایت https://rayanpay.com مراجعه کنید یا از طریق راه‌های ارتباطی زیر از راهنمایی ما بهره مند شوید :

شماره تماس : ۰۲۱۸۹۷۱۷۷۱۷

موبایل : ۰۹۰۲۲۲۳۳۱۰۸

ایمیل : [email protected]

آدرس :  تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، بن بست لاله، پلاک 10، واحد سوم شرقی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.