شایعه‌ها و دروغ‌هایی راجع به آزمون آیلتس

مطمئنا در پروسه‌ی آموزش زبان انگلیسی، راجع به آزمون آیلتس که یکی از مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی است، چیزهای زیادی شنیده‌اید که برخی از آن‌ها صحیح و برخی دیگر کاملا دروغ و بر اساس توهم زبان‌آموزان است. در ادامه راجع به برخی از این شوایع نکاتی می‌خوانیم،‌ پس با ما همراه باشید.  

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آزمون آیلتس خیلی سخت است

آیلتس سخت‌تر از هیچ امتحان دیگری نیست. سوالات ساده هستند و برای ارزیابی اینکه چگونه می‌توانید از مهارت خود در زبان انگلیسی استفاده کنید، طراحی شده است. در واقع آیلتس، تست هوش نیست! مانند هر امتحانی، آیلتس نیاز به آمادگی کامل دارد. همچنین، به یاد داشته باشید که در IELTS هیچ  سقوط یا شکستی وجود ندارد. نتایج در مقیاس 9 نمره‌ای (1 کمترین و 9 بالاترین) گزارش می‌شود. این مقیاس بیش از 20 سال ثابت بوده است. نمره‌ی مورد نیاز شما با توجه به شرایط ویزای شما یا سازمانی که متقاضی آن هستید تعیین می‌شود. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شرکت در آزمون، نمره مورد نیاز خود را بررسی کنید و برای اخذ همان نمره هم تلاش کنید.

اگر در آزمون speaking (بخش مکالمه) لبخند بزنم و ممتحن را بخندانم، ممکن است نمره‌ی بهتری کسب کنم. 

لبخند زدن می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش داشته باشید و این به نوبه خود ممکن است به عملکرد بهتر شما کمک کند. اما هر ممتحنی آموزش می‌بیند و تحت نظارت دقیق قرار می‌گیرد تا با هر داوطلبی منصف باشد و سطح انگلیسی شما را ارزیابی کند (نه شکل و شمایل و نحوه‌ی بیان نظراتتان!). اگر لبخند می‌زنید و می‌خندید، ممتحن نمر‌ه‌ی بیشتری به شما نمی‌دهد.

اگر با لهجه‌ی استرالیایی، آمریکایی یا انگلیسی صحبت نکنم، نمراتم را از دست خواهم داد.

انتظار نمی‌رود که لهجه‌ی خود را برای آزمون آیلتس تغییر دهید. در عوض، بر صحبت واضح و با سرعت طبیعی تمرکز کنید تا ممتحن متوجه منظور شما شود. تمرین هر روز زبان انگلیسی و گوش دادن به لهجه‌های مختلف به شما کمک می‌کند واژه‌های دشوار را واضح‌تر تلفظ کنید.

اگر در آزمون Writing خود بیش از حد کلمه بنویسم، نمرات بیشتری کسب خواهم کرد.

حداقل محدودیت کلمات مهم است. شما باید حداقل 150 کلمه برای تسک 1 و حداقل 250 کلمه برای تسک 2 بنویسید. اگر کمتر از این بنویسید، نمرات خود را از دست خواهید داد. با این حال اگر بیشتر بنویسید، این بدان معنا نیست که نمره کسب خواهید کرد. مهم‌تر از آن این است که شما از انگلیسی صحیح، گرامر مناسب و طیف وسیعی از واژگان و ساختار جملات استفاده کنید.

اگر نظراتی که در آزمون نوشتاری یا گفتاری بیان می‌کنم با ممتحن متفاوت باشد، ممکن است نمرات خود را از دست بدهم.

در آزمون Writing and speaking شما هیچ نظر درست یا غلطی وجود ندارد. ممتحن فقط ارزیابی می‌کند که چگونه می‌توانید از زبان انگلیسی خود برای گزارش اطلاعات و بیان ایده‌ها استفاده کنید.

اگر در کشور خود در آزمون شرکت کنم، ممکن است نتیجه بهتری بگیرم. 

این یک افسانه‌ی رایج است. با این حال، مهم است بدانید که در هر کجا که در آزمون شرکت کنید، با همان سطح دشواری‌ها روبه‌رو خواهید شد. به این فکر کنید که برای امتحان از کجا بیشترین اطمینان و آرامش‌خاطر را خواهید داشت. این مهم است که  قبل از آزمون، وعده‌های غذایی خوب و خواب کاملی داشته باشید تا بتوانید بهترین عملکرد خود را نشان دهید. همچنین در نظر داشته باشید که باید به موقع به مرکز آزمون برسید. به خاطر داشته باشید که همه‌ی آزمون‌دهندگان آیلتس در هر کشوری، سطح بالایی از آموزش آیلتس را تجربه کرده‌اند و تحت نظارت دقیق قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که در هر کجا که در آزمون شرکت می‌کنند، امتیاز بالایی کسب کنند. پس برای آموزش آیلتس، باید به موسسه‌ی خوبی مراجعه کنید.

بهترین موسسه برای آموزش آیلتس

یکی از بهترین موسسه‌ها برای یادگیری و آمادگی در آزمون آیلتس، آموزشگاه زبان ایرانمهر است. این آموزشگاه بیش از شانزده سال است که در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی (و سایر زبان‌های بین‌المللی از جمله اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی) فعالیتی درخشان دارد. در واقع، این موسسه با به‌کارگیری بهترین و باتجربه‌ترین اساتید در آموزش تکنیک‌ها و مهارت‌های خاص آزمون آیلتس، فضایی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته را برای زبان‌آموزان فراهم کرده است تا به کمک آن بتوانید به راحتی در این آزمون، نمره‌ی خوبی به دست بیاورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.