هرگز طراحی سایت فروشگاهی خود را به طراحان سایت ندهید!

پایان عصر طلایی فروشگاه‌های خیابانی بدون وب سایت!

شاید دور از ذهن برسد که امروزه کسب و کارهای سنتی و رایجی که فاقد وب سایت فروشگاهی هستند در معرض خطر انقراض قرار دارند! ولی از زمان توسعه اینترنت در کشور، مخصوصا از زمان فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند تلفن همراه که همیشه با سرعت 4G به اینترنت متصل هستند، کمتر کسی حوصله می‌کند برای خرید محصول مورد نظر خود وقت خود را برای پیدا کردن یک فروشگاه که معلوم نیست محصول مورد نظرش را داشته باشد یا نه، در ترافیک خیابان‌های شلوغ تلف کند! پس به سادگی هر چه تمام تر نام محصول خود را در مرورگر اینترنت گوشی خود تایپ کرده و جستجو می‌کند! ده‌ها وب سایتی که این محصول را با شرایط عالی و گارانتی و قیمت مناسب در کمترین زمان ممکن به دست شما می‌رسانند را پیدا می‌کند و از بهترین آنها خرید می‌کند و تمام….

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر شما هنوز طراحی سایت فروشگاهی خود را آغاز نکرده‌اید احتمالا به زودی باید کسب و کار خود را تغییر دهید. پس تا پیش از رسیدن به وضعیت ورشکستی باید اقدام کنید. ولی از کجا باید شروع کنید؟ ویژگی‌های یک وب سایت فروشگاهی مناسب چیست؟

ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی موفق و کاربردی

سوال مهم این است که آیا هر وب سایتی که امکان درج و نمایش محصول و قیمت و توضیحات دارد و کاربران می‌توانند از آن سایت خرید کنند یک سایت فروشگاهی مناسب محسوب می‌شود؟ پاسخ بسیار کوتاهی دارد. خیر به هیچ وجه!

پس وب سایت فروشگاهی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند فعالیت کند، بفروشد و رشد کند؟ به شما می‌گویم که یک وب سایت فروشگاهی هر چه قدر هم که زیبا و خوب طراحی شده باشد بدون استراتژی فروش آنلاین و بدون آموزش و پشتیبانی و نگهداری مناسب که باید توسط مشاورین تجارت الکترونیک با تجربه آموزش داده شود نمی‌تواند موفق شود.

در واقع طراحی سایت تنها اولین گام از راه اندازی کسب و کار شما است. صدها شرکت و شخص هستند که به قیمت‌های بسیار پایین تا قیمت‌های بسیار بالا اقدام به طراحی وب سایت های فروشگاهی می‌کنند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. تنوع این نوع سایت ها آنقدر زیاد است که گاهی قدرت انتخاب را از ما می‌گیرند. ولی یک راه ساده برای انتخاب بهترین سایت وجود دارد! و آن تشخیص نیاز دقیق خود شما است.

بگذارید ساده تر بگویم، اگر جایی رفتید و درخواست طراحی وب سایت دادید و آن شرکت بدون این که جزئیات شغلی شما، نیازهای شما، کاربرد سایت برای شما، ابزارها و …. را از شما بپرسد به شما قیمت بدهد، فورا با کمال احترام از اون تشکر کنید و گوشی را قطع کنید. چون قطعا وب سایت مناسبی دریافت نخواهید کرد! پس ابتدا برای طراحی سایت مناسب، باید ببینید که آیا به دقت توسط کارشناس فنی و فروش مجری سایت، نیاز سنجی می‌شوید یا خیر. کسانی که با دقت جزئیات را می‌پرسند قصد ندارند وقت شما و خود را تلف کنند، بلکه قصد دارند برای شما درآمد بالایی با برنامه ریزی یک استراتژی موفق تجارت الکترونیک ایجاد کنند.

طراحی سایت فروشگاهی خود را به طراحان سایت ندهید!

همکاری شما با مشاورین کار کشته و موفق در این زمینه، آینده تجارت الکترونیک شما را تضمین می‌کند. در واقع شما باید طراحی سایت خود را به دست شرکت یا اشخاصی بدهید که کارشان راه اندازی کسب و کارهای آنلاین است و نه طراحی سایت!!! شاید خنده دار باشد که می‌شنوید که هرگز طراحی سایت فروشگاهی خود را به دست طراحان سایت نسپارید! ولی این یک حقیقت تلخ است! چرا که آنها فقط طراح سایت هستند و چیزی از تجارت الکترونیک و فروش آنلاین نمی‌دانند. آنها صرفا می‌دانند که چه طور یک وب سایت عالی برای شما طراحی کنند که زیبا و شیک باشد و شما را جذب کند. برای آنها اصلا اهمیتی ندارد که شما با این سایت به فروش مورد نظرتان می‌رسید یا نه!

ممکن است یک وب سایت بسیار ارزان یا بسیار گران باشد. ولی این کوچک‌ترین اهمیتی ندارد وقتی که این سایت فروش نداشته باشد. چون در هر صورت زیان شما قطعی است! شما باید پیش از این که به قیمت یک وب سایت توجه کنید به نحوه عملکرد و فرایند فروش و استراتژی جذب مشتری و نرخ تبدیل کاربران سایت به خریداران از سایت توجه کنید. شما پیش از آغاز طراحی باید استراتژی فروش خود را مشخص کرده باشید. باید جایگاه خود را در بازار تجارت الکترونیک صنف خود در جهان یا در ایران بدانید. باید رقبای خود را بشناسید و پس از این بررسی‌ها از مشاور خود برای چگونگی رقابت در محصولات مشخصی که دست شما برای رقابت بازتر است سوال کنید. راه‌های جذب مشتری را کشف کنید و راه‌های ایجاد کمپین‌های فروش، بارگذاری محصولات، به روز رسانی قیمت و موجودی لحظه به لحظه محصولات روی سایت را بپرسید!

با کارگزاران تجارت الکترونیک ایران آشنا شوید

مجموعه کارگزاران تجارت الکترونیک ایران با سال‌ها تجربه در زمینه راه‌اندازی وب‌سایت‌های فروشگاهی، به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند و تجارب خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در واقع ecb.ir خود را شریک تجاری شما می‌داند و سود و زیان شما برای او اهمیت دارد. هرگز پیشنهادی به شما نخواهد داد که شما از آن کسب درآمد نکنید و البته جلوی تصمیمات اشتباه پیشنهادی شما را خواهد گرفت تا جلوی خسارت‌های احتمالی حاصل از اشتباهات را بگیرد.

کارگزاران تجارت الکترونیک ایران با بررسی کسب و کار شما، آن را در قالب یک پروژه منحصر به فرد بررسی کرده و تمام جوانب فیزیکی، رقابتی، موقعیت مکانی، محصول، قیمت‌گذاری و …. را با شما بررسی و تحلیل می‌کند و در پایان با ارائه یک پروپوزال و طرح پیشنهادی کار را با طراحی سایت فروشگاهی شما آغاز می‌کند. همزمان با آغاز فرایند طراحی سایت، سایر عوامل موثر در فروش را با شما به جلو می‌برد. کارهایی که شاید هرگز یک طراحی سایت نمی‌داند و یا اصلا به فکرش نمی‌رسد که باید به شما بگوید که انجام دهید. طراحان سایت فقط به دنبال طراحی سایت هستند و نیاز خود را یعنی فروش خدمات طراحی سایت به شما در نظر می‌گیرند. ولی طراحی سایت در «کارگزاران تجارت الکترونیک ایران» تنها بخش کوچکی از کل فرایند تجارت آنلاینی است که برای شما در نظر می‌گیرد و هدف اصلی آن راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و حفظ و بقاء کسب و کار شما است!

به طور خلاصه، زمانی که کسب و کار شما توسط ما رونق پیدا کند، شما به هیچ شرکت یا شخص دیگری به جز ما اعتماد نخواهید کرد و خدمات خود را فقط و فقط از ما مطالبه می‌کنید و این یعنی سود دو جانبه و معامله برد – برد. پس دلیل این که نباید طراحی سایت خود را به طراحان سایت بدهید کاملا شفاف و مشخص است! طراحان سایت به دنبال کار طراحی سایت هستند. ولی کارگزاران تجارت الکترونیک، به دنبال مجموعه خدماتی هستند که کسب و کارهای سنتی را به کسب و کارهای آنلاین تبدیل می‌کند و طراحی سایت تنها بخش کوچکی از اولین گام‌های این فرایند تجارت است. همچنین یکپارچگی و تمرکز تمامی خدمات مرتبط به کسب و کار آنلاین شما از خرید هاست و طراحی سایت گرفته تا طراحی نرم افزارهای جانبی و یکپارچه ERP آنلاین و وب‌ اپلیکیشن و… را با یک مجموعه کار می‌کنید و تمرکز شما برای افزایش کیفیت و هماهنگی با این تیم بیشتر و نتیجه بهتر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.