بهترین سایت خرید کتاب درسی

یکی از سوالاتی که همیشه برای داوطلبان پیش می آید این است که آیا مطالعه ی کتاب درسی برای کنکور ضروری است ؟ اهمیت کتاب های درسی به چه میزان است ؟  باید بگوییم که منبع اصلی کنکور کتاب های درسی است در مرحله ی اول باید کتاب های درسی را خواند سپس به سراغ کتاب های کمک درسی رفت. برای خرید کتاب درسی می توانید به سایت های معتبر مراجعه کرده و از آن جا کتاب های مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بهترین روش مطالعه ی کنکور

روش پس ختام :

یکی از بهترین روش های مطالعه ی کنکور روش پس ختام است که موجب افزایش یادگیری می شود که شامل مراحل زیر است :

مرحله ی پیش خوانی :

در این مرحله داوطلب باید عنوان ها ، سر فصل ها ، تصویرها ، خلاصه های کتاب را به صورت کلی بخواند تا یک دید کلی از مطالب در ذهن داشته باشد.

مرحله ی سوال کردن :

پس از این که داوطلب در مرحله ی قبلی به یک دید کلی رسید حال باید از خودش سوال کند که هدف این فصل چیست ؟ چه چیزی از من می خواهد؟ چه چیزهایی را باید یاد بگیرم ؟ وقتی چند دقیقه داوطلب این سوالات را از خود بپرسد موجب افزایش تمرکز و یادگیری او می شود.

مرحله ی خواندن :

در این مرحله داوطلب باید متن را به دقت بخواند ، هم چنین باید به مفاهیم کلی و جزئی نیز مسلط شود. داوطلب باید برای سوالات مرحله ی قبل نیز پاسخی را پیدا کند.

هم چنین در این مرحله می تواند مطالب مهم را هایلایت کند یا جاهایی که نیاز است را خلاصه نویسی کند.

مرحله ی تفکر :

در این مرحله داوطلب باید به مفاهیم آموخته شده فکر کند تا به آن ها مفهوم بخشد. این امر موجب تثبیت آن ها در ذهن انسان می شود. مثلا باید بین مفاهیم قبلی و جدید ارتباط برقرار کند و آن ها را دسته بندی کند در این صورت یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

مرحله ی از حفظ گفتن :

در این مرحله باید همه ی مفاهیم مهم و کلیدی را حفظ کنید و در ذهن خود بازیابی کنید که این کار موجب می شود تا شما متوجه شوید در کدام بخش ضعیف هستید و دوباره باید آن را مطالعه کنید.

مرحله ی مرور کردن :

در این مرحله باید مفاهیم مهم را دوباره مرور کنید. حتی می توانید فصل را دوباره بخوانید یا سوالاتی که در پایان فصل قرار دارد را خودتان از حفظ پاسخ دهید تا ببینید در چه بخش های ضعیف هستید.

عوامل موثر برای موفقیت در کنکور

بهترین زمان مطالعه :

برخی داوطلبان فکر می کنند هرچه بیشتر بخوانند درصد بالایی کسب می کنند اما این باور اشتباه است. مغز انسان بعد از 45 تا 90 دقیقه نیاز به استراحت دارد. بعد از 45 دقیقه مطالعه بهتر است 15 دقیقه استراحت کنید.

استراحت کردن موجب رفع خستگی و افزایش یادگیری و دسته بندی شدن مطالب در ذهن می شود.

بهترین مکان برای مطالعه :

بهترین مکان برای مطالعه مکانی است که ساده باشد و اشیایی که موجب حواس پرتی می شود در آن جا نباشد. در مکان مطالعه نباید کارهایی مانند خوابیدن یا کار کردن با گوشی انجام شود زیرا مغز با دیدن مکان مطالعه بداند که وقت مطالعه است. قبل از این که شروع به مطالعه کنید وسایل مورد نیاز را همراه خود ببرید.

بهتر است حداقل یک پنجره در اتاق مطالعه باشد تا گاهی آن را باز بگذارید هوای اتاق عوض شود در غیر این صورت خفگی هوا موجب خستگی و کسلی شما می شود و دیگر نمی توانید مطالعه کنید.

تغذیه عامل مهم در مطالعه :

از دیگر عواملی که بر یادگیری تاثیر می گذارد تغذیه ی مناسب است. بعد از این که غذا خوردید بهتر است مطالعه نکنید، به دلیل این که پس از غذا خوردن دستگاه گوارش شروع به هضم غذا می کند و جریان خون در مغز کاهش می یابد و مطالعه کردن در این شرایط کیفیت زیادی نخواهد داشت.

ورزش کردن عامل مهم در مطالعه :

افرادی که زیاد مطالعه می کنند بهتر است فعالیت ورزشی داشته باشند به دلیل این که افراد به مدت طولانی نشسته و مشغول مطالعه هستند ممکن است جریان خون را مشکل ساز کند. در هنگام مطالعه گردش خون بیشتر در مغز اتفاق می افتد و موجب ایجاد اختلال می شود ولی با ورزش کردن گردش خون در بقیه ی اعضا نیز اتفاق می افتد.

خواب کافی :

بر طبق پژوهش ها دانش آموزانی که ساعت ده یا قبل از آن می خوابند به نسبت افرادی که دیرتر می خوابند نمره های بالاتری به دست می آورند.

داوطلبان کنکوری نیز بهتر است 6 تا 8 ساعت در طول شب بخوابند زیرا اگر بیشتر از این ساعات بخوابند موجب کسل تر شدن آن ها خواهد شد. پس از این که بیدار شدند نیز بهتر است ده دقیقه ورزش کنند و سپس به مطالعه بپردازند زیرا در این صورت با انرژی بیشتری مطالعه خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.