سامسونگ برای ساخت پنل نمایشگر گوشی هوشمند آیفون تاشو با اپل همکاری می کند

پیش‌بینی می‌شود که اپل اولین گوشی آیفون تاشو را در سال 2023 معرفی کند و اختراعات متعدد این شرکت نشان می‌دهد که غول کوپرتینو نشین از سال 2016 روی چنین طرح‌ی  مشغول به کار است. طبق نظر کارشناسان این صنعت، اپل در حال کار بر روی دو نوع گوشی هوشمند آیفون تاشو است که یک مدل از بالا به پایین تا می‌شود و دو طرف بالا و پایین آن به هم می‌رسد که طراحی آن شبیه به گوشی تاشو زد فلیپ سامسونگ است و دومین گوشی تاشوی آیفون اول همچون یک کتابچه باز و بسته می‌شود و طراحی آن شبیه به گوشی تاشوی زد فولد سامسونگ خواهد بود. همراه چیکاو باشید.

 گفته می‌شود که اپل و سامسونگ با یکدیگر در حال همکاری هستند تا بتوانند این پنل‌ها را برای اپل توسعه دهند و درنهایت گوشی‌های تاشوی اپل را به تولید برسانند. گفته می‌شود که این پنل یک صفحه نمایش 7.5 اینچی تاشو است که از لایه برداری برای کاهش ضخامت آن استفاده می‌شود. انتظار می‌رود اولین آیفون تاشو اپل یک تلفن هوشمند تاشو از بالا به پایین شبیه گوشی زد فلیپ سامسونگ باشد.

طبق پژوهش و بررسی شرکت تحقیقات بازار DSCC، پیش‌بینی می‌شود سهم سامسونگ الکترونیکس در بازار گوشی‌های تاشو در سال گذشته در حدود 87 درصد باشد. بنابراین باز هم بعید به نظر می‌رسد که حتی پس از عرضه اولین گوشی هوشمند تاشو اپل به زیر 75 درصد کاهش یابد. به گفته یکی از آگاهان این صنعت، «اپل تا مدتی نمی‌تواند رهبری بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را بر عهده بگیرد و نبض بازار این گوشی‌ها‌ی تاشو همچنان در دست سامسونگ الکترونیکس و تولید کنندگان چینی مانند هواوی و شیائومی، که در حال حاضر در این زمینه فعالیت دارند، باقی خواهد ماند».

طراحی نل نمایشگر گوشی هوشمند آیفون تاشو همکاری مشکترک سامسونگ و اپل - چیکاو

پیشتر از این، مینگ چی کو « Ming-Chi Kuo» حدس زده بود که اولین آیفون تاشو اپل به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. این تحلیلگر بازار این صنعت همچنین اضافه کرده بود که « اما این پروژه هنوز به طور رسمی آغاز نشده است»، که می‌تواند به این معنا باشد که طرح تولید این آیفون هنوز حتی می‌توانند به تأخیر بیفتند یا حتی مانند طرح تولید شارژر ایر پاور (AirPower) (دستگاه شارژری که می‌تواند تمام محصولات الکترونیکی اپل از قبیل آیفون‌ها، آیپدها، ساعت‌های هوشمند اپل و دیگر محصولات این شرکت را که نیاز به شارژ شدن دارند، از فاصله چند متری شارژ کند) به حالت تعلیق درآید. به هر حال، در صورتی که این طرح یعنی گوشی آیفون تاشو جنبه عملی پیدا کند و به تولید برسد، به احتمال زیاد، انتظار می‌رود که بیشتر شبیه یک دستگاه آیپد باشد و در صورت تا شدن ابعاد آن در حدود ۷.۵ تا ۸ اینچ خواهد بود.

ولین گوشی آیفون تاشو اپل - چیکاو

طبق مطالعه‌ای که اخیراً Counterpoint Research and Strategy Analytics، انجام داده است، وسعت و میزان عرضه و تقاضا در بازار تلفن‌های هوشمند تاشو  در سال 2023 به حدود 90 میلیون دستگاه خواهد رسید و این میزان در سال 2025 به بیش از 100 میلیون دستگاه بالغ خواهد شد. بنابراین، چنین تقاضایی نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند تاشو، در سال‌های آینده پر رونق‌ترین بازار تجارت را در صنعت گوشی‌های هوشمند، به خود اختصاص خواهند داد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.