مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام در معرض دید قرار گرفت

هر سال، ما مشتی پردازنده پرچمدار تلفن همراه داریم. تراشه اپل A15 Bionic در حال حاضر ربه طور سمی مشخصات آن در دسترس قرار دارد. بنابراین در حال حاضر انتظار تراشه‌های پرچمدار دیگر شرکت‌ها از جمله کوالکام، مدیاتک و سامسونگ را داریم. همراه چیکاو باشید.

این تولیدکنندگان در حال توسعه پردازنده‌های اصلی خود هستند و تراشه‌های آن‌ها به زودی وارد بازار می‌شوند. نسل بعدی پردازنده پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود که در راه است. این تراشه به احتمال زیاد تراشه‌ی استانداردی برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی در سال 2022 خواهد بود. در اوایل امروز، Leibster Weibo، DCS برخی از پارامترهای پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ پلتفرم موبایل کوالکام را منتشر کرد.

مشخصات تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام مخصوص موبایل - چیکاو

بر اساس این گزارش، تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام از فرایند تولید 4 نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد. علاوه بر این‌، این تراشه از طراحی معماری سه خوشه‌ای 1+3+4 استفاده خواهد کرد. هسته فوق بزرگ Cortex X2 است و فرکانس اصلی آن ۳.۰ گیگاهرتز است. همچنین فرکانس اصلی هسته بزرگ ۲.۵ گیگاهرتز و فرکانس اصلی هسته کوچک ۱.۷۹ گیگاهرتز خواهد بود. کارت گرافیک آدرنو ۷۳۰ (Adreno 730) نیز این تراشه را همراهی خواهد کرد.

تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام برای گوشی های اندروید - چیکاو

از نظر مقایسه این تراشه با نسخه قبلی می‌توان گفت که فرکانس هسته فوق العاده بزرگ اسنپدراگون ۸۹۸ بیشتر است. این امر اگرچه ناگزیر باعث بهبود عملکرد می‌شود اما با این حال، فرکانس بالا نیز  به ناگزیر مصرف بالای برق را به همراه خواهد داشت. اگر کوالکام فرکانس را افزایش می‌دهد، باید راهی برای کاهش مصرف برق آن نیز پیدا کند. اگر این کار انجام نشود، تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند برای پایین آوردن مصرف باتری باید کارهای زیادی را انجام دهند.

این موضوع که آیا تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند می‌توانند مصرف برق این تراشه را بهینه کنند یا خیر، باید مشخص شود. شاید به یاد داشته باشید که این کار برای بسیاری از تولید کنندگان گوشی هوشمند که از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کردند، یک کار بسیار مشکل بود. طبق روال گذشته کوالکام، این تراشه در رویداد معرفی تراشه‌های خود که در دسامبر سال جاری (آذر ماه آینده) برگزار خواهد شد، به طور رسمی معرفی خواهد کرد. علاوه بر این، پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ برای استفاده به عنوان پلتفرم گوشی‌های هوشمند (Snapdragon 898+ SoC) در نیمه دوم سال 2022 به طور رسمی عرضه خواهد کرد.

Snapdragon 898+ SoC - چیکاو

 یک گزارش نشان می‌دهد که پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام را قرار شده است تا سامسونگ تولید کند. با این حال، نسخه پلاس این تراشه از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد، احتمال داده می‌شود که این تراشه در کنترل مصرف برق، عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.