مطالعه ی بزرگترین دستاورد تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل در ده سال گذشته (بخش دوم)

اپل که امروزه به یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیای فناوری تبدیل شده است و گوشی‌های هوشمند، تبلت ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات این شرکت از گران‌ترین و بهترین محصولات در زمینه‌ی خود هستند، به دلیل مدیریت مدیران شایسته‌اش به این نقطه و جایگاه رسیده است. این شرکت در رویداد معرفی گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ که در کنار آن محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیگری را نیز معرفی کرد، در اصل دهمین سالگرد مدیریت تیم کوک را نیز گرامی داشت، زیرا اکنون حدود ده سال است که سکان رهبری این شرکت را تیم کوک برعهده دارد. 

هرچند که مدیر قبلی اپل یعنی مرحوم استیو جابز مدیری که حدود دو دهه بر اپل حکمرانی کرد و این شرکت را از تنگناهای بسیاری نجات داد و راه را برای پیشرفت این شرکت آماده کرد اما نمی‌توان خدمات و نوآوری‌های دوران تیم کوک را نیز نادیده گرفت. در بخش اول این مقاله برخی از عملکردهای اپل در دوران تیم کوک مورد بررسی قرار گرفت و اینک بخش دوم و پایانی مقاله تقدیم می‌شود. همراه چیکاو باشید.

داستان با آیپد مینی نسل ششم iPad Mini 6، کمی متفاوت است، زیرا قیمت آن ۱۰۰ دلار بالاتر از مدل قبل است که با ۴۹۹ دلار شروع می‌شود. اما انگیزه‌های ارتقاء هنوز قوی هستند: این یک به روزرسانی کاملاً واضح نسبت به نسخه قبلی خود است که دارای صفحه کوچکتر و سبک‌تری است و آیپد مینی فعلی به صفحه نمایش ۸.۳ اینچی یزرگتر با وضوح بیشتر شده است و علاوه بر این، به اتصال مغناطیسی برای قلم اپل پنسل نسل دوم مجهز گردیده است.

 این تراشه دستگاه نیز از تراشه  A 15 Bionic استفاده می‌کند که آیفون‌های سری جدید یعنی آیفون ۱۳ از این تراشه بهره می‌برند اما با هسته گرافیکی اضافی در غیر این صورت فقط در آیفون ۱۳ پرو باقی می‌ماند. دوربین بزرگتر و سریعتر ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8 (در مقایسه با دوربین ۸ مگاپیکسلی با f/2.4)، یا برای اولین بار که از کیفیت فیلم‌برداری 4k پشتیبانی می‌کند، و هر دو از Wi-Fi6  و پشتیبانی از شبکه ارتباطات  5G که مدل ۲۰۱۹ فاقد آن بود. فقط دنبال جک هدفون نروید.

طراحی اپل واچ 7 - چیکاو

اپل همه اینها را در زمان همه گیری و کمبود تراشه جهانی مدیریت کرد و تا کنون تنها یک نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد فقط یکی از دستگاه‌های بزرگ و مهم تیم کوک موفق به تولید در موعد مقرر نشده است و آن هم ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ ۷ است و بس.

شایعات جدید می‌گویند این گجت به دلیل کمبود قطعات در چرخه تأمین به تعویق افتاد. در حالی که اکنون گفته می‌شود که اپل موفق شده بر کمبود قطعات غلبه کند. هرچند که هیچ تاریخی را برای عرضه‌ی این ساعت جدید در دست نداریم، اما گفته می‌شود که در «اواخر پاییز امسال» عرضه شده و در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

رنگ بندی و دکمه های تعبیه شده در لبه اپل واچ 7 - چیکاو

یک برگه مشخصات فاش شده از ساعت نشان می‌دهد که قرار بود در ماه سپتامبر (شهریور) در کنار تلفن‌های جدید عرضه شود، اما fine print  می‌گوید به دلیل آن که مشخصات آن «بدون اطلاع قبلی تغییر کرده است» و اپل به این اظهار نظر هیچگونه پاسخ یا واکنش را نشان نداد.

به همین دلیل است که من می‌گویم رویداد امسال یک مطالعه موردی تقریباً کامل است: هنوز مشخص نیست که چرا با وجود صفحه نمایش بزرگتر و با دوام بیشتر، کاربران ساعت هوشمند سری اپل واچ سری ۷ را با تخفیف به قیمت ساعت‌های اپل واچ سری ۶ خریداری می‌کنند.

صفحه نمایش اپل واچ - چیکاو

 با توجه به عمر باتری یکسان و همچنین این که دلیل خاصی نیز وجود ندارد که کاربران بتوانند باور کنند که این ساعت جدید از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار است و علاوه بر این‌ها، عرضه دیر هنگام نیز ممکن در واقع این ساعت نیز تکراری از همان ساعت قبلی باشد.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.