برخی از مهم ترین شایعات درباره محصولات جدید اپل که اشتباه از آب در آمدند

برای بسیاری از افراد که اخبار دنیای فناوری را از نزدیک دنبال می‌کنند، رویداد اپل در روز سه شنبه چند شگفتی بزرگ داشت، نه به این دلیل که اطلاعیه‌ها یا دستگاه‌هایی کاملاً غیرمنتظره‌ای وجود داشت، بلکه به این دلیل که ما چیزهایی را که واقعاً فکر می‌کردیم می‌توانیم دریافت کنیم، ندیدیم. شایعاتی که در سال‌های گذشته به اندازه کافی دود داشتند تا از آن‌ها تقریباً یک آتشی بلند شود اما امسال این طور نبود و بسیاری از آن شایعات به طور مطلق اشتباه از کار درآمدند. همراه چیکاو باشید.

 به عنوان مثال: شایعه شد که اپل واچ با طراحی مجدد کامل، دارای لبه‌های صاف و صفحه تخت عرضه می‌شود. ما این طرح را در رندرها نیز مشاهده کردیم، گزارش شده بود که فایل‌های CAD نشت کرده است (که به عنوان یک طرح سه بعدی برای محصولات عمل می‌کند)، و حتی این را نیز شنیدیم که مارک گورمن (Mark Gurman)، گزارشگر مشهور اپل نیز تأیید کرد که این اتفاق دو روز قبل از رویداد رخ داده است. در حالی که اپل واچ که روی صحنه ظاهر شد، هرچند که دارای برخی تغییرات در طراحی است، اما هیچ شباهتی به آنچه انتظار داشتیم، ندارد.

یکی دیگر از تحلیلگران برجسته، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، نیز روزها قبل از این رویداد گزارش داد که اپل مجموعه جدیدی از ایرپاد‌ها را معرفی می‌کند که از طراحی مجدد بهره می‌برند از جمله تغییرات مهم شامل ساقه‌های کوتاه‌تر آن‌ها می‌شود. گورمن ماه هاست که درباره طراحی بی‌سیم این هدفون‌های بی‌سیم صحبت می‌کند، ما حتی تصاویر ادعایی آن‌ها را دیده‌ایم و برخی نشریات مشهور نوشته‌اند که اپل قرار است تولید این هدفون‌ها را در آگوست (شهریور) آغاز کند. با وجود این شایعه، ممکن است که فقط زمان معرفی آن اعلام نشده باشد و اپل آن‌ها را در یک رویداد آینده (البته همان طور!) که قبلاً شایعه شده بود، معرفی کند.

طراحی و رنگ بندی اپل واچ - چیکاو

گورمن همچنین اعلام کرد که آیفون ۱۳ می‌تواند به لطف صفحه نمایش LTPO  (با شایعات دقیق) دارای صفحه نمایش همیشه روشن باشد که از نظر تئوری می‌تواند نرخ تازه‌سازی پایین مورد نیاز را برای روشن نبودن همیشه باتری گوشی فراهم کند. شایعه دائمی نیز در اوایل سال جاری توسط مکس واینباخ (Max Weinbach) افشاگر مشهور تأیید شد. افسوس، اپل این ویژگی صفحه نمایش را که سال‌هاست در گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در گوشی‌های آیفون به کار نمی‌گیرد.

این بار فقط برخی عجایب کلی با شایعات وجود داشت. فقط چند هفته قبل از معرفی آیفون ۱۳، کو نوشت که این آیفون‌های جدید ممکن است توانایی برقراری ارتباط با ماهواره‌ها را داشته باشند و به شما این امکان را می‌دهد که بدون سرویس تلفن همراه تماس یا پیامک ارسال کنید. روز بعد، بلومبرگ (Bloomberg ) تفسیر خود را ارائه داد و گفت که اپل در حال کار بر روی ویژگی ارتباطات ماهواره‌ای برای استفاده اضطراری است و ممکن است آیفون ۱۳ سخت افزاری برای آن داشته باشد، اما احتمالاً نرم افزاری نیست. با این حال، هنگامی که صفحه مشخصات آیفون ۱۳ به وب سایت اپل رسید، هیچ اشاره‌ای به چنین موارد رویایی که در شایعات بدان پرداخته شده بود، نداشت.

شایعات مختلف درباره محصولات جدید اپل - چیکاو

البته شایعات را همیشه باید با یک دانه نمک مزه کرد (زیاد جدی نگرفت)، زیرا هر کسی که با آن‌ها معامله می‌کند، مطمئناً با اطلاعات ناقص کار خواهد کرد. با این حال، برخی از نام‌های بزرگ مانند Kuo و Gurman اغلب با چنین شایعاتی که درست از کار در می‌آیند، به اشتهار و معروفیت دست پیدا می‌کنند.

شایعات در مورد طراحی مجدد آیپد مینی، صفحه نمایش آیفون با نرخ تازه‌سازی بالا و بریدگی کوچکتر همه به حقیقت پیوستند، و ما حتی شاهد وضعیت دوربین سینمایی نیز که فاش شد، بودیم. چنین موفقیتی، و میزان شایعاتی که در سال‌های گذشته وجود داشتند و به واقعیت پیوستند، می‌تواند فراموش کردن میزان کمی از شایعات را که درست از کار در نیامند، آسان کند. این مهم نیست چند بار افرادی مانند مارکز براونلی به ما یادآوری کنند.

پنل پشتی آیفون 13 اپل - چیکاو

این به دلیل این مورد نیست که به کسانی که شایعات را باور کرده‌اند بخندیم یا بگوییم که در ایجاد رویدادها جایی برای شایعات وجود ندارد، بلکه باید بپذیریم که همه شایعات نیز نمی‌شود که به واقعیت بپیوندند و مقداری از آن‌ها همیشه نادرست از کار در می‌آیند.

اگر اپل در پاییز امسال رویدادی را اعلام کرد که البته مشکوک به رویدادی برای معرفی مک است، این لحظه را به خاطر بسپارید. این به معنای این نیست که مک بوک‌های اپل نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی با تمام پورت‌ها و قدرت پردازشی مورد نظر شما که انتظار تولید آن ها را دارید، بازطراحی شده‌اند اما اما پرداختن به آن‌ها به عنوان یک دستگاه کاملاً قابل اطمینان می‌تواند منجر به ناراحتی واقعی شود.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.