چرا شیائومی تلفن های کاربران خود را در برخی از مناطق مانند ایران غیر فعال کرد

هفته گذشته این داستان فاش شد که تلفن‌های هوشمند شیائومی در برخی از کشورهای منتخب مانند کوبا، ایران، سوریه و سودان غیر فعال شد و کاربران نمی‌توانستند از گوشی‌های هوشمند خود که از مدل‌های شیائومی بود استفاده کنند. این کار باعث نگرانی بسیاری از کاربران گوشی‌های این برند در ایران شد. همراه چیکاو باشید.

این اقدام با هدف محدود کردن فعالیت‌های غیرقانونی فروشندگان انجام گرفت که گوشی‌های هوشمند این برند را به مناطق غیرمجاز قاچاق می‌کنند تا چنین گوشی‌هایی را بفروشند. شیائومی در آن زمان اعلام کرده بود که بخشی از سیاست صادرات آن جلوگیری از دسترسی کاربرانی است که دستگاه را در این مناطق محدود خریداری می‌کنند.

شیائومی گفته است که این بخشی از تحقیقات در حال انجام است تا مشخص شود آیا گوشی‌های هوشمند به مناطق غیر مجاز مانند کوبا، سوریه، سودان و چند کشور دیگر قاچاق شده‌اند یا خیر. این کار به عنوان اقدامی برای مبارزه با قاچاق محسوب می‌شود که هدف آن جلوگیری از فروشندگان تلفن‌های هوشمند شیائومی در این مناطق ممنوعه است.

با این حال، خریدارانی که دستگاه‌های خود را از بازارهای قانونی خریداری کرده‌اند و در کشورهای ممنوعه از آن‌ها استفاده می‌کنند، اکنون هیچ مشکلی برای استفاده از آن ندارند و  مجاز به استفاده از تلفن‌های هوشمند خود هستند. در واقع، در کشوری مانند کوبا که در فهرست کشورهای ممنوعه قرار دارد، گوشی‌های هوشمند شیائومی حداکثر ۱۵ درصد از تلفن‌های هوشمند فعال در این کشور را تشکیل می‌دهد، بنابراین قطع ارتباط و غیر فعال کردن این گوشی‌ها می‌تواند منجر به اختلال در بخش عظیمی از مردم شود.

شیائومی می‌گوید تحقیقات در حال انجام به نتایج قابل توجهی رسیده است، اگرچه جزئیات بیشتری در مورد عمق نتایج بدست آمده ذکر نشده است. تصمیم برای بازگرداندن دسترسی به صاحبان قانونی گوشی‌های هوشمند شیائومی در این بازارها ممکن است یک راه حل بینابین ​​باشد، زیرا سیاست صادرات این شرکت صراحتا استفاده از تلفن‌های هوشمند خود را در خارج از بازارهای قانونی ممنوع کرده است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.