پتنت نشان می دهد که هواوی در حال توسعه گوشی هوشمند میت با صفحه نمایش سه گانه است

هواوی در اوج توسعه تلفن‌های هوشمند قرار داشت و به رتبه دوم تولید گوشی در سطح جهانی رسیده بود و نزدیک به کسب رتبه اول بود که ناگهان تحریم‌های امریکا تمام نقشه‌ها و آرزوهای این شرکت عظیم را بر سرش آوار کرد و  پس از این ممنوعیت ایالات متحده بود که اوضاع این شرکت به هم ریخت. همراه چیکاو باشید.

با این حال، این شرکت چینی تسلیم نشده است و همچنان با ارائه پیشنهادات عالی به شگفتی‌های خود ادامه می‌دهد. اکنون، یک پتنت از هواوی نشان می‌دهد که یک تلفن هوشمند تاشو با نام هواوی میت فولدبل (Huawei Mate foldable)  با صفحه نمایش سه بخشی در حال آماده‌سازی است.

این پتنت در ۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند گذشته) در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)  ثبت شده که دستگاهی را نشان می‌دهد که تا حدودی شبیه به گوشی تاشوی سامسونگ زد فلکس (Samsung  Z Flex) است که ماه گذشته نشان داده شد. در حالی که گوشی تاشوی هواوی میت فولدبل مورد نظر نیز مانند مدل سامسونگ در سه قسمت تا می‌شود، که باتوجه به نمایشگر بزرگی که دارد در رتبه بالا قرار می‌گیرد.

اسناد ۴۱ صفحه‌ای که در ۱۰ سپتامبر منتشر شد همچنین شامل نقشه‌هایی برای دستگاه است که در مجموع هفت قسمت صفحه نمایش را نشان می‌دهد. چهار تا از این ۷ قسمت بزرگ هستند و در واقع ویژگی‌های صفحه نمایش را نشان می‌دهند و ۳ قسمت دیگر مربوط به قسمت‌های لولاهای آن است که به صفحه نمایش اجازه تا شدن را می‌دهند.

سیستم عامل تلفن هوشمند تاشو هواوی میت فولدبل  به شما امکان می‌دهد محتوا در هر یک از سه بخش (یا صفحه نمایش) نمایش داده شود و رابط کاربری هوشمندانه تنظیم می‌شود و بسته به نحوه تا شدن کاربر توسط تلفن، به طور خودکار اندازه‌ی تصویر را برای همان قسمت‌های قابل مشاهده تنظیم می‌کند. سنسورهای مختلف نیز با اندازه گیری دقیق زاویه تا شدن در هر قسمت از صفحه به این مهم کمک می‌کنند. با تا شدن، بخش‌های باریک صفحه نمایش که در کناره‌ها شکل می‌گیرد برای نمایش اطلاعات مختلف مانند زمان، قدرت سیگنال شبکه و میزان باتری و داده‌هایی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طراحی شگفت‌انگیز این دستگاه، موارد متعددی را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند معمولی باز می‌کند. به عنوان مثال، دستگاه را می‌توان روی میز در موقعیت‌های مختلف قرار داد و به شما این امکان را می‌دهد تا محتویات خود را بدون این که لازم باشد که آن را نگه دارید، تماشا کنید.

تلفن هوشمند تاشو با نام هواوی میت فولدبل (Huawei Mate foldable) - چیکاو

گفته می‌شود، این اختراع همچنین در مورد دستگاه دیگری صحبت می‌کند. این یکی به اندازه مواردی که ذکر شد آزمایشی نیست و کاملاً شبیه گوشی هواوی میت ایکس ۲  (Huawei Mate X 2)  است که اوایل امسال عرضه شد. طراحی آن قابل مقایسه با  گوشی‌های سری سامسونگ  Samsung Fold است، به این معنی که تنها یک بار تا می‌شود. با این حال، تفاوت آن با گوشی سامسونگ در این است که صفحه جلویی جداگانه‌ای ندارد.

هنوز مشخص نیست این دستگاه‌ها چه زمانی وارد بازار خواهند شد. اما LetsGoDigital می‌گوید که آن‌ها تنها پس از عرضه گوشی تاشو هواوی منتشر می‌شوند، که می‌تواند در مقایسه با گوشی زد فلیپ ۳ سامسونگ مورد مقایسه قرار گیرد. از همه اینها به راحتی می‌توان فهمید که هواوی در واقع تمرکز خود را بر طرح‌های سامسونگ قرار داده است و قصد بازگشت به رقابت با آن را دارد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.