تراشه های میان رده جدید کوالکام در راه هستند که از نرخ تازه سازی 144 هرتز پشتیبانی می کنند

کوالکام امسال تعداد کمی پردازنده معرفی کرده است، اما طبق گزارش جدید، هنوز پردازنده‌های بیشتری در دست ساخت دارد. این پردازنده‌های جدید در رده متوسط عرضه خواهند شد.

پردازنده‌های جدید شرکت کوالکام با توجه به شماره قطعاتی که توسط Winfuture. de کشف شده، تحت سری اسنپدراگون ۶۰۰ (Snapdragon 600) معرفی خواهند شد. همچنین این احتمال وجود دارد که این تراشه‌ها دارای گونه‌های مختلفی هستند که در زمینه‌ی استفاده در گوشی‌های گیم کاربرد دارند. بنابراین ممکن است نام پسوند G را که کوالکام برای سری اسنپدراگون ۷۰۰ (Snapdragon 700) استفاده می‌کند در سری اسنپدراگون ۶۰۰ نیز اعمال کند. همراه چیکاو باشید.

  • پردازنده کوالکام اس ام ۶۳۷۵ (Qualcomm SM6375)

انتظار می‌رود که پردازنده سری SM6375 در چهار نوع مختلف عرضه شود که همه آن‌ها دارای سرعت کلاک CPU و GPU متفاوت باشند اما پایه یکسانی دارند. هر چهار تراشه دارای ۸ هسته CPU هستند که از چهار هسته طلا و چهار هسته نقره‌ای تشکیل شده است. در زیر پیکربندی‌هایی که مشاهده می‌کنید، مشخصات آن‌ها نیز آورده شده است. گفته می‌شود سرعت کلاک GPU بین ۹۴۰ هرتز و ۹۶۰ هرتز است.

  • ۴ هسته طلا با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز + ۴ هسته نقره با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
  • ۴ هسته طلا با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز + ۴ هسته نقره با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز
  • ۴ هسته طلا با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز + ۴ هسته نقره با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز
  • ۴ هسته طلا با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز + ۴ هسته نقره با فرکانس ۲.۲  گیگاهرتز

پردازنده کوالکام اس ام ۶۳۷۵ (Qualcomm SM6375) - چیکاو

این منبع گزارش می‌دهد که یکی از سیستم عامل‌های توسعه دهنده بر اساس یکی از تراشه‌ها دارای حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است که این گمانه زنی را بیشتر می‌کند که حداقل یکی از پردازنده‌ها دارای پسوند G است. یک حدس افراط گرایانه نیز اعلام می‌کندکه به احتمال زیاد شاهد معرفی از دو تراشه به ترتیب اسنپدراگون ۶۹۵ (Snapdragon 695) و اسنپدراگون ۶۹۵ جی (Snapdragon 695 G) باشیم.

  • تراشه  SM6225 کوالکام

اسنپدراگون SM6225 دومین تراشه‌ای است که این منبع موفق شده است تا ان را کشف کند و انتظار می‌رود تحت عنوان اسنپدراگون ۶۹۰ (Snapdragon 690) با شماره قطعه SM6350 عرضه شود. با این حال، شباهت‌هایی بین این تراشه و اسنپدراگون ۷۶۵ (Snapdragon 765 a.k.a. SM7250) وجود داشته باشد. متاسفانه، جزئیات بیشتری در مورد این پردازنده‌های مرکزی  CPU و و تراشه‌های گرافیکی آن‌ها GPU در دسترس نیست، اگرچه گزارش شده است که  استفاده از این تراشه‌ها در دستگاه های میان‌رده‌ای که دارای مشخصاتی همچون ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع UFS ۲.۲ باشند، امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این ، این دو تراشه اسنپدراگون از ویژگی‌هایی همچون نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و همچنین صفحه نمایش‌هایی با وضوح تصویر حداکثر تا رزولوشن فول اچ دی پلاس را نیز پشتیبانی می‌کنند.

تراشه  SM6225 کوالکام - چیکاو

علاوه بر این، همنین گفته می‌شود که تراشه‌های SM6375 کوالکام و  SM6225 کوالکام توسط شرکت تراشه ساز معروف تایوانی TSMC تولید می‌شوند اما اندازه گره آن‌ها مشخص نیست. همچنین، تراشه‌ها باید امسال عرضه شوند، زیرا گفته می‌شود جزئیات فوق حداقل دو ماه از عمر آن‌ها می‌گذرد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.