کاربران سامسونگ می توانند رم گوشی‌ های خود را به صورت رایگان افزایش دهند

یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند چینی، فناوری افزایش میزان حافظه‌ی رم به دلیل وجود حافظه مجازی است. رم مجازی روشی است که سیستم را قادر می‌سازد تا حافظه ذخیره‌سازی را به حافظه رم تبدیل کند. سامسونگ نیز در حال حاضر تصمیم گرفته تا با استفاده از عملکردفناوری افزایش رم مجازی با نام «رم پلاس» (RAM Plus) در گوشی‌های خود، میزان رم موجود در آن‌ها را افزایش دهد. برای این منظور قصد دارد تا به عنوان اولین گوشی، با به روزرسانی یکی از تلفن‌های هوشمند خود، گلکسی ای ۵۲ اس (Galaxy A52S) افزایش میزان رم را در گوشی‌های خود معرفی کند. به طور مسلم، این شرکت استفاده از این فناوری را به تدریج به سایر گوشی‌های هوشمند خود، به ویژه دستگاه‌های میان رده و سطح ابتدایی، گسترش می‌دهد. همراه چیکاو باشید.

برای این که یک تلفن از فروش خوبی برخوردار شود، لازم است که دستگاه با کیفیت باشد، برند معتبری آن را تولید کرده باشد و دارای عناصر و قابلیت‌های خاصی باشد که بتواند آن را برجسته جلوه دهد. تعداد دوربین‌های زیاد و باکیفیت با میزان مگاپیکسل بالا، بارگذاری بسیار سریع و میزان رم زیاد، ازجمله امکاناتی هستند که در میزان فروش  یک گوشی هوشمند تأثیر بسیار زیادی دارند. اما اگر تلفن همراه با رم کمی به بازار عرضه شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خوب، این مورد در حال حاضر مشکل بسیار بزرگی نیست زیرا یک عملکرد خوب وجود دارد که می‌تواند این کمبود را جبران کند: استفاده از رم مجازی. اکنون استفاده از این فناوری در برندهای مختلف استفاده می‌شود که در حال حاضر، نوبت به سامسونگ رسیده است.

  • کاربران سامسونگ می‌توانند رم مجازی را به صورت رایگان گسترش دهند

استفاده از رم مجازی گرچه مقداری از حافظه‌ی ذخیره سازی ذاخلی گوشی را اشغال می کند اما باعث می‌شود تا سرعت عملکرد گوشی افزایش یابد و فرایند بالا آمدن و شروع به کار تلفن سریع‌تر انجام گیرد. با افزایش میزان رم از طریق ایجاد رم مجازی تلفن همراه می‌تواند فرآیندهای بیشتری را باز نگه دارد که قابلیت‌های پس زمینه و بارگذاری برنامه‌های با وزن معینی مانند بازی‌ها را گسترش می‌دهد.

تاکنون برندهای مختلفی از این فناوری برای افزایش میزان رم گوشی‌های کاربران استفاده کرده‌اند که برخی از این برندها  مانند شیائومی، ریلمی، اوپو، ویوو، ازقبل این گزینه را برای کاربران گوشی‌های خود مهیا کرده‌اند. مطمئناً این عملکرد به اکثر دستگاه‌ها می‌رسد. حتی ممکن است گوگل آن را به عنوان تنظیمات کاربری در سیستم عامل اندروید قرار دهد. این سیستم در سطح توسعه دهنده به آن اجازه انجام چنین کاری را می‌دهد.

کاربران سامسونگ می‌توانند رم مجازی را به صورت رایگان گسترش دهند - چیکاو

همان طور که توسعه دهندگان در SamMobile کشف کردند، سامسونگ رم مجازی مخصوص خود را برای دستگاه‌های گلکسی به نام رم پلاس ایجاد کرده است، این ویژگی افزایش حافظه ناپایدار یا رم فرّار به تازگی در سامسونگ گلکسی A52s  از هند در قالب یک به روزرسانی وارد شده است. به لطف استفاده از رم مجازی، امکان افزایش ۶ گیگابایت رم روی گوشی با ۴ گیگابایت دیگر که از حافظه ذخیره‌سازی ارائه شده است، وجود دارد. این راهی است برای افزایش قابلیت‌های دستگاه که همیشه می‌توان با افزایش سرعت به آن دست پیدا کرد.

رم مجازی به سیستم اجازه می‌دهد تا ظرفیت بیشتری در هنگام اجرای برنامه‌ها در پس زمینه یا بارگذاری آن‌ها در حافظه داشته باشد. اما همه این فرایندها همیشه بسیار کندتر از زمان استفاده از رم واقعی خواهند بود.

 به عبارت دیگر، اگر گوشی شما مثلا ۴ گیگابایت رم داشته باشد و شما ۲ گیگابایت رم مجازی هم به آن اضافه کنید که میزان رم به ۶ گیگابایت برسد، در واقع قدرت و سرعت این ۶ گیگابایت رم از میزان ۴ گیگابایت رم قبلی شما بیشتر است اما نسبت به ۶ گیگابایت رم واقعی از سرعت کمتری برخوردار است.علاوه بر این، استفاده‌ی دائمی از رم مجازی که داده‌ها را به طور مداوم می‌خواند و می‌نویسد می‌تواند عمر حافظه‌ی ذخیره‌سازی تبدیل شده به رم مجازی را کاهش دهد که این مورد نیز یکی دیگر از اشکالات استفاده از رم مجازی است.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. mohammad می گوید

    من رم پلاس رو گوشی قبلیم a02 بود ولی الان a22 فایو جی خریدم رم 8 داخل تنظیمات رم میرم این گزینه توش نیست شاید واسه گوشی های با رم پایین باشه یا دلیلش چیه که نیست؟