سازنده ماشین های الکتریکی چینی XPeng در حال کار بر روی یک ربات اسب سواری برای کودکان است

در سال‌های اخیر، روباتیک به طور پیوسته وارد بازار لوازم الکترونیکی مصرفی شده است. در ماه اوت (مرداد – شهریور)، شیائومی اسباب بازی روباتی خود به نام CyberDog را معرفی کرد و اکنون شرکت Xpeng، که یک شرکت دیگری از چین است، روی یک اسب شاخدار روباتیک سوار بر کودکان کار می‌کند. همراه چیکاو باشید.

ظاهراً سازنده مشهور خودروهای برقی چینی برای تولید این محصول جدید، از مسیر اصلی کسب و کار خود که فعالیت در زمینه خودرو است، خارج می‌شود. ربات جدید Xpeng Unicorn یک ربات چهارپایه است که به شکل اسب در می‌آید اما دارای طراحی تک شاخ است.

 ربات اسب سواری برای کودکان - چیکاو

ساخت این روبات اسباب بازی با تخصص این شرکت که در زمینه  رانندگی خودکار و سایر عملکردهای هوش مصنوعی فعالیت دارد، نه تنها فعالیتی دور از ذهن نیست بلکه کاملاً جور در می‌آید زیرا تخصصی کاری و زمینه فعالیت شرکت به آن کمک می‌کند که رباتی بسازد که می‌تواند در مناطق مختلف حرکت کند ، اشیاء و موانع را تشخیص دهد و همچنین «تعاملات احساسی» را نیز ارائه دهد.

علاوه بر این، ربات جدید همچنین با توجه به برنامه یادگیری عمیق ماشین ساخته می‌شود تا بتواند با کاربران در تعامل بهتر و در عین حال ایمنی و کیفیت خوب را تضمین کند.

 این شرکت همچنین به دنبال جذب افراد بیشتری برای این پروژه از مناطق مختلف چین و حتی ایالات متحده است که در زمینه‌های مختلف مانند اتومبیل، سیستم‌های هوش مصنوعی و سایر بخش‌های فناوری خودرو و هوش مصنوعی فعالیت می کنند یا دارای تجارب مفیدی هستند.

ویژگی های  ربات اسب سواری چینی برای کودکان - چیکاو

با نگاهی به طراحی اسب شاخدار روباتیک، کاملاً مشخص است و می‌توان مشاهده کرد که این ربات که همچون حیوانات چهار پا دارد و شبیه به اسب است اما چهره‌ی  آن به طور خاص برای بهبود تعامل با انسان تغییر شکل داده شده و طوری طراحی شده که بتواند برای کودکان جذاب‌تر باشد تا بهتر بتوانند با آن تعامل برقرار کنند. درباره‌ی دیگر قابلیت‌ها و ویژگی این اسب تک شاخ روباتیک  گفته می‌شود که از تشخیص صدا در کنار تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کند.

تصاویر اولیه از طراحی  ربات اسب سواری برای کودکان - چیکاو

در حال حاضر، این نام تجاری چینی به تازگی از این اسب شاخ رباتیک قابل سوار شدن خبر داده و هنوز جزئیات دقیق‌تری در مورد این محصول فاش نکرده است. متأسفانه، قیمت این ربات نیز در حال حاضر ناشناخته است، اما به راحتی می‌تواند چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار آمریکا هزینه داشته باشد. این می‌تواند سرانجام منجر به روزی شود که این شرکت بسته به نحوه عملکرد آن در بازار نسخه بزرگسال این محصول را نیز عرضه کند، هرچند که این مورد در حال حاضر فقط حدس و گمان است.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.