موتورولا  فناوری شارژ ایر خود را به نمایش گذاشت

شیائومی اولین برند معتبری  بود که فناوری می ایر شارژ (Mi Air Charge) یا شارژ هوایی را در اوایل سال جاری به نمایش گذاشت و به کاربران اجازه داد دستگاه‌های خود را به صورت هوایی شارژ کنند. موتورولا نیز همچنین در ماه می (اردیبهشت – خرداد) ‌به طور مختصر این فناوری شارژ هوایی خود را با نام موتورولا ایر شارژینگ (Motorola Air Charging) معرفی کرد. این شرکت امروز تصمیم گرفت تا این فناوری شارژ هوایی خود را به نمایش بگذارد و درباره آن بیشتر توضیح دهد. همراه چیکاو باشید.

شارژ هوایی موتورولا نیازی به استفاده از کابل‌های شارژ ندارد و محدود به محل قرارگیری منبع تغذیه نیست. به محض ورود کاربر به اتاقی که این دستگاه قرار دارد و فعال است، تلفن هوشمند به طور خودکار شروع به شارژ  شدن می‌کند. این فناوری به خودی خود قادر است ابزارهای موجود در منطقه کار را تشخیص دهد و می‌توان چهار دستگاه را که در فاصله نهایتاً ۳ متری این دستگاه شارژ هوایی قرار داشته باشند، به طور همزمان شارژ کند. ایستگاه اتصال هوایی شامل ۱۶۰۰ آنتن است که می‌تواند چهار دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کند، این موضوع نیز که دستگاه‌ها مسدود شده باشند یا خیر، به آن صورت اهمیت زیادی ندارد. سیگنال ارسالی این دستگاه  قادر است از طریق کاغذ و موانع دیگر عبور کند و اگر به لطف فناوری نظارت بیولوژیکی داخلی، فردی را در منطقه فعال‌سازی خود تشخیص دهد، ایستگاه، شارژ را به صورت خودکار متوقف می‌کند.

شارژ هوایی موتورولا - چیکاو

موتورولا فناوری شارژ ایر خود را به نمایش گذاشت

متأسفانه، موتورولا تصمیم گرفت تا سرعتی را که در آن شارژ ایر انجام می‌شود، محفوظ نگه داشته و اعلام نکند اما خودی‌ها به ما می‌گویند که قدرت آن از ۵ وات تجاوز نمی‌کند، که اگر این مقدار صحیح باشد، باید بگوییم که بسیار کم است. وقتی قدرت شارژ پایین باشد، در نتیجه باعث می‌شود که دستگاه به کندی شارژ شود و تا زمانی که باتری آن به شارژ کامل برسد، مدت زمان زیادی طول می‌کشد، به خصوص اگر ظرفیت باتری نیز بالا باشد و دستگاه فوق از باتری حجیم با ظرفیت ۴۰۰۰ تا  ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره ببرد. بنابراین اثربخشی چنین شارژرهایی خیلی مفید نیست.

موتورولا فناوری شارژ ایر خود را به نمایش گذاشت - چیکاو

از طرف دیگر، حتی ۵ وات نیز کافی است تا دستگاه‌ها در حالت شارژ باقی بمانند، به عنوان مثال، اگر کاربر در روز در دفتر و اتاق باشد، دستگاه وی به مرور شارژ می‌شود و از خاموش شدن آن جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین این شارژ برای شارژ هدفون یا ساعت‌های هوشمند بلوتوث دار کافی است.

انتظار می‌رود موتورولا در آینده برخی ویژگی‌های جدید مانند آنتن‌های چند اندازه، ارتباطات چند دستگاهی و مدولاسیون فرکانس هوشمند AI را اضافه کند. شارژ هوایی موتورولا نیز با پروتکل شارژ بی‌سیم Qi سازگار خواهد بود و راه را برای تجاری شدن فناوری شارژ هوایی هموار می‌کند.

به یاد بیاورید که فناوری شیائومی می ایر شارژ  از پنج آنتن داخلی استفاده می‌کند. دستگاه موقعیت آن را در اتاق تعیین می‌کند. سپس ایر شارژ  آن را با انتقال امواج میلیمتری از طریق ۱۴۴ آنتن داخلی شارژ می‌کند. برای دریافت سیگنال، دستگاه‌های شیائومی مجهز به دو سنسور هستند. یک چراغ برای تعیین موقعیت در اتاق و یک آرایه آنتن برای دریافت امواج و تبدیل آن‌ها.

شارژ هوایی موتورولا با پروتکل شارژ بی‌سیم Qi - چیکاو

شیائومی اعلام کرده که متعهد است این فناوری را بی‌سیم کند. با توجه به توسعه دهندگان، این کار اجازه می‌دهد تا هر دستگاه تا ۵ وات شارژ شود. در عین حال، موانع فیزیکی نیز از اثربخشی آن کم نمی‌کند. این دستگاه تلفن‌های هوشمند، دستبندهای تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند را شارژ می‌کند. شیائومی هنوز تاریخ انتشار هیچ محصولی را که از این فناوری استفاده می‌کند اعلام نکرده است اما سخنگوی این شرکت در گفت و گو با سایت The Verge، اعلام کرد که این دستگاه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ راه اندازی نمی‌شوند.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.