مدیاتک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بزرگترین شرکت تراشه ساز بود

شرکت کانتر پوینت ریسرچ  «Counterpoint Research » (شرکت تجزیه و تحلیل صنعت جهانی) تجزیه و تحلیل سه ماهه خود از بازار تراشه‌های پلتفرم تلفن‌های هوشمند را منتشر کرده است. این سایت، شرکت سازنده‌ی پردازنده‌های برند مدیاتک (Mediatek) را به عنوان برنده بزرگ بین آوریل و ژوئن ۲۰۲۱ (از ۱۲ فروردین تا ۹ تیر ۱۴۰۰) معرفی می‌کند. این منبع اعلام می‌کند که شرکت سازنده‌ی تراشه‌های مدیاتک ۴۳ درصد از کل پردازنده‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند را به فروش رسانده است که این میزان بیش از مقدار تراشه‌ای است که دومین برند تراشه ساز، کوالکام و سومین برند سازنده‌ی پردازنده، اپل موفق شده‌اند به فروش برسانند. همراه چیکاو باشید.

دیل گائی (Dale Gai)، مدیر تحقیقات شرکت کانتر پوینت می‌گوید: شرکت تایوانی مدیاتک بزرگترین سهم فروش تراشه را در بازار دارد، که بیشتر ناشی از «مجموعه رقابتی تراشه‌های ۵جی در بخش پردازنده‌های متوسط و بدون محدودیت در عرضه» است. همچنین از مشکلات کمتری (حداقل در مقایسه با کوالکام با RF IC (مدار مجتمع فرکانس رادیویی)، بازدهی IC مدیریت توان در TSMC، برخوردار بود.  

شرکت کانتر پوینت ریسرچ نتایج  از بازار تراشه‌ها - چیکاو

با این حال، وقتی صحبت از مودم‌ها و به خصوص مودم‌های  ۵جی شد، شرکت سان دیه گو با ۵۵ درصد پیشتاز بود، در حالی که مدیاتک با ۳۰ درصد دوم شد.

تسلط کوالکام در عرضه‌ی باند پایه تلفن‌های هوشمند از سری آیفون ۱۲ اپل ناشی می‌شود. علاوه بر این، برای پردازنده‌های اسنپدراگون سری ۸ و ۴ در بازار گوشی‌های هوشمند نیز تقاضای زیادی وجود دارد و اگر TSMC چنین مشکلی در مورد ظرفیت نداشته باشد، می‌تواند مقدار بسیار بیشتری از آنچه که فعلاً عرضه می‌کند، به فروش برساند.

تراشه 5 جی برای گوشی های هوشمند - چیکاو

کوالکام موفق شد تولید تراشه‌ها را برای اواخر سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ متنوع کند، که در نتیجه باعث می‌شود که پیش بینی و فروش را بهبود ‌بخشد. بزرگترین بازنده در این مسابقه تولید و عرضه‌ی پردازنده در بازار بزرگ تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، بدون تعجب، شرکت «های سیلیکون» HiSilicon است. هواوی به دلیل تحریم‌ قادر به تولید تراشه‌های جدید نیست، بنابراین فقط موجودی انباشته خود را فروخت، و تقریباً چیزی از آن باقی نمانده است. به همین دلیل است که ما گوشی‌های هوشمند هواوی پی ۵۰ (Huawei P 50) را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مدل محدود به شبکه‌ی ارتباطات ۴ جی  مشاهده کردیم که  حتی در آن زمان آن هم با عرضه‌ی محدود انجام شد.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.