سامسونگ 1.3 میلیارد دلار از سهام خودروسازی BYD چین را فروخته است

سامسونگ الکترونیکس به تازگی ۱.۶ درصد از سهام بی وای دی (BYD) چین را فروخته است که ارزش آن حدود ۱.۵ تریلیون وون (تقریبا ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا) است. این حرکت با توجه به تعداد مارک‌های الکترونیکی مصرفی برای توسعه اتومبیل‌های برقی و خودران در حال رقابت است. همراه چیکاو باشید.

بر اساس گزارش KedGlobal، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرده است که سهام باقی مانده آن در این خودروساز چینی تا پایان سه ماهه اول ۰.۳ درصد است. به عبارت دیگر، این شرکت قبلاً در مجموع ۱.۹ درصد سهام داشت که در آن زمان ۱.۷ تریلیون وون ارزش داشت. بزرگترین برند تلفن هوشمند جهان در سال ۲۰۱۶ سهام خود را به منظور تلاش برای تقویت پیوند خود با سازنده خودروهای برقی و باتری چینی خریداری کرده بود.

شرکت سامسونگ - چیکاو

علاوه بر این، این شرکت همچنین قصد داشت تجارت تراشه‌های خودروی خود را نیز تقویت کند. با این وجود، شرکت سامسونگ با فروش سهام خود بسیاری از شرکت‌های دیگر را گیج کرده است، چون غول‌های فناوری مختلف به سمت سرمایه گذاری در بازار خودروهای نسل بعدی حرکت می‌کنند. بنابراین این طور به نظر می‌رسد که سامسونگ با فروش سهام خود به یک مارک معتبر خودرو، به نظر می‌رسد که دارد یک گام جهت مخالف بر‌می‌دارد. به گفته برخی از ناظران و تحلیل‌گران این بازار، با توجه به افزایش و رشد چشمگیر سهام بی‌وای‌دی در چند سال گذشته، شرکت سامسونگ تصمیم گرفت تا در چنین وضعیتی سهام بی‌وای‌دی را به فروش برساند.

اگرچه برخی از صاحب نظران دیگر اظهار داشتند که سامسونگ هیچ دلیل عمده و نیازی برای فروش سهام BYD خود ندارد، زیرا این شرکت در حال حاضر دارای ذخیره نقدی قابل توجهی است که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار آمریکا می‌شود. از سوی دیگر، این شرکت در حال حاضر سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری را برای ساخت کارخانه تراشه جدید نزدیک به کارخانه فعلی خود را در دست بررسی و حتی اقدام دارد که این کارخانه‌ها در آستین تگزاس (Austin, Texas) واقع شده‌اند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.