اپل از مک بوک‌های بازطراحی شده برای افزایش مقبولیت مینی ال‌ای ها در صنعت استفاده می‌کند

بر اساس آخرین یادداشت سرمایه گذار مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، اپل سعی خواهد کرد صنعت را به سمت سرمایه گذاری بیشتر در پنل‌های صفحه نمایش مینی ال‌ای‌دی (miniLED) سوق دهد، نه از طریق آیپد (که اولین دستگاه‌هایی هستند که از این نوع صفحه نمایش جدید برخوردار می‌شوند) بلکه از طریق مک بوک‌های ۱۴ و 16 اینچی آینده‌ی اپل که از این فناوری در ساخت پنل‌های صفحه نمایش آن‌ها استفاده خواهد شد. همراه چیکاو باشید.

در حالی که فروش مک بوک در چند سال گذشته بسیار در حال رکود بوده، مدل‌های جدید (که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر یا نوامبر یعنی شهریور تا آبان معرفی شوند) طوفانی کامل از تغییرات سخت افزاری خوشایند مردم را به پا خواهند کرد، که عرضه و فروش را نسبت به ۱۲ ماه سال گذشته حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

پنل‌های صفحه نمایش مینی ال‌ای‌دی (miniLED) - چیکاو

بخشی از تغییرات شامل نسل بعدی سیلیکون اپل (Apple M1X) می‌شود، اما برخی تغییرات نامطلوبی را که قبلاً انجام شده، برمی‌گرداند که می‌توان به حذف نوار لمسی، بازگشت کابل شارژ (MagSafe) و اضافه کردن یک پورت HDMI مناسب و همچنین کارت خوان SD خواهد بود.

و البته که استفاده از نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی نیز جزو این فهرست به شمار می‌آید. اپل مشغول امضای سفارش با تأمین کنندگان پنل‌های مینی ال‌ای‌دی است، اما اگر بقیه فعالان صنعت تولید و عرضه‌ی لپ‌تاپ از این فناوری استفاده کنند، افزایش تولید باعث می‌شود تا مینی ال‌ای‌دی‌ها هم با کاهش قیمت مواجه شوند، هم به دلیل تولید در تیراژ بسیار بالا هزینه‌ی تولید آن‌ها کاهش یابد و هم این که راحت‌تر و آسان‌تر در دسترس مصرف‌کنندگان و سازندگان دستگاه‌های لپ‌تاپ قرار گیرد. بنابراین کاملاً مشخص است که در صورت وقوع چنین موضوعی این برای اپل یک بازی دوسر برد است.

مک بوک - چیکاو

ما ابتدا شاهد ورود مک بوک‌های پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی اپل (MacBook Pro 14 and 16) خواهیم بود، اما گفته می‌شود که اپل، علاوه بر تولید دو لپ‌تاپ پروی فوق، در حال کار بر روی مک بوک ایر ۱۳ اینچی (MacBook Air 13) با صفحه نمایش مینی ال‌ای‌دی است که به عنوان ارتقاء نسبت به Air فعلی ارائه می‌شود. همچنین گفته می‌شود که این شرکت در حال کار بر روی آیپد پرو ۱۱ (iPad Pro 11) هم با استفاده از فناوری مینی ال‌ای‌دی برای سال آینده است.

مک بوک‌های پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی اپل (MacBook Pro 14 and 16) - چیکاو

این‌ها مک بوک‌هایی هستند که در سال 2022 در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت، اما کو، پیش‌بینی می‌کند که اپل در سال 2023 به سمت فناوری دیگر و جدیدتر یعنی استفاده از پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی (micro-LED) حرکت خواهد کرد. با وجود این که این دو فناوری تقریباً دارای نام‌های مشابه هستند اما پنل‌های مینی ال‌ای‌دی از نوع LCD هایی هستند که دارای بخش‌های زیادی از dimming zones هستند اما میکرو ال‌ای‌دی‌ها براساس اولدها (OLED) توسعه یافته‌اند. پنل‌های اولیه‌ی میکرو ال‌ای‌دی‌ها بسیار گران قیمت خواهند بود، بنابراین فقط در تعداد محدودی از محصولات موجود استفاده خواهند شد.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.