موتورسیکلت الکترونیکی Revolt RV1 به عنوان نسخه مقرون به صرفه RV400 عرضه می شود

از سال 2019 که شرکت Revolt موتورسیکلت برقی RV400 را (همراه با RV300) در بازار عرضه کرد، موتورسیکلت برقی با حمایت گسترده‌ای رو به رو گردید اما همه‌گیری ویروس کرونا بر این صنعت به شدت تأثیر بسیار نامطلوبی گذاشت و باعث شد تا زنجیره‌ی تأمین قطعات با مشکل رو به رو شده و کلاً قطع شود، زیرا دیدار افراد از نزدیک، به خصوص در بازار جهانی با مشکلاتی همراه بود. همراه چیکاو باشید.

یکی از نقاط قوت RV400 سرعت آن در مقایسه با اسکوترهای موجود بود. حداکثر سرعت RV400 85 کیلومتر در ساعت (53 مایل در ساعت) می‌رسد که آن را در بین موتورسیکلت‌های برقی ساخته شده برای استفاده در مسیرهای داخل شهر، در رتبه‌ای ممتاز یا بالاتر قرار می‌دهد. این سرعت تقریباً دو برابر میزان سرعتی است که اسکوترهای الکترونیکی موجود در بازار دارند. حداکثر سرعت اسکوترهای الکتریکی فعلی موجود به حدود ۴۵ کیلومتر بر ساعت (28 مایل در ساعت) می‌رسد. RV400 برد مسافت شهری بسیار مناسبی دارد به طوری که با یک بار شارژ باتری می‌تواند تا حداکثر 156 کیلومتر (97 مایل) را طی کند. تمام تیراژ تولیدی این موتورسیکلت، برخلاف RV300 پس از عرضه به سرعت به فروش رسید.

RV400 - چیکاو

هنوز از تعداد واحدهای RV400 که از سوی شرکت Revolt تولید شده و به فروش رسیده‌اند، هیچ‌گونه آماری در دست نیست و این شرکت نیز در این باره چیزی را اعلام نمی‌کند، اما قرار است، شرکت Revolt به زودی مدل ارزان قیمت‌تری با نام RV 1 را برای خانواده معرفی کند.

 این شرکت  تصمیم دارد با معرفی مدل جدید، تولید مدل RV300 را متوقف کند. در حالی که هند، به عنوان رهبر جهانی در تولید موتورسیکلت به شمار می‌آید و قصد دارد تا همچنان ظرفیت خود را برای موتورسیکلت‌های برقی گسترش دهد، RV1 اولین موتورسیکلت برقی Revolt خواهد بود که در هند تولید می‌شود. این شرکت تولید RV1 را تا ژانویه 2022 (دی ماه ۱۴۰۱) آغاز خواهد کرد. شرکت Revolt تاکنون درباره‌ی جزئیات قیمت RV1 جدید هیچ‌گونه اطلاعاتی را ارائه نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود هزینه آن حدود 75000  روپیه‌ی هند (1008 دلار) باشد.

موتورسیکلت برقی RV400 - چیکاو

تاکنون قطعات مدل‌های RV300 را شرکت Pizza chain Dominos در هند تهیه کرده است. در حال حاضر، Revolt برخی از اجزای موتورسیکلت‌های برقی خود را از چین وارد می‌کند، اما به شدت سیاست کامل کردن تدریجی قطعات داخلی را دنبال می‌کند تا این که قطعات مورد نیاز تا دسامبر 2021 (آذر – دی) به میزان کافی برسد.

صنعت EV (وسایل نقلیه‌ی الکتریکی) در هند همچنان در حال رشد گسترده است و دولت‌های مرکزی و منطقه‌ای مشوق های عظیمی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ارائه می‌دهند. به تازگی، اولین دسته از دوچرخه‌های الکترونیکی ساخت هند در بازار اروپا عرضه شد. باید منتظر ماند و دید آیا تلاش هند میتواند چین را به عنوان رهبر جهانی در بازار خودروهای الکتریکی که دارای دو چرخ هستند (از قبیل موتورسیکلت، اسکوتر، دوچرخه و…) از جایگاه رفیعی که قرار دارد به زیر بکشد یا نه.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.