با طراحی یک سایت حرفه ای به استقبال مشتریان بروید!

آقا ببخشید شما سایت دارین من بتونم بقیه کاراتونو ببینم؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

من وارد سایتتون شدم ولی اصلا منظم نبود، نتونستم چیزی پیدا کنم، منصرف شدم

اگر صاحب کسب کار در دنیای امروزی هستید، حتما با این جملات روبرو شده اید. چه راه حلی برای پاسخ به این سوالات پیشنهاد می کنید؟

شما برای داشتن یک فروشگاه به مواردی نیاز دارید که بدون آن ها نمی توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. مثلا داشتن یک فضا برای راه اندازی فروشگاه، افزودن جنس های مورد نظر به این فضا و نظم دادن به اجناس می تواند جزو نیازهای اولیه برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار باشد.

حال همین مثال را وارد دنیای مجازی کنید. زمانی که قصد راه اندازی یک وب سایت حرفه ای را دارید نیز می بایست برخی از نیازهای اولیه را تامین کنید که بدون آن ها داشتن یک وب سایت ممکن نیست.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به نیازهای بنیادی طراحی سایت حرفه ای بیندازیم که در کیفیت وب سایت شما نقش بسزایی دارند. با رعایت این اصول وب سایت شما در میان هزاران وب سایت دیگر گم نخواهد شد و می توانید با طراحی سایت حرفه ای به استقبال انبوه مشتریان خود بروید.

نکات ویژه در طراحی سایت حرفه ای

تنها داشتن یک وب سایت نمی تواند مشتریان شما را افزایش دهد، بلکه مهم ترین و بهترین راه کار برای جذب و حفظ مشتری، طراحی سایت اختصاصی می باشد. هدف از طراحی سایت حرفه ای، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری (افزایش نرخ تبدیل) و نگهداری مشتری در وب سایت (نرخ پرس) است. رسیدن به این دو هدف در گرو رعایت برخی نکات ویژه است که در ادامه به آن می پردازیم.

مشتری پراکنی با سایت لاکپشتی

رسیدن به هدف دلخواه در کسری از ثانیه خواسته مشتری از وب سایت شماست. زمانی که کاربر برای دیدن وب سایت شما، مجبور به صرف وقت باشد، هیچ بعید نیست که صفحه شما را ببندد و به سراغ یک وب سایت دیگر برود.

در میان تمامی نکات برای داشتن یک سایت حرفه ای، سرعت یک ضرورت مهم می باشد و در همه چیز از نرخ پرش گرفته تا نرخ تبدیل و درآمد شما تاثیر گذار است.

نکته مهم: برای طراحی سایت فروشگاهی از قالب سبک با کمترین کدنویسی استفاده کنید تا تصویر اجناس شما با سرعت بالایی برای کاربر لود شود.

صفحه اصلی سایت را با نقشه ی گنج اشتباه نگیرید

اگر سری به سایت های مختلف بزنید متوجه می شوید که کاربر با ورود به وب سایت دچار سردرگمی می شود و نمی تواند به هدف خود دست پیدا کند. یکی از مهم ترین گزینه ها هنگام طراحی یک سایت، دسترسی آسان به منوها و مسیریابی ساده است. به طور کلی می توان گفت کاربر هر آنچه که لازم دار را باید در کوتاه ترین زمان ممکن بیابد.

در گوشی های تلفن همراه بهم ریخته نباشید

تعداد کاربرانی که با استفاده از گوشی همراه به وب سایت های مختلف مراجعه می کنند روز به روز در حال افزایش است و کمتر کسی از طریق لپ تاب و یا کامپیوتر به وب سایت شما وارد می شود. سایتی موفق است که بر روی تمامی دستگاه ها قابل نمایش باشد و با سایزهای مختلف صفحه نمایش بهم ریخته نشود.

به طور کلی طراحی یک سایت واکنش گرا با رابط کاربری با سئو سایت شما نیز در ارتباط است. در صورتی که وب سایت شما ریسپانسیو نباشد، کاربر به راحتی نمی تواند در سایت جستجو کند و به هدف مورد نظر خود برسد.

صاحب اصلی وب سایت مشتریان شما می باشند

وب سایت برای استفاده کاربر و مشتری طراحی می شود و بدون کاربر علنا وب سایت شما کارایی ندارد. بنابراین در طراحی بخش های مختلف وب سایت خود سلیقه مشتریان خود را در نظر داشته باشید. برای بهبود وب سایت خود می توانید از نظرات مشتریان کمک بگیرید و صفحات دلخواه را بهبود ببخشید.

وب سایت شما دوشنبه بازار نیست!

فرض کنید وارد یک خانه می شوید و دکور خانه مجذوبتان می کند به طوری که شیفته ی ترکیب رنگ و آرایش منظم خانه می شوید. یک وب سایت نیز معرف فروشگاه شماست. اگر ظاهر وب سایت  مجذوبتان کند و طراحی گرافیکی آن را دوست داشته باشید، وقت بیشتری را در آن صرف می کنید.

یک روش مفید برای طراحی سایت ساده استفاده از برجسته سازی است. می توانید بخش های مهم را برجسته کنید و در عین سادگی ابتکاراتی را نیز به کار ببرید.

دنباله رو دیگران نباشید

گاهی مشتریانی که برای طراحی سایت مراجعه می کنند، تاکید دارند که حتما یک وب سایت مشابه دیجی کالا برایشان طراحی شود. نکته مهم این است که طراحی جذاب تنها بخشی از علت موفقیت دیجی کالا بوده است و نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما نیز باشد.

در طراحی سایت خلاق باشید و همیشه یک گزینه منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان داشته باشید تا بتوانید نام خود را در ذهن مخاطبین هک کنید.

در فروش مرموز و سوال برانگیز نباشید

عموما وب سایت هایی که اقدام به فروش یک جنس می کنند می بایست خود را در وب سایت به گونه ای معرفی کنند که مشتری بتواند به صورت مجازی به شما اعتماد کند. صداقت در بیان مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات دارد. داشتن اطلاعات تماس، آدرس،  ایمیل و … می تواند شما را به یک سایت موجه برای خرید تبدیل کند.

با سئو در صدر جدول باشید

یکی از گزینه هایی که می تواند اعتماد کاربران شما را جلب کند، حضور در نتایج برتر گوگل است. تجربه نشان داده است وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند، علاوه بر اینکه بازدید بیشتری دارند، مورد اعتماد کاربران نیز می باشند. سئو به عنوان فاکتوری در بازاریابی آنلاین می تواند به بهبود وضعیت وب سایت شما کمک کند. با استفاده از سئو می توانید با کمترین هزینه به روزهای اوج خود برسید.

نقد و بررسی

اگر قصد دارید در دنیای مجازی موفق شوید و بر تعداد مشتریان خود بیفزایید، اولین قدم داشتن یک وب سایت حرفه ای است. با رعایت نکات اصولی که در این مقاله بیان شد و با همراهی تیم تارینوتک می توانید پله های موفقیت را با سرعت بالاتری طی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.