احراز هویت برای اشتراک گذاری فیلم و سریال در رسانه های کاربر محور الزامی می شود

ساترا اشتراک گذاری فیلم و سریال در رسانه های کاربر محور را منوط به احراز هویت کاربران کرد. همراه چیکاو باشید.

به نقل از روابط عمومی ساترا، در پنجمین جلسه ی کمیسیون تنظیم مقررات رسانه های صوت و فراگیر که با حضور رئیس ساترا، رئیس صداوسیما، رئيس پلیس فتا، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده مجلس شورای اسلامی در تاریخ 18 اسفند ماه تشکیل شد، مصوب شد که اشتراک گذاری فیلم و سریال در رسانه های VSP ( رسانه هایی که کاربر محور هستند)، منوط به احراز هویت کاربر می باشد. بنابراین بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر ( ساترا)، برای جلوگیری از انتشار فیلم های غیر قانونی احراز هویت کاربران الزامی می باشد.

البته هنوز جزئیات چگونگی انجام این دستورالعمل تدوین نشده است و تصمیم گیری درباره این موضوع در جلسه بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ساترا اختصاص می یابد تا بررسی های لازم انجام شود.

به نقل از علی سعد، معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا، این دستورالعمل در خصوص محتوای فیلم و سریال است و شامل تمام فیلم ها و ویدئو های موجود در فضای مجازی نمی شود. وی در توییت خود درباره هدف از این مصوبه دو مورد را ذکر کرد: کنترل نقص مالکیت فکری آثار در پلتفرم های UGC ( محتوا هایی که توسط کاربران تولید شده اند)؛ و همچنین این قانون را خط پایانی برای انتشار محتوا های نمایشی حرفه ای که بی ضابطه هستند در این رسانه ها ( آپارات، نماشا، تماشا و…) دانست.

به نظر می‌رسد که ساترا قصد دارد احراز هویت کاربران در پلتفرم های تماشا، نماشا، آپارات و… از انتشار غیرقانونی فیلم و سریال جلوگیری کند؛ و بتواند به هزینه ی زیادی که برای این پلتفرم ها دارند پایان بخشد. این مصوبه می تواند برای مدیران این پلتفرم ها مفید باشد تا مشکلاتی که برای مدیر آپارات به دلیل رخ داد دیگر تکرار نشود.

با توجه به اینکه کاربران می توانند در رسانه های خارجی محتوا ها و فیلم های خود را به اشتراک بگذارند باید دید که این طرح باعث پیشرفت و تقویت پلتفرم های داخلی می شود یا کاربران را به سمت رسانه های خارجی سوق می‌دهد و ترافیک پلتفرم های داخلی را کم می کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ماهی می گوید

    قانون خوبی هست اگر که درست اجرا بشه