قطع خدمات مربوط به خرید و فروش های ارز های دیجیتال به دستور شاپرک

به دستور شاپرک کلیه پرداخت یار ها موظف به قطع خدمات مربوط به خرید و فروش های ارز های دیجیتال شدند.
به گفته شرکت خدمات پرداخت شاپرک تمامی شرکت های پرداخت یار می بایست خدمات مربوط به خرید و فروش ارز های دیجیتال و ارزرمز ها را قطع کنند. بنابراین تمامی خدمات مربوط به کالا ها و خدماتی که با قوانین جمهوری اسلامی و بانک مرکزی مغایرت داشته باشند لغو خواهد شد و خدمات الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی شد تعلق نخواهد گرفت. شاپرک در لیست شرکت های پرداخت یار از وب سایت هایی که خدمات خرید و فروش ارز های دیجیتال را انجام می دهند به عنوان نمونه ای از همین مشاغل نام برده است.
شاپرک در این نامه ضمن اشاره به قوانین اجرایی پرداخت یار ها افزود: پرداخت‌یار موظف به فعالیت در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت الزامات و دستورالعمل‌های وضع‌شده توسط بانک مرکزی است.
همچنین ضمن اشاره به بند 12-7 از ماده 7، به موضوع های مربوط به الزامات پرداخت یاری پرداخته و گفته است: پرداخت‌یار موظف به اتخاذ تدابیر و تأمین ملزومات فنی لازم جهت نظارت مستمر و هوشمند بر عملکرد پذیرندگان خود می‌باشد و در صورت مواجه با فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا نقض ضوابط شبکه پرداخت توسط پذیرنده، مکلف به قطع خدمت و ارائه گزارش به شرکت شاپرک و دادستانی می‌باشد.
شاپرک علاوه بر وبسایت های خرید و فروش ارز دیجیتال به خدمات خرید و فروش ارزمرز، VPN، وبسایت های قمار اشاره کرده و این موارد را از جمله مصداق هایی برای فعالیت های برخلاف قانون و مقررات جمهوری اسلامی و الزامات بانک مرکزی می داند. همچنین در این نامه ذکر شده است که با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
به این ترتیب خدمات پرداخت یاری برای صرافی ها مشمول این قوان می شود اما هنوز به طور طعی مشخص نیست که منظور سامانه شاپرک از قطع خدمات به معنای قطع کامل خدمات درگاهی و بانکی است یا تنها مربوط به بخش خدمات جانبی مانند تسویه حساب می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. فرهاد می گوید

    کاش جزئیات خبر زود تر مشخص بشه ببینیم دقیقا چه خدماتی قطع میشه