آموزش ایجاد و ساخت اپل آیدی

اپل آیدی یکی از موارد مهم برای کاربران اپل است. کاربران تازه و جدیدی که وارد دنیای اپل شده اند؛  ممکن است در ارتباط با اپل آیدی کمی گیج شده و به طور دقیق ندانند که اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنند. اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد، زیرا ما در این مقاله به نحوه ساخت اپل آیدی اشاره کرده‌ایم و اطلاعات لازم و کافی را درباره آن ارائه داده ایم. همراه چیکاو باشید.

از این رو با ما همراه باشید تا با نحوه ساخت اپل آیدی با گوشی آشنا شده و با ساخت اپل آیدی رایگان، از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت اپل استفاده کنید.

نحوه ساخت اپل  آیدی - چیکاو

 

اپل آیدی حسابی است که به شما امکان می دهد برنامه ها و بازی ها را از App Store بارگیری و نصب کنید.
موسیقی، فیلم و کتاب خریداری کنید، تقویم ها، یادآوری ها و مخاطبین را از طریق iCloud همگام سازی کنید و از FaceTime و iMessages در برنامه های Messages استفاده کنید.

اگرچه داشتن دستگاه اپل بدون داشتن شناسه اپل امکان پذیر است، اما استفاده از اپل آیدی ضروری است. ساخت اپل آیدی بسیار ساده و راحت است و هزینه ای هم ندارد.

در ادامه ما به نحوه ساخت اپل آیدی اشاره کرده ایم. با ادامه مطلب همراه باشید تا با نحوه ساخت اپل آیدی آشنا شده و همچنین اطلاعات بیشتری در ارتباط با اپل آیدی به دست آورید.

 

دلایل ایجاد و نحوه ساخت اپل آیدی

اپل آیدی یک حساب بنیادی است که تمام خدمات دیجیتالی اپل را تأمین می کند. این یک هویت دیجیتالی برای دسترسی به خدمات آنلاین اپل در چندین دستگاه iOS، مانند iPhone ، iPad و Mac رافراهم می کند.

اپل آیدی به شما امکان می دهد از طریق iCloud؛ داده های خود مانند مخاطبین، تقویم ها، نشانک ها، یادآوری ها و… را همگام سازی کنید.

با درست کردن اپل آیدی می توانید برنامه های مختلف و همچنین بازی ها را از فروشگاه های برنامه های iOS و Mac، موسیقی و رسانه از فروشگاه iTunes بارگیری و دانلود کنید. حتی برای خرید محصولات از فروشگاه آنلاین اپل نیز می توانید از اپل آیدی استفاده کنید.

اپل آیدی شما یک حساب واحد است که به عنوان کلید همه این خدمات کار می کند و امکان استفاده از این خدمات را برای شما به راحتی و سادگی فراهم می کند.

وقتی iPhone یا iPad جدیدی خریداری می کنید و آن را تنظیم می کنید، در صورت نداشتن شناسه؛ یک اپل آیدی جدید از شما خواسته می شود. این مرحله اختیاری است، و اگر از آن مرحله صرف نظر کرده اید یا می خواهید یک اپل آیدی تازه در دستگاه iPhone یا iPad خود ایجاد کنید، این مراحل ساده را برای ساخت اپل آیدی دنبال کنید.

دلایل ایجاد و نحوه ساخت اپل آیدی - چیکاو

 

نحوه ساخت اپل آیدی با گوشی آیفن

  • ابتدا روی تنظیمات کلیک کنید و آن را انتخاب کنید.
  • سپس روی متن ” Sign in to your iPhone” در بالا کلیک کنید.
  • روی متن «Don’t have an Apple ID» با رنگ آبی کلیک کنید.
  • اکنون از شما خواسته می شود حساب اپل آیدی را ایجاد کنید. برای این منظور روی Create Apple ID ضربه بزنید و مراحل ایجاد و ساخت اپل آیدی را شروع کنید.
  • تاریخ تولد خود را وارد کنید، سپس نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • می توانید یک آدرس ایمیلی که از قبل داشتید وارد کنید، یا یک آدرس ایمیل iCloud رایگان، مانند [email protected] دریافت کنید.
  • یک رمز ورود جدید وارد کنید و این رمز ورود  یک بار دیگر برای تأیید، وارد کنید.
  • گزینه های امنیتی (Security Questions) را انتخاب کنید و به آنها پاسخ دهید.
  • وقتی صفحه شرایط و ضوابط را مشاهده کردید، روی «eAgre» در پایین سمت راست کلیک کنید.
  • اگر می خواهید داده های موجود در تلفن خود را ادغام کنید و یا آنها را نادیده بگیرید، با استفاده از گزینه Merge انتخاب کنید.
  • iOS از شما می خواهد ویژگی «Find my iPhone» را فعال کنید و توصیه ما این است که این گزینه را فعال کنید.

مراحل ساخت اپل آیدی به پایان رسید و اکنون اپل آیدی شما ایجاد شده است . این اپل آیدی ایجاد شده می تواند برای ورود به سیستم در دستگاه های دیگر نیز استفاده شود.

نحوه ساخت اپل آیدی با گوشی آیفن - چیکاو

 

نحوه ساخت اپل آیدی از طریق فروشگاه App در iPhone یا iPad

اگر از App Store در دستگاه های iPhone یا iPad خود استفاده نکرده اید، پس می توانید برای اولین بار برنامه App Store را برای اپل آیدی جدید خود، مورد استفاده قرار دهید.

iOS از شما درخواست می کند برای خرید یا دانلود برنامه ها از App Store با یک اپل آیدی موجود؛ وارد سیستم شوید، یا می توانید روی گزینه Create New Apple ID ضربه بزنید. با استفاده از این روش می توانید اپل آیدی را بدون کارت اعتباری ایجاد کنید، به طوری که هنگام تنظیم اپل آیدی، روش پرداخت “None” را مشاهده می کنید.

 

در اینجا نحوه ساخت اپل آیدی با استفاده از App Store در iPhone یا iPad را ذکر کرده‌ایم که به شرح زیر است:

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که در حساب iCloud خود هستید.
  • برنامه App Store را اجرا کنید.
  • روی گزینه Create New Apple IDدر پایین صفحه ضربه بزنید.
  • آدرس ایمیل موجود خود را وارد کنید و یک رمز عبور قوی برای حساب جدید خود انتخاب کنید. این جزئیات نام کاربری و رمز ورود اپل آیدی جدید شما خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به درستی وارد کرده اید.
  • سپس، کشورخود را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، شرایط و ضوابط و خط مشی رازداری را بخوانید، سپس بر روی Agree و سپس Next کلیک کنید.
  • نام، روز تولد خود را وارد کنید و انتخاب کنید آیا می خواهید مشترک به روزرسانی های اپل شوید.
  • اکنون، کارت اعتباری و اطلاعات صورتحساب خود را وارد کنید. اگر نمی خواهید روش پرداختی تنظیم کنید، Noneرا انتخاب کنید.
  • شماره تلفن خود را وارد کرده و تأیید کنید.
  • اپل، یک ایمیل تأیید به آدرس ایمیل شما ارسال می کند. هنگام دریافت آن، روی پیوند تأیید در این ایمیل کلیک کنید.
  • اپل آیدی شما اکنون آماده استفاده است.

 

ساخت اپل آيدي با گوشي اندرويد

ممکن است برخی از کاربران تمایل داشته باشند که با گوشی اندروید، یک حساب اپل آیدی ایجاد کنند. برای این منظور می‌توان از گوگل پلی، اپلیکیشن   Apple Music را دانلود کرده و نصب کرد.

ساخت اپل آيدي با گوشي اندرويد - چیکاو

 

تفاوت اپل آیدی با حساب iCloud چیست؟

بسیاری از کاربران اغلب در مورد تفاوت بین اپل آیدی و حساب iCloud گیج می شوند، به خصوص با در نظر گرفتن هر دو نوع حساب های ارائه شده توسط اپل برای iPhone و iPad. برای درک تفاوت اپل آیدی با حساب iCloud، بیایید نگاهی سریع به عملکرد اصلی ارائه شده توسط هر حساب بیندازیم.

 

اپل آیدی چیست؟

به زبان ساده، اپل آیدی هویت دیجیتالی هر کاربر اپل است. اپل آیدی همان چیزی است که به یک کاربر iOS یا Mac اجازه می دهد تا به خدمات اپل دسترسی داشته باشد و از ویژگی های گسترده ارائه شده توسط این شرکت استفاده کند. کاربران با ساخت اپل آیدی از طریق سایت و از طریق گوشی‌های آیفن می‌توانند از این امکانات شرکت اپل استفاده کنند.

اگر موسیقی مورد علاقه خود را از فروشگاه iTunes خریداری می کنید، فیلم های تلویزیونی یا نمایش های تلویزیونی را در Apple TV خود اجاره می کنید، برنامه ها یا بازی های دستگاه های iOS یا Mac خود را خریداری و مشترک می شوید یا از فروشگاه آنلاین Apple خریداری می کنید، باید شناسه Apple داشته باشید. برای این منظور لازم است که ساخت اپل آیدی را انجام دهید.

ساخت اپل آیدی رایگان و آسان است، و ما در این مقاله طریقه ساختن اپل آیدی را در iPhone یا iPad خود را شرح داده ایم. فقط در زمانی که آدرس اپل آیدی خود را فراموش کردید.اصلا نگران نباشید به راحتی می توانید از نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود برای پیدا کردن اپل آیدی خود استفاده کنید.

 

حساب iCloud چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، iCloud سرویس ذخیره سازی، همگام سازی و محاسبات مبتنی بر ابر اپل است. این سرویس ها، داده های شخصی شما را در همه دستگاه های شما همگام سازی می کنند.

اپل مجموعه ای از محصولات تحت عنوان “iCloud” را ارائه می دهد، مانند ایمیل iCloud، سرویسی مانند Gmail که حساب های ایمیل @ icloud.com یا @ me.com ، iCloud Drive ، iCloud Photo Library ، iMessages with Messages in the Cloud را به شما ارائه می دهد و غیره.

برای استفاده از هر یک از این خدمات در iPhone ، iPad یا Mac خود، باید در حساب iCloud ثبت نام کنید.

 

اپل به شما امکان می دهد با استفاده از هر آدرس ایمیل موجود خود از سرویس هایی مانند Gmail ، Yahoo ، Outlook و غیره برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید. به عنوان مثال، آدرس های ایمیل مانند [email protected] یا [email protected] می توانند برای ثبت نام در اپل آیدی استفاده می شود.

اما، هنگام ایجاد یک حساب جدید iCloud، باید آدرس ایمیل جدید و منحصر به فرد خود را از طریق سایت  icloud.com ایجاد کنید.

منبع readdle
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 نظرات
  1. تهرانی زاده می گوید

    با تک تک سلول های بدنم پشیمونم که چرا گوشی آیفون خریدم ??

    1. قناعت پیشه می گوید

      واقعا امکانات آیفون خیلی بهنر از اندروید هست نمیدونم چرا اینجوری میگید ?

    2. حبیبی می گوید

      واقعا گوشی آیفون به درد داخل ایران نمیخوره ?

    3. Poori می گوید

      خیلی معذرت میخوام اما این کمال بی سلیقگی هست
      واقعا گوشی های آیفون عالی و بی‌نظیر هست و با هیچ برندی قابل مقایسه نیست

    4. مر مری می گوید

      این چه حرفیه ه واقعا؟

    5. جواد می گوید

      واقعا نمیتونم درک کنم چرا این صحبت رو می کنید اپل غول فناوری هست همیشه پیشتاز اولین تغییرات هست همیشه همرو غافل گیر میکنه و خیلی هم قوی هست

    6. ریحان می گوید

      از گوشی های آیفون ک داخل ایران نمیشه استفاده کرد ک

  2. اقتدار می گوید

    محصولات iCloud چیا هستن اصلا

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      داخل مقاله به طور کامل توضیح دادیم .

  3. پایخسته می گوید

    اکانت iCloud چیه و چه کاربردی داره؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      iCloud یکی از قابلیت های دیوایس اپل و گوشی های آیفون هست که دارای فضاى ابری برای ذخیره فایل ها را با امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهد . و در صورت نیاز به این فایل ها آن ها را در دسترس قرار می دهد.

  4. رحمان می گوید

    کاربرد اپل آیدی چیه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام رحمان عزیز
      در پاسخ به سوال اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد می توان به طور خلاصه گف : برای استفاده از محصولات سخت افزاری و سرویس‌های نرم افزاری مثل آیفون – iPhone ، آیپد – iPad ، اپل واچ – Apple Watch ، و تمامی کامپیوترهای مک باید اپل آیدی داشته باشید.

  5. Y می گوید

    برای ساخت اپل آیدی چه هزینه ای رو میگیرید؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز ما داخل این مقاله آموزش ساخت اپل آیدی رایگان رو گذاشتیم .

  6. مریم می گوید

    آیا اپل آیدی پولی است؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز ساخت اپل آیدی رایگان است . اما به دلیل تحریم هایی که وجود دارد ساخت اپل آیدی برای کاربران ایرانی کمی دشوار است اما تمام کاربران می توانند با روش هایی که در این مقاله توضیح دادیم به صورت رایگان اپل آیدی بسازند .

  7. ماهرخ می گوید

    سلام درباره ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید هم توضیح بدین. سپاس

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل همین مقاله به طور کامل توضیح دادیم .

  8. علی مرادی می گوید

    آموزش ساخت اپل آیدی از طریق فروشگاه App در iPhone چگونه هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل مقاله به طور کامل درباره آموزش ساختن اپل آیدی توضیح دادیم .

  9. کاظم می گوید

    اپل آیدی فقط برای آیفون 10 هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر دوست عزیز

  10. ایلینا می گوید

    اپل آیدی رایگان هست یا پولی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      رایگان هست .

  11. اعتمادان می گوید

    بسیار عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق باشید .