30 اصطلاحات توییتری که هر کسی باید بدانید

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که برای استفاده از آن، قبل از هر  چیزی لازم است  که با اصطلاحات توییتر کوت آشنا شویم. از این رو این مقاله راهنمای اصطلاحات در توییتر است که  می تواند با توضیح زبان عامیانه توییتر و نحوه توییت زدن به هرکس تازه وارد که قصد دارد از توییتر استفاده کند کمک کند. همراه چیکاو باشید.

 

 آشنایی با اصطلاحات توییتری

  Sign علامت @

این یکی از شناخته شده ترین اصطلاحات توییتر است  یک کد مهم در توییتر می باشد، که برای مراجعه به افراد در توییتر استفاده می شود. این با یک نام کاربری ترکیب شده و در توییت ها قرار می گیرد تا به آن شخص ارجاع داده شود یا برای او پیام عمومی ارسال کند. (مثال: وقتی @ قبل از نام کاربری باشد، به طور خودکار به صفحه نمایه آن کاربر لینک داده می شود.)

 

مسدود کردن یا بلاک کردن-Blocking

انسداد و یا بلاک، از اصطلاحات رایج توییتر است که به معنای جلوگیری از دنبال کردن کسی یا عضویت در توییت های شما می باشد.

 

پیام مستقیم،DM

پیام مستقیم یا همان دایرکت مسیج از جمله دیگر اصطلاحات توییتر است که خیلی  آن را شنیده ایم. این نوع از اصطلاحات رایج در توتییر به معنای  پیام خصوصی است که در توییتر برای شخصی که شما آن  را دنبال می کنید ارسال می شود. در وب سایت توییتر، برای ارسال پیام مستقیم روی منوی “پیام” و سپس “پیام جدید” کلیک کنید.

 

Favorite

یکی از اصطلاحات توییتر است است که به شما امکان می دهد یک توییت را به عنوان گزینه مورد علاقه خود، علامت گذاری کنید تا بعداً به راحتی آن را مشاهده کنید. روی پیوند   Favorite در کنار نماد ستاره در زیر هر توییت کلیک کنید تا آن به لیست علاقه مندی های شما اضافه شود.

 

پیدا کردن افراد- Find People/Who to Follow

چه کسی را دنبال کنید، ” Find People ” عملکردی در توییتر است که اکنون با نام  ” Who to Follow” علامت گذاری شده است که به کاربران کمک می کند دوستان و سایر افراد را برای دنبال کردن پیدا کنند. برای شروع یافتن افراد، در بالای صفحه اصلی توییتر بر روی گزینه چه کسی را دنبال کنید کلیک کنید.

آشنایی با اصطلاحات توییتر - چیکاو

Follower

دنبال کردن شخصی در توییتر به معنای مشترک شدن در توییت ها یا پیام های آنها است. دنبال کننده کسی است که توییت های شخص دیگری را دنبال یا مشترک می شود.

 

نام کاربری user name

user name توییتر نام کاربری است که توسط هر کسی که از توییتر استفاده می کند انتخاب می شود و باید کمتر از 15 حرف داشته باشد. این حالت در هر زمان قابل تغییر است. هر نام  کاربری  توییتر دارای یک URL منحصر به فرد است، نام کاربری  که پس از twitter.com اضافه شده است. مثال: http://twitter.com/username.

 

هشتگ، هشتگ توییتر به موضوع

هشتگ از جمله اصطلاحات رایجتوییتر است  که به کلمه کلیدی یا عبارتی اشاره دارد که قبل از آن نماد # وجود دارد. به عنوان نمونه می توان به #skydivinglessons اشاره کرد. هشتگ ها یکی از اصطلاحات توییتر است برای دسته بندی پیام ها در توییتر استفاده می شوند.

 

لیست ها – Lists

لیست های توییتر مجموعه ای از حساب های توییتر یا نام های کاربری است که هرکسی می تواند ایجاد کند. افراد می توانند با یک کلیک، لیست توییتر را دنبال کنند و جریانی از همه توییت های ارسال شده توسط همه افراد موجود در آن لیست را مشاهده کنند.

 

بیصدا کردن – Mute

دکمه بی صدا کردن توییتر کاری متفاوت اما تا حدی شبیه بلاک  کردن انجام می دهد. به شما اجازه می دهد تا توییت های کاربران خاص را مسدود کنید، در حالی که هنوز قادر به مشاهده پیام های دریافتی از آنها هستید.

 

نمایه

نمایه توییتر از اصلی ترین اصطلاحات توییتر است که منظور از آن  صفحه ای است که اطلاعات مربوط به کاربر خاصی را نمایش می دهد.

 

توییت های تبلیغی

توییت های تبلیغاتی نیز جز اصطلاحات توییتر به حساب می آیند که  پیام های توییتری هستند که شرکت ها یا مشاغل برای تبلیغ آنها هزینه کرده اند تا در بالای نتایج جستجوی توییتر ظاهر شوند.

 

پاسخ،Reply

این نوع از اصطلاحات توییتر  یک توییت مستقیم است که با کلیک کردن بر روی دکمه ” “reply که در یک توییت دیگر ظاهر می شود، ارسال می شود، بنابراین دو توییت را به هم لینک می دهد. توییت های پاسخ دهنده همیشه با  username شروع می شوند.

 

بازتوییت  retweet

به معنای توئیتی است که توسط شخصی در توییتر ارسال یا “ارسال مجدد” شده است، اما در اصل توسط شخص دیگری نوشته و ارسال شده است. retweet  به معنای ارسال توییت شخص دیگری برای  فالوورهای  خود است. بازتوییت یک فعالیت معمول و یکی از اصطلاحات توییتر است و نشان دهنده محبوبیت توییت های منفرد است.

 

کد کوتاه در توییتر

کد کوتاه به یک شماره تلفن 5 رقمی اشاره دارد که افراد از آن برای ارسال و دریافت توییت از طریق پیام کوتاه به تلفن های همراه استفاده می کنند. به عنوان مثال در ایالات متحده کد 40404 است.

 

ubtweet / Subtweeting s

به توئیتی گفته می شود که در مورد یک شخص خاص نوشته شده است، اما در آن هیچ اشاره مستقیمی به آن شخص نشده است. این معمولاً برای دیگران رمزآلود است، اما برای شخص مورد نظر و افرادی که آنها را به خوبی می شناسند قابل درک است.

 

TBT یا Throwback Thursday

یکی دیگر از اصطلاحات توییتر است که در واقع هشتگ محبوب در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی  است. این نوع از اصطلاحات توییتر مخفف Throwback Thursday  که مردم با به اشتراک گذاشتن عکس ها و سایر اطلاعات سال های گذشته از آنها برای یادآوری گذشته استفاده می کنند.

 

Timeline

یک جدول زمانی توییتر لیستی از توییت هایی است که به صورت پویا به روز می شوند، و جدیدترین آنها در بالای صفحه قرار دارد. هر کاربر دارای یک جدول زمانی از توییت های افرادی است که آنها را دنبال می کند، که در صفحه اصلی توییتر آنها ظاهر می شود. لیست توییت هایی که در آنجا ظاهر می شود “جدول زمانی خانه” نامیده می شود.

 

توییت های برتر- Top Tweets

توییت های برتر آنهایی هستند که توییتر بر اساس یک الگوریتم مخفی در هر لحظه محبوب ترین ها می داند. توییتر آنها را به عنوان پیام هایی توصیف می کند که افراد زیادی از طریق بازتوییت ها، پاسخ ها و موارد دیگر با آنها ارتباط برقرار کرده و آنها را به اشتراک می گذارند. توییت های برتر در زیر توییتر toptweets نمایش داده می شوند.

 

Tos – TOS یا شرایط خدمات Twitter

یک سند قانونی است که هر کاربر هنگام ایجاد حساب در Twitter باید آن را بپذیرد. این حقوق و مسئولیت های کاربران در سرویس پیام رسانی اجتماعی را به طور خلاصه بیان می کند.

 

موضوع پرطرفدار Trending Topic

موضوعات پرطرفدار از جمله اصطلاحات توییتر است که اشاره دارد به موضوعاتی  که مردم در مورد آن توییت می کنند و محبوب ترین آنها در هر لحظه تلقی می شود. آنها در سمت راست صفحه اصلی توییتر شما ظاهر می شوند. علاوه بر لیست رسمی “موضوعات پرطرفدار”، بسیاری از ابزارهای جانبی برای ردیابی محبوب ترین کلمات کلیدی و هشتگ ها در توییتر در دسترس هستند.

اصطلاحات رایج در توییتر - رسانه چیکاو

weep – Tweep

در معنای واقعی کلمه به معنای پیرو در توییتر است. همچنین برای اشاره به گروه هایی از افراد که یکدیگر را دنبال می کنند، استفاده می شود. و گاهی اوقات tweep می تواند به یک مبتدی در توییتر مراجعه کند.

 

Tweet

این نوع دیگر از اصطلاحات توییتر به معنای  پیامی است که با ۲۸۰ نویسه یا کمتر در توییتر ارسال می شود که به آن پست یا به روزرسانی نیز می گویند. Tweet  به معنای ارسال یک توییت از طریق Twitter است.

 

Tweet Button

دکمه های   Tweet به عنوان اصطلاحات توییتر به شمار می روند.  دکمه هایی است که می توانید به هر وب سایتی اضافه کنید، که به دیگران امکان می دهد دکمه را کلیک کرده و به طور خودکار یک توییت حاوی پیوند به آن سایت ارسال کنند.

 

Twitterati

اصطلاحی عامیانه برای کاربران محبوب در توییتر است، افرادی که معمولاً گروه زیادی از فالوور خود را دارند و به خوبی شناخته شده اند.

 

Twitosphere

گاهی اوقات    Twittosphere یا حتی Twittersphere نوشته می شود همه افرادی هستند که توییت می کنند.

 

Twitterverse

ترکیبی از توییتر و جهان است. این در کل جهان توییتر شامل همه کاربران، توییت ها و کنوانسیون های فرهنگی آن است.

 

Un-follow یا Unfollow

آنفالو از جمله اصطلاحات توییتر است  که زیاد به کار برده  می شود. لغو پیگیری در توییتر به معنای توقف اشتراک یا دنبال کردن توییت های شخص دیگر است.

 

حساب تایید شده

حساب تایید شده نیز یکی  دیگر از  اصطلاحات توییتر است. این اصطلاح عبارتی است که توییتر برای حساب هایی که هویت مالک آن را تأیید کرده است استفاده می کند؛ این که کاربر همان چیزی است که ادعا می کند. حساب های تایید شده با یک علامت تیک آبی در صفحه نمایه خود علامت گذاری شده اند. بسیاری از آنها به افراد مشهور، سیاستمداران، شخصیت های رسانه ای و مشاغل شناخته شده تعلق دارند.

 

در این مقاله معنای اصطلاحات توییتر نیز بیان شد و توضیح داده شد، تا با توضیح اصطلاحات توییتر،  یادگیری اصطلاحات توییتر برای شما به راحتی صورت بگیرد. اگر سوالات و ابهامی درباره معنای اصطلاحات توییتر در ذهن شما باقی مانده است می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

71 نظرات
  1. شقایقی می گوید

    بعضی از اصطلاحات توییتری شبیه اصطلاحات اینستاگرام هست

  2. مهتاب می گوید

    چگونه بفهمیم چه کسانی توییتر ما را بلاک کرده اند؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      اگر کسی در توییتر شما را بلاک کرده باشد شما نمی توانید دوباره آن کاربر را فالو کنید و توییتر این موضوع را به اطلاع می دهد.

  3. ملوک می گوید

    چقدر توییتر یه جوری هست

  4. آینه می گوید

    مقالتون خیلی عالی هستش اما کاش یک تاریخچه هم از توییتر نوشته بودید. بازم مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز در مقاله ای که مربوط به دیلیت اکانت توییتر هست درباره تاریخچه این برنامه به طور کامل توضیح داده شده است.
      آموزش دیلیت اکانت توییتر

  5. بشکوه می گوید

    ببخشید برای دی اکتیو کردن توییتر داخل این مقاله جیزی ننوشته بودید ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای دی اکتیو کردن اکانت توییتر به مقاله زیر سربزنید.
      آموزش دی اکتیو کردن توییتر

    2. تمدن می گوید

      دی اکتیو کردن توییتر مثل دیلیت اکانت کردنش هست

  6. بوکسر می گوید

    کامل بود متشکرم چیکاو

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم.

  7. Rar می گوید

    برای پیدا کردن افراد و دوستام داخل توییتر باید از چه گزینه ای استفاده کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای پیدا کردن افراد در توییتر از Who to Follow استفاده کنید.

  8. ااا می گوید

    ???

  9. نیما خسروی می گوید

    دی اکتیو کردن توییتر به چه صورت هست؟

    1. چیکاو می گوید
    2. Mersede می گوید

      مگه توییتر رو میشه دی اکتیو کرد؟

  10. شکلات می گوید

    میشه توییتر رو دی اکتیو کرد؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله .
      آموزش دی اکتیو کردن توییتر

  11. شهبازی زاده می گوید

    سلام سرعت گوشی من کم شده و اینکه میترسم ویروسی شده باشه برای استفاده از توییتر و اینستاگرام خیلی دچار مشکل هستم. ممنون میشم بهم بوین از کجا بفههم گوشیم ویروس داره یا هیر و اینکه چجوری سرعت گوشیم رو زیاد کنم؟

  12. عیوبی می گوید

    برای دیلیت اکانت توییتر هم مقاله بنویسید ???

    1. چیکاو می گوید
  13. (: می گوید

    ???

  14. مهرانه می گوید

    سلام با چه دستوری میتونم بدون بلاک کردن توییت یک شخص رو نبینم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      می تونید توییت اون شخص رو mute کنید .

    2. هاجر می گوید

      میتونی میوت کنی. پیامش رو میبینی ولی انگار که اصلا ندیدی ?

  15. ابولقاسم فخری می گوید

    سلام لطفا درباره اصطلاحات اینستاگرام هم بگید خیلی عالی بود توضیحات توییتری که دادین

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله 30 اصطلاحات توییتری برای شما مفید بوده است خوشحالیم .
      اصطلاحات اینستاگرام

  16. چمن ماه می گوید

    سلام. حساب تایید شده توییتر چیست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل مقاله به طور کامل درباره حساب تایید شده توییتر توضیح دادیم .

  17. آذر می گوید

    تس تس (Tos _ tos) داخل توییتر معنیش چیه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      همانطور که در مقاله گفته شد Tos – TOS یا شرایط خدمات Twitter یک سند قانونی است که هر کاربر هنگام ایجاد حساب در Twitter باید آن را بپذیرد.

  18. ساجده می گوید

    سلام ممنونم از معرفی اصطلاحات توییتری. لطفا لیستی از بهترین کانال های تلگرام هم معرفی کنید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله 30 اصطلاحات توییتری برای شما مفید بوده است خوشحالیم .
      برای آشنایی با بهترین کانال های تلگرام به مقاله زیر مراجعه کنید .
      بهترین کانال های تلگرام

  19. لادن می گوید

    سلام لطفا درباره ساختن اپل آیدی هم توضیح بدین

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      به لینک زیر مراجعه کنید .
      آموزش ایجاد و ساخت اپل آیدی

  20. محمدی می گوید

    سلام. Favorite یعنی چه؟ و چه کاربری در توییتر دارد؟

  21. ایروانی می گوید

    سلام ممنون بابت اینکه علاوه بر معنی اصطلاحات توییتری، مفهوم و کاربرد این اصطلاحات رو هم توضیح دادین. لطفا اصطلاحات توییتری بیشتری رو یاد بدین

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم دوست عزیز . حتما در آپدیت های بعدی اصطلاحات توییتری بیشتری را توضیح خواهیم داد .

  22. افشين می گوید

    بسیار عالی و مفید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .

  23. sara می گوید

    خیلین عالی. موفق باشید

  24. گلی می گوید

    سلام. با چه گزینه ای میتونم یک توییت رو اضاف کنم به علاقه مندی هام؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      Favorite یکی از اصطلاحات توییتر است که به شما امکان می دهد یک توییت را به عنوان گزینه مورد علاقه خود، علامت گذاری کنید تا بعداً به راحتی آن را مشاهده کنید. روی پیوند Favorite در کنار نماد ستاره در زیر هر توییت کلیک کنید تا آن به لیست علاقه مندی های شما اضافه شود.

  25. Vahed می گوید

    سلام من به یک کلمه داخل تویینر برخوردم که نمیدونم به چه معنی هست. Twitosphere یعنی چی؟!

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      گاهی اوقات Twittosphere یا حتی Twittersphere نوشته می شود همه افرادی هستند که توییت می کنند.

  26. ملیحه می گوید

    سلام من تازه توییتر نصب کردم. یکم با فضاش ناآشنا بودم اما بعد از خوندن مقاله شما اصطلاحات توییتری رو یاد گرفتم. سپاس و قدردانی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز از اینکه مقاله آموزش اصطلاحات توییتری برای شما مفید بوده است خوشحالیم . موفق و پیروز باشید .

  27. همایون می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      موفق و پیروز باشید .

  28. فریده می گوید

    سلام من نیاز دارم حساب توییتر بسازم. اول اومدم با اصطلاحات توییتر آشنا شدم. الان نیاز به ساختن ایمیل جدید دارم. لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      فریده عزیز برای آموزش ساختن ایمیل جدید به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/07/12/create-email/

  29. مینا حسینی می گوید

    سلام من تازه وارد توییتر شدم. چجوری میتونم افراد جدید رو فالو کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      مینا عزیز، برای فالو کردن افراد در توییتر میبایست از گزینه ” Who to Follow” استفاده کنید که به کاربران کمک می کند دوستان و سایر افراد را برای دنبال کردن پیدا کنند .

  30. آلاله می گوید

    سلام وقتی میگن طرف توییت نوشته یا توییت فلانی یعنی چی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      آلاله عزیز توییت نوع دیگر از اصطلاحات توییتر به معنای پیامی است که با ۲۸۰ نویسه یا کمتر ارسال می شود که به آن پست یا به روزرسانی نیز می گویند. Tweet به معنای ارسال یک توییت از طریق Twitter است.

  31. منیژه صفارزاده می گوید

    سلام لطفا توضیح بدید که اصطلاح آواتار در توییتر فارسی به چه معنی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز آواتار به عکس پروفایل حساب کاربری شما در فضای مچازی گفته میشه .

  32. فولادوند می گوید

    سلام یک نفر داخل توییتر فارسی بهم گفته که DM بدم بهش. این اصطلاح یعنی چی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز DM از اصطلاحات رایج در توتییر به معنای پیام خصوصی است که در توییتر برای شخصی که شما آن را دنبال می کنید ارسال می شود.

  33. ستاره می گوید

    سلام خیلی عالی بود دمتون گرم ??

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .

  34. فری می گوید

    Twitterverse یعنی چی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ترکیبی از توییتر و جهان است. این در کل جهان توییتر شامل همه کاربران، توییت ها و کنوانسیون های فرهنگی آن است.

  35. Y می گوید

    سلام من نام کاربری توییتر دوستم رو میدونم. چجوری باید سرچ بزنم داخل توییتر تا صفحش پیدا بشه واسم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      قبل از آیدی از @ استفاده کنید .

  36. مریم می گوید

    سلام. خیلی خیلی مفید بود. لطفا اصطلاحات اینستاگرام رو هم آموزش بدید.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای آموزش اصطلاحات اینستاگرام به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/07/28/instagram-terms/

  37. احسان حسن زاده می گوید

    سلام جناب پورمحمد. من مفاله شما رو خوندم. کاربردی ترین اصطلاحات توییتر رو آورده بودین. لطفا اصطلاحات بیشتری آموزش بدین. متشکرم.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله آموزش اصطلاحات توییتری برای شما مفید بوده است خوشحالیم .
      در آپدیت های بعدی حتما اصطلاحات جدید اضاف خواهد شد .