راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی

در این قسمت از سایت به ” راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی ” می پردازیم. شاید بهتر باشد برای قبولی کامل در آزمون آیین نامه اصلی به مطالعه بسته طلایی questions-driving-regulations.com/سوالات-آیین-نامه-اصلی/ که شامل سوالات آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی است اقدام کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای قبولی در امتحان عملی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که هنرجویان با بهره گیری از آن ها می توانند در این امتحان قبول شوند. دانستن این راهکارها به متقاضیان کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشند به همین علت ما این مباحث را در ادامه تشریح کرده ایم تا در همان نخستین امتحان عملی نظر افسر را جلب نمایید و سریع تر به گواهینامه دست یابید.

در زیر راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی را شرح داده ایم :

  • استرس روز آزمون را کنترل نمایید.

وجود کمی استرس در آزمون های مختلف کاملا طبیعی است ولی اگر این فشار روحی از حد طبیعی بیشتر شود کاملا مخرب بوده و باعث عدم تمرکز و عملکرد صحیح در روز آزمون می شود به خصوص اگر آزمون از نوع آزمون عملی رانندگی باشد که راننده تازه کار بوده و نیاز به تمرکز و به یاد آوردن مباحثی که یاد گرفته است دارد بنابراین باید با روش های مختلف این استرس مخرب را از خود دور کنید.

منبع بیشتر این استرس ها، عدم تسلط کافی و آشنا نبودن با نحوه برگزاری آزمون عملی است. هر چقدر در کلاس های عملی بیشتر به حرف های مربی خود توجه نمایید و تمرین بیشتری داشته باشید استرس شما هم کمتر خواهد بود. همچنین در روز آزمون زودتر از زمان تعیین شده به محل آزمون بروید تا استرس شما کمتر شود و همینطور هرگز به افکار مخرب اعتنا نکنید و این نکته را در نظر بگیرید که رد شدن به معنا عدم اخذ گواهینامه نیست چرا که در صورت رد شدن مجدد فرصت هایی در اختیار شما قرار می دهند.

  • به نکات ریز رانندگی دقت نمایید.

این نکات برای آزمون گیرنده اهمیت زیادی دارد و عدم توجه هنرجو به این نکات ممکن است موجب رد شدنش شود. از این نکات می توان به تنظیم آینه و صندلی پیش از رانندگی و زدن راهنما زمان حرکت اشاره کرد. به این ترتیب زمان ورود به خودرو، صندلی را در بهترین موقعیت تنظیم کنید به صورتی که پای شما کاملا بر پدال ها مسلط باشد و بعد آینه ها را بررسی نمایید و سپس کمربند را ببندید و با پایین کشیدن ترمز دستی حرکت خود را آغاز نمایید. با رعایت این نکات اولیه شروع خوبی خواهید داشت و نظر افسر را تا حد زیادی جلب خواهید کرد.

  • به نکات اصلی رانندگی دقت نمایید.

عجول نبودن هنگام امتحان عملی موجب موفق شدن هنرجو می شود. اگر در مباحثی نظیر چرخش فرمان، گاز دادن و ترمز کردن شتاب زده عمل کنید عواقب بسیار بدی خواهد داشت و نشان دهنده مسلط نبودن شما به امر رانندگی است.

شما اصلا نیازی به عجله ندارید و اینکه به یاد داشته باشید سرعت عمل بسیار بالا نشان دهنده تسلط شما نیست و کاملا بالعکس این شتاب زدگی از مبتدی بودن نشات می گیرد مثلا وقتی سریع بر ترمز فشار می آورید سرنشینان به یک باره به جلو پرتاب می شوند که این موضوع در هنگام امتحان عملی بسیار ناخوشایند خواهد بود پس رانندگی را با سرعت استاندارد و احتیاط کافی انجام دهید و هرگز شتاب زده عمل نکنید.

یکی دیگر از نکات اصلی رانندگی، فشردن کلاچ به آرامی است. بعضی از افراد به اشتباه با فشار زیاد پای خود را بر روی کلاچ می گذارند یا با فشار زیادی پای خود را از روی آن بر می دارند که این هراسانی بسیار اشتباه است چرا که موجب خاموش شدن خودرو یا به لرزه درآمدن آن شده و قطعا تاثیر منفی بر روی افسر خواهد گذاشت. بنابراین به یاد داشته باشید که کلاچ را به آرامی نگه دارید و همینطور به آرامی آن را رها کنید.

چند مورد دیگر جزء نکات اصلی هستند که بی توجهی به آن ها موجب رد شدن قطعی هنرجو در امتحان عملی می شود. این موارد عبارتند از خاموش نشدن خودرو، دنده عقب طبق قوانین، درگیر نشدن با رانندگان دیگر و آشنا بودن با قوانین تردد در میدان ها برای مثال حق تقدم با خودرویی است که در حال حاضر در میدان قرار دارد نه خودرویی که تازه وارد میدان شده است.

عدم توجه به هر کدام از نکات ذکر شده در بالا زمینه ساز رد شدن هنرجو در آزمون شهری خواهد شد. هنرجویان گرامی مسائلی را که در این قسمت توضیح دادیم به حافظه بسپارید تا مانند برخی افراد این اشتباهات را انجام ندهید و بتوانید در روز امتحان عملی نظر افسر را جلب نمایید.

مرجع: سایت نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی https://questions-driving-regulations.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.