برنامه فایرفاکس و فایرفاکس بتا ؛ دومین مرورگر قدرتمند

رسانه چیکاو – در دنیای تکنولوژی، اینترنت نقش پررنگی را در پیشرفت روز به روز آن ایفا می کند. با رشد روزمره دنیای اینترنت و توسعه آن نیاز به ابزار ها برای استفاده از آن کاملا حس می شود. بسیاری از ما در ابتدا مفهوم اینترنت را با مرورگر ها و موتور های جست و جو درک کردیم که امروزه توانسته اند به بخش جدانشدنی زندگی های ما تبدیل شوند. در این مطلب قصد داریم تا یکی از معروف ترین مرورگر های دنیای وب را به شما معرفی کنیم. با معرفی برنامه فایرفاکس و فایرفاکس بتا همراه چیکاو باشید.

برنامه موزیلا فایرفاکس یک مرورگر وب است که توسط بنیاد موزیلا توسعه پیدا کرده و پیشتبانی می شود. در ابتدا موزیلا فایرفاکس در بین کاربران لینوکس محبوبیت زیادی داشت ولی پس از رفع مشکلات امنیتی کم کم به یکی از پر استفاده ترین مرورگر های دنیای اینترنت تبدیل شد. مرورگر موزیلا فایرفاکس محبوبیت خود را مدیون قابلیت سفارشی سازی و افزون هایش است.

رابط کاربری برنامه موزیلا فایرفاکس اندروید

نام این مرورگر به معنی روباه آتشین است که لوگوی آن به شکل یک روباه است، اما مدیران فایرفاکس اصرار دارند که در حقیقت این یک پاندای سرخ است. در نسخه جدید اندروید برنامه فایرفاکس شاهد سرعت بالای مرورگر هستیم که به مقدار محسوسی رشد کرده است. در نسخه های جدید برنامه رابط کاربری بهبود پیدا کرده است که راحتی کار با آن را بیشتر کرده است. در تب بالایی مرورگر فیلد جست و جو، مدیریت تب ها و بخش تنظیمات دیده می شود. در واقع مهمترین بخش های رابط های کاربری مرورگر ها همین چند بخش سادست چرا که عملکرد آن ها ارائه خدمات وب سایت هاست به همین دلیل باید تا حد ممکن ساده باشند.

برنامه فایرفاکس و فایرفاکس بتا ؛ دومین مرورگر قدرتمند | رسانه چیکاو

از جمله ویژگی هایی که فایرفاکس را به یک مرورگر کامل تبدیل می کند، امکان Private Tab در آن است. کسانی که تا به حال از این ویژگی استفاده نکرده اند و یا از کارایی آن خبر ندارند، باید بدانند که این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا بدون ثبت شدن اطلاعات آن ها نظیر کوکی ها در سایت ها جست و جو کنند. به عنوان مثال اگر شما در کافی نت یا گوشی های دیگران قصد استفاده از مرورگر آن ها را داشتید و قصد داشتید تا اطلاعات خود را وارد سایت کنید، بهتر است از تب Private کنید تا اطلاعات شما در مرورگر دستگاه ذخیره نشود.

برنامه فایرفاکس و فایرفاکس بتا ؛ دومین مرورگر قدرتمند | رسانه چیکاو

فایرفاکس ویژگی هایی زیادی دارد که آن را نسبت به مرورگر های دیگر منحصر به فرد می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به استفاده کمتر از فضای رم نسبت به سایر مرورگر ها حتی گوگل کروم. فایرفاکس امکانی را فراهم کرده است تا از تبلیغات پاپ آپ مزاحم جلوگیری شود که می توانید تنظیمات آن را سفارشی سازی کنید.

مرورگر موزیلا فایرفاکس بتا

فایرفاکس به شما این امکان را می‌دهد تا نسخه‌هایی که به زودی منتشر می‌شوند را آزمایش کنید. در این نسخه شما می‌توانید قابلیت‌هایی را که هنوز همه به آن‌ها دسترسی ندارند اما قبلاً آزمایش شده‌اند را امتحان کنید. در حالی که نسخه‎ی بتا نیز هنوز آزمایشی است اما بیشتر از نایتلی به نسخه‌ای که برای عامه مردم منتشر می‌شود نزدیک‌ است. این نسخه با ثبات‎ترین نسخه‎ی غیررسمی است اما هنوز هم کرش می‌شود و باگ دارد. مانند نایتلی این نسخه نیز اطلاعات را به صورت ناشناس ذخیره می‌کند تا در آینده موزیلا آن‌ها را رفع کند. وقتی که کد بتا کامل شد به نسخه‎ی معمولی منتقل می‌شود تا همه از آن استفاده کنند.

جمع بندی

شکی نیست که مرورگر فایرفاکس جز بهترین مرورگر های دنیای وب است. این برنامه تنها در کافه بازار توانسته یک میلیون دانلود را ثبت کند. به علاوه با امتیاز بیش از 40 عزار نفر توانسته امتیاز 4.3 از 5 را کسب کند. این میزان رضایت نشان از کارایی این برنامه است. شما می توانید آخرین نسخه های مرورگر های فایرفاکس و فایرفاکس بتا را از طریق باکس دانلود زیر دریافت کنید.

فایر فاکس

قیمت: رایگان

سازنده: فست دیکشنری

سیستم عامل: اندروید

حجم: 56 مگابایت

دانلود فایرفاکس نسخه اصلی

دانلود فایرفاکس نسخه بتا

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.