برنامه گوگل ترنسلیت ؛ بزرگترین اپلیکیشن ترجمه در جهان

رسانه چیکاو – برنامه ترجمه گر یا گوگل ترنسلیت از جمله اپلیکیشن های محبوبی برای ترجمه متون، کلمه و جمله است که نه تنها در کشور ایران بلکه در بسیاری از کشور های جهان جز برترین اپلیکیشن های ترجمه است. موتور ترجمه گوگل در حال حاضر توانایی ترجمه به 109 زبان دنیا را دارد و همین امر است که باعث محبوبیت بالای آن شده است. گوگل ترنسلیت علاوه بر بستر موبایل بر روی وب نیز فعال است اما به دلیل کارایی بسیار زیادی که نسخه موبایل آن دارد، داشتن آن برای هر یک از ما ضروری است. در ادامه همراه رسانه چیکاو باشد تا شما را با قابلیت های برنامه گوگل ترنسلیت آشنا کنیم.

 

رابط کاربری

گوگل سعی کرده تا برنامه ترجمه خود را پیچیده نکند. در کل اگر بخواهیم بخش های مهم اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را بررسی کنیم دو باکس نوشتن متن و نمایش ترجمه آن است که می توان به هر زبانی که بخواهید آن را ترجمه کرده و تلفظ صحیح آن را گوش دهید. گرچه هنوز گوگل در بخش تلفظ ها در همه زبان ها تکمیل نشده اما روز به روز شاهد پیشرفت این موتور جست و جو هستیم. ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت
از جمله ویژگی محبوبی که این برنامه دارد، توانایی ترجمه متون از طریق عکس را دارد. شاید به مسافرت خارج از کشور رفته باشد و با زبان آن ها آشنایی نداشته باشد، مشکلی وجود ندارد کافیست از تابلوها عکس بگیرید تا گوگل برای شما ترجمه کنیم. طبیعتا این قابلیت در بسیاری از مکان ها از جمله رستوران ها، تابلو های راهنمایی و .. به کمک شما خواهد آمد اما متاسفانه فعلا امکان خواندن عکسها و تصاویری که به زبان فارسی هستند در گوگل ترنسلیت وجود ندارد ولی زبانهای دیگری مثل عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی،گرجی و … را می‌توانید به فارسی ترجمه کنید. با توسعه روز به روز هوش مصنوعی گوگل به زودی شاهد پشتیبانی از زبان فارسی نیز خواهیم بود.

مترجم گفتاری گوگل راهکاری ستودنی

فرض کنید با شخصی در حال صحبت هستید که زبانش را نمی‌دانید، در این حالت کافیست از این اپلیکیشن بخواهید که صدایی که می شنود را برای شما به فارسی یا هر زبان دیگری ترجمه کرده و مشکل شما برای درک کردن صحبتهای شخص مقابلتان را حل کند. به تازگی گوگل توانسته هوش مصنوعی خود را برای درک جملات و کلمات فارسی نیز ارتقا دهد. با وجودی شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم اما انتظار می رود که به زودی زبان فارسی نیز تکمیل گردد.

برنامه گوگل ترنسلیت ؛ بزرگترین اپلیکیشن ترجمه در جهان | رسانه چیکاو

تشخیص دست خط

یکی قابلیت های دیگر این اپ موبایلی، تشخیص دست خط است. شما می توانید با دست خط خود بنویسید تا در باکس متن گوگل تایپ شود و ترجمه آن را به شما ارائه دهید.

برنامه گوگل ترنسلیت ؛ بزرگترین اپلیکیشن ترجمه در جهان | رسانه چیکاو

سرعت ترجمه و ترجمه آفلاین گوگل ترنسلیت

سرعت ترجمه در گوگل ترنسلیت به حدی است که اصلا شما را منتظر نی گذارد به علاوه گوگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشند نیز بتوانند از خدمات ترجمه نیز بهره ببرند.

برنامه گوگل ترنسلیت ؛ بزرگترین اپلیکیشن ترجمه در جهان | رسانه چیکاو

هوش مصنوعی گوگل بزرگتر از همیشه

با توجه به سرعت رشد گوگل در آینده نه چندان دور شاهد یک مترجم کامل، و فوق پیشرفته خواهیم بود که به راحتی بتواند با دیگران صحبت کند. برنامه گوگل نیز در این راستا در حال پیشرفت است و امیدواریم تا خبر های خوشی را به زودی از سمت گوگل بشنویم. برای دانلود آخرین ورژن برنامه گوگل ترنسلیت میتوانید از باکس زیر اقدام کنیم.

گوگل ترنسلیت

قیمت: رایگان

سازنده: گوگل

سیستم عامل: اندروید

حجم: 25 مگابایت

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.