چگونه سایت و فروشگاه معتبر اینترنتی را تشخیص دهیم؟

رسانه چیکاو – شاید برای شما نیز مانند خیلی های دیگر پیش آمده باشد که محصولی را در فضای مجازی و سایت های دیگر مشاهده کنید که خوشتان بیاید اما تا به حال از سایت و فروشگاهی که محصول را عرضه کرده است خرید نکرده اید و نمی دانید که آیا این وبسایت معتبر است یا خیر؟ با اینکه این روزها اعتماد به خرید اینترنتی بیشتر شده است اما خرید از فروشگاهای تازه تاسیس و تازه به گوش خورده شاید زیاد قابل اعتماد نباشد. در این مقاله همراه رسانه چیکاو باشید تا شما را با روشی هایی آشنا کنیم که بتوانید میزان اعتبار سایت و یا فروشگاه اینترنتی را بسنجید و از فروشگاه معتبر خرید کنید.

روش های تشخیص سایت یا فروشگاه معتبر اینترنتی

بررسی مجوز ها؛ لازمه یک سایت و فروشگاه اینترنتی معتبر

فروشگاه هایی که مجوز های لازم را از سازمان مربوطه دارند طبیعتا یک اطمینان خاطر بیشتری را برای خرید از فروشگاه ایجاد می کنند. اگر شما در خرید خودتان به مشکلی برخوردید چنانچه فروشگاه مربوطه مجوز های لازم را داشته باشد راحت تر می توانید پیگیری کنید. نمونه هایی از این مجوز ها را می توان به نشان اینماد (نماد الکترونیک)، ساماندهی، انجمن کسب و کار های اینترنتی و… که بسته به نوع فعالیت نیاز به اخذ آن ها می باشد.

بررسی رتبه سایت

طبیعتا سایت هایی که از رتبه بهتری برخوردار هستند، یعنی میزان بازدیدکننده های بیشتری را دارند که معمولا این سایت ها معتبر هستند و نمونه ای از آن را می توان به دیجی کالا اشاره کرد که رتبه سوم الکسا ایران را از آن خود کرده است. برای اینکه بتوانید رتبه سایت را بررسی کنید باید افزونه تولبار الکسا را به مرورگر خود اضافه کنید که از طریق این لینک می توانید اقدام به نصب آن کنید. هر چه رتبه به 1 نزدیک تر باشد، وبسایت بازدید کننده بیشتری دارد.

بررسی راه های ارتباطی؛ تماس با فروشگاه و یا سایت

در صورتی که یک سایت اقدام به ارائه راه های ارتباطی و پشتیبانی کند، مانند تماس تلفنی، ایمیل، پشتیبانی آنلاین و… خریدار راحت تر به فروشگاه اعتماد می کند چرا که در صورت نیاز می تواند با مدیریت تماس گرفته و سوال و مشکل خود را مطرح کند.

ظاهر وب سایت؛ سایت و فروشگاه معتبر با ظاهر حرفه ای

شاید شما نیز مانند خیلی ها به ظاهر سایت توجه می کنید. ظاهر وب سایتی که کاربر پسند باشد و کاربر راحت تر بتواند از آن خرید کند، طبیعتا وقت زیادی برای آن صرف شده که اگر قصد مدیر فروش حرفه ای محصولات خود نبوده، می توانست کمتر بر روی ظاهر آن کار کند. البته این مود می تواند یک نظر شخصی باشد چرا که برعکس این موضوع نیز بار ها پیش آمده است اما معمولا سایت هایی که از پشتیبانی خوبی برخوردارند ظاهر کاربر پسندی نیز دارند.

نظر شما چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.