شریت پرطرفدارترین ابزار انتقال فایل؛ نقد و بررسی اپلیکیشن

آیا شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که در گذشته «بلوتوثش کن» کاربردی ترین جمله ای بود که برای به اشتراک گذاری استفاده می کردید؟ بلوتوث در گذشته بیشترین استفاده را برای جایی و اتصال بین دستگاه ها داشت اما پس از روی کار آمدن فناوری Wifi  شاهد کاهش چشمگیری در استفاده از بلوتوث بودیم گرچه هنوز در بسیاری از کار های روزمره بلوتوث نقش اساسی را ایفا می کند. با همین پیشرفت روز به روز دنیای ارتباطات و روی کار آمدن فناوری های جدید تر و سریع تر، اپلیکیشن هایی نیز برای به کارگیری هر چه بیشتر از آن ها توسعه یافته است.  نمونه ای از این اپلیکیشن ها را می توان به شریت یا SHAREit اشاره  کرد که پر طرفدارترین ابزار انتقال فایل ها محسوب می شود. در ادامه ما قصد داریم به معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن SHAREit بپردازیم. همراه چیکاو باشید.

برنامه شریت - SHAREit بهترین ابزار برای انتقال فایل های شما | چیکاو

اپلیکیشن شریت – SHAREit  یک برنامهٔ کاربردی رایگان است که امکان انتقال اطلاعات از یک وسیلهٔ مجهز به وای فای را به یک دستگاه دیگر مجهز به وای فای فراهم می‌کند. کاربران این برنامه می‌توانند از آن جهت انتقال فایل‌ها از جمله عکس، ویدئو، موسیقی، تماس‌ها، برنامه‌های کاربردی و هر نوع فایل دیگری استفاده کنند. این برنامه به صورت رایگان توسط شرکت لنوو ارائه شده و به دستگاه‌های مجهز به ویندوز، ویندوز فون، اندروید و آی او اس اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را به طور مستقیم به کمک شبکه‌های بی‌سیم اد هاک با هم مبادله کنند. این برنامه برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با نام anyshare در چین ارائه شد و اکنون در حدود ۳۹ زبان مختلف در دسترس قرار دارد. در حال حاضر اپلیکیشن SHAREit در بین رقبای خود به بهترین و پرطرفدارترین برنامه تبدیل شده است.

برنامه شریت - SHAREit بهترین ابزار برای انتقال فایل های شما | چیکاو

شاید برایتان خنده دار باشد اما در گذشته نام گذاری بلوتوث دغدغه خیلی ها بود و مدام نام بلوتوث را عوض می کردند. اپلیکیشن شریت نیز برای مجزا سازی دستگاه ها از شما می خواهد تا یک نام و یک آیکن برای یافتن دستگاه خود انتخاب کنید. در هنگام ارسال و یا دریافت فایل برای شناسایی دستگاه مقصد می تواند برای شما مفید واقع شود. رابط کاربری اپلیکیشن SHAREit ساده و روان است اما حجم انبوهی از تبلیغات می تواند کمی شما را عصبی کند. در قسمت بالایی برنامه شریت – SHAREit کادر سرچ ، بخش تنظیمات شریت ، بخش اشتراک گذاری های مختلف و چهار دکمه اصلی دیده می شود که در پایین به شرح هر یک از قسمت ها خواهیم پرداخت.

برنامه شریت - SHAREit بهترین ابزار برای انتقال فایل های شما | چیکاو

آیکن مربعی شکل سمت راست: در این قسمت شما روش های مختلف ارسال فایل را مشاهده می کنید نظیر: اشتراک گذاری گروهی، اشتراک گذاری از طریق وب و ساخت لینک، اشتراک گذاری با کامپیوترو اشتراک گذاری فایل با گوشی های سیستم عامل KaiOS‌

آیکن حساب شریت: با کلیک بر روی این قسمت می توانید وارد بخش تنظیمات برنامه شریت – SHAREit شده و به دلخواه خود تنظیمات را سفارشی سازی کنید.

Local: در این بخش امکان انتخاب فایل ها به صورت دسته بندی عکس، فیلم، موزیک، اپلیکیشن و فایل فراهم شده است که با نوار پایین دسترسی سریعی به بخش ها خواهید داشت. به علاوه در این بخش میزان قابلیت مشاهده میزان فضای باقی مانده و پاکسازی حافظه نیز گنجانده شده است.

Send: برای ارسال فایل ها ابتدا موارد مورد نظر را سلکت کرده و سپس روی گزینه Send کلیک کرده و منتظر یافتن گیرنده باشید. پس از یافتن گیرنده روی دستگاه مورد نظر کلیک می کنید.

Receive: اگر شما گیرنده فایل هستید باید به این بخش مراجعه کرده و منتظر اتصال با فرستنده و دریافت فایل باشید.

Invite: این بخش به دعوت دوستان به دانلود اپلیکیشن و استفاده از آن اختصاص داده شده است.

جمع بندی

اپلیکیشن شریت – SHAREit با وجودی وظیفه ارسال و دریافت فایل را بر عهده دارد اما این روزها بیشتر شاهد یک فروشگاه هستیم تا یک ابزار کاربردی. همچنین مدتی است که کاربران برای ارسال فایل به نسخه های جدید برنامه شریت – SHAREit دچار مشکل هستند و همین عامل سبب شده تا به سمت رقبای این اپلیکیشن حرکت کنند. با این حال اپلیکیشن شریت – SHAREit یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن انتقال آسان فایل هاست که امیدواریم هر چه زود تر برخی از این مشکلات حل شوند.

اپلیکیشن SHAREit

قیمت: رایگان

سازنده: لنوو

سیستم عامل: اندروید

حجم: ۲۰ مگابایت

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.