آموزش فعالسازی رمز اول و دوم یکبار مصرف کارت بانک ملی

چیکاو – طبق ابلاغیه ای که از سمت بانک مرکزی اعلام شد تمامی مردم بایستی رمز یکبار مصرف کارت های بانکی را فعال کنند. مدتی بود که زمانی که به درگاه های پرداخت آنلاین مراجعه می کنیم در قسمت بالای آن پیغامی را مشاهده می کنیم که برای تامین امنیت کارت بانکی و حساب مالی شما رمز یکبار مصرف خود را فعال کنید. حال خبر ها حاکی از آن است که از ابتدای دی ماه طرح فعال سازی دوم یکبار مصرف برای مردم الزامی می شود و همه مردم بایستی رمز دوم یک بار مصرف خود را فعال کنند. گفتنی است که تمامی تراکنش های بانکی اعم از خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید از درگاه و… با رمز دوم یکبار مصرف امکان پذیر است. در ادامه با چیکاو همراه باشید تا نحوه فعال سازی رمز یکبار مصرف اول و دوم کارت های عابر بانک ملی را به شما آموزش دهیم.

فعال سازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق دستگاه های عابر بانک

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف خود بایستی اپلیکیشن 60 را بر روی دستگاه های اندرویدی خود نصب کرده و سپس اپلیکیشن رمزبان بانک ملی از طریق دکمه تعبیه شده در اپلیکیشن 60 نصب کرده و وارد برنامه شوید. حال به دستگاه عابر بانک مراجعه کرده و با انتخاب گزینه عملیات رمز > فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف > وارد کردن شماره، کد 8 رقمی را دریافت کنید. همزمان با دریافت کد 8 رقمی توکنی به شماره شما ارسال می شود که با وارد کردن کد 8 رقمی و توکن در فیلد های قسمت اتصال کارت های اپلیکیشن رمزبان رمز دوم یکبار مصرف شما متصل می شود.

رمز یک بار مصرف کارت عابر بانک ملی | چیکاو

فعال سازی رمز یک بار مصرف بانک ملی از طریق سامانه بام

اگر سامانه بام را فعال دارید می توانید با مراجعه به سامانه بام در نسخه وب رمز یکبار مصرف خود را نیز فعال کنید. برای فعال سازی رمز یک بار مصرف کارت بانک ملی خود مراحل زیر را طی کنید:

ورود به سامانه‌ی بام و انتخاب گزینه فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت > انتخاب شماره کارت > وارد کردن اطلاعات کارت > انتخاب نوع رمز (اول یا دوم) مورد نظر > انتخاب دکمه‌ی دریافت کد

گفتنی است که اپلیکیشن سامانه بام از این قابلیت پشتیبانی نمی کند و برای فعال سازی بایستی به نسخه وب آن مراجعه کنید.

سوالات متداول

فعال سازی رمز دوم بانک ملی از طریق اینترنت چگونه انجام می شود؟

برای دریافت غیر حضوری رمز دوم بانک ملی می توانید از طریق سامانه ام اقدام نمایید.

رمز اول یکبار مصرف چیست؟

براساس قانون جدید بانک‌ها از اول خردادماه ۹۸ رمز دوم ثابت را حذف کرده و رمز یکبارمصرف را با آن جایگزین می کنند. دلیل ایم کار مقابله با برداشت‌های غیرمجاز می باشد.

2.5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مجله تفریحی مخچه می گوید

    واقعا حال کردم دمتون گرم