اپلیکیشن سروش پلاس پیامرسان ایرانی جایگزینی برای شبکه های اجتماعی خارجی

چیکاو – اپلیکیشن سروش محبوب ترین پیامرسان داخلی ایران است که چند سالی است شروع به کار کرده است و قصد دارد به عنوان جایگزینی برای واتساپ و پیام رسان های خارجی ایفای نقش کند. با چیکاو همراه باشید تا اپلیکیشن سروش را مورد بررسی قرار دهیم.

در گذشته مردم تنها از طریق تماس تلفنی با یکدیگر در ارتباط بودند که کم کم با فرهنگ اس ام اس (SMS) آشنا شدند. با فراگیر شدن گوشی های موبایل و توسعه روز به روز تکنولوژی و گوشی های هوشمند در کنار اینترنت شبکه های اجتماعی پدید آمدند که در بستر اینترنت نقش SMS را ایفا می کردند. کم کم هزینه مقرون به صرفه پیام ها در شبکه های اجتماعی نسبت به اس ام اس باعث شد تا جایگزینی مناسب برای آن باشد اما تمام ماجرا این نیست. روز به روز تکنولوژی ارتباط پیشرفت کرد و علاوه بر پیام های ساده کاربران می توانستد عکس ها، فیلم ها و…. را در کنار پیام ها با یکدیگر به اشتراک بگذارند. نا گفته نماند سرعت بالای ارتباط نسبت به اس ام اس در این قضیه بی تاثیر نبوده است. به تدریج شاهد ظهور قابلیت هایی مانند تماس های صوتی و ویدیویی در شبکه های اجتماعی بودیم که سبب می شد تا کاربرد این شبکه های اجتماعی دوچندان شود.

رشد سریع پیامرسان های خارجی سبب شد تا ایرانی ها به فکر بومی سازی این ایده بسیار محبوب بیافتاند. در همین راستا پیامرسان هایی برای رفع نیاز های کاربران و جایگزینی با پیامرسان ها محبوب خارجی  توسعه یافتند که ما در این مطلب قصد داریم تا یکی از بهترین اپلیکیشن ها در این حوزه بررسی کنیم. با چیکاو همراه باشید.

اپلیکیشن سروش پلاس | چیکاو

طراح اپلیکیشن سروش سعی کرده است تا تمامی امکاناتی که در پیامرسان های خارجی مشاهده می شود برای این اپلیکیشن در نظر بگیرد تا کاربر با هیچ کم بودی مواجه نشود. در گذشته اپلیکیشن سروش از رابط کاربری ساده تری برخوردار بود اما پس از منتشر شدن نسخه پلاس این پیامرسان شاهده رابط کاربری به نسبت بهتری بودیم و هنوز جای پیشرفت دارد. طراح از رنگ آبی برای طراحی داخلی اپلیکیشن و تم پیش فرض آن استفاده کرده است. در مقایسه ای که بین پیامرسان های داخلی انجام دادیم اپلیکیشن سروش از سرعت و عملکرد بهتری نسبت به سایرین برخوردار بود و می توان گفت به سرعت پیامرسان خارجی نزدیک است اما در بخش کانال ها و جوین شدن به آن ها کمی سرعت پایین می آید اما به دلیل زمان انتظار اندک شاید این کاهش سرعت حس نشود.

اپلیکیشن سروش پلاس | چیکاو

اگر بخواهیم اپلیکیشن سروش را بررسی کنیم به چهار جز کلی تقسیم می شود که شامل منوی کشویی، گفتگوها، ویترین و تنظیمات می باشد. در منوی کشویی می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز اطلاعات را ویرایش کنید. گزینه های دیگر منوی کشویی شامل ساخت گروه های جدید، کانال جدید، مخاطبین، فروشگاه، قسمت تنظیمات و پشتیبانی می شود که برخی از این گزینه ها تنها در این منو مشاهده می شود.

در قسمت گفتوگو شما می توانید چت های خود را با مخاطبین خود مشاهده و با آنان ارتباط برقرار کنید. در صورتی که قصد تماس صوتی و یا تصویری دارید با وارد شدن به صفحه داخلی مکالماتتان با مخاطب مد نظر می توانید با او ارتباط برقرار کنید.

اپلیکیشن سروش پلاس | چیکاو

کانال هایی که در اپلیکیشن سروش ساخته شده اند موضاعات مختلفی را شامل می شوند که در بخش ویترین می توانید دسته بندی کانال ها را مشاهده کنید و کانال مد نظر را در بین دسته بندی ها پیدا کنید. با کلیک برروی کانال ها می توانید آن ها را دنبال کنید تا در بخش کانال های صفحه گفتگو اضافه شود.

بخش بعدی اپلیکیشن سروش قسمت تنظیمات است که تمامی ویژگی های ظاهری و حریم شخصی را می توانید در آن مدیریت کنید. به علاوه می توانید زبان برنامه را تغییر دهید و صداها را مدیریت کنید. این بخش شامل تنظیمات بیشتری است که برای سفارشی سازی آن ها نیاز به توضیحات خاصی نیست چراکه کارکرد هر بخش قابل فهم است.

اگر کمی با اپلیکیشن کار کنید درمیابید که سروش چیزی از پیامرسان های خارجی کم ندارد و می توان آن را جایگزین شبکه های اجتماعی خارجی کرد. برنامه نویسان تمام سعی خود را کرده ند تا این اپلیکیشن چیزی از رقبای خود کم نداشته باشد. گرچه مشکلات کوچکی در اپلیکیشن دیده می شود با کمی بهبود می تواند جایگزین مناسبی برای پیامرسان های خارجی باشد و نیاز های کاربران را برطرف سازد.

پیامرسان ایرانی سروش

قیمت: رایگان

سازنده: نوآوران هوشمند شریف

سیستم عامل: اندروید

حجم: 27 مگابایت

جهت نقد و بررسی و معرفی اپلیکیشن خود در رسانه چیکاو از این لینک اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 نظرات
  1. دد لاین می گوید

    قطعا هیچ پیامرسان ایرانی جایگزین تلگرام و ….. نخواهد شد
    امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران در تلگرام بی نظیر است

  2. علیرضا می گوید

    سلام
    پیام رسان خوب و پرسرعتی است و نیاز به پیشرفت و حمایت داره
    اول اینکه اگه میخاد با واتساپ رقابت کنه باید قابلیت های اونم داشته باشه مثل داشتن قابلیت وضعیت یا استاتوس
    و اینکه قابلیت حذف اکانت نداره که موجب بی اعتمادی کاربرهاشده

  3. H می گوید

    لطفا قابلیت دلیت اکانت به حالت قبلی بازگردد

  4. فیروز جهانتیغ می گوید

    سلام و خسته نباشید،ممنون از برنامه خوبتون.
    چرا تو برنامه سروش پلاس جستجوی مطالب قدیمی اینقدر مشکل وتقریباً غیر ممکن است اگر امکانش هست مشابه برنامه تلگرام یا موبوگرام اصلاح کنید.

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از کامنت شما متشکرم. ما در این مقاله به معرفی پیامرسان سروش پلاس پرداختیم، ما سازنده این برنامه نیستیم.

  5. بسم الله برآهویی می گوید

    سلام خدائیش اپلیکیشن عالی وخوبی هست وسازندگان این پیام رسان راخدای عزَّوَجل جزای خیرعنایت بفرمایدوهمچنین توفیق روزافزون وسلامتی برای این عزیزان وخانواده محترمشان راازخداوندمنّان آرزومندهستم[????????????????❤❤???☆☆☆☆☆☆☆ ☆]{♡♡♡♡}

    1. محمد پورمحمد می گوید

      ممنون از نظر شما

  6. رضا می گوید

    خدا لعنت کنه باعث و بانی این فضای مجازی رو که نابودمون کرد

  7. علی می گوید

    همش اخطار در حال اتصال میده
    خدایش قطعیش زیاده

  8. علیرضا می گوید

    اجازه ذخیره سازی چیست

  9. سامان می گوید

    من نمیتونم وارد برنام بشم.در قسمت دادن اسم قفل میکنه

    1. محمد پورمحمد می گوید

      پیشنهاد می شود دوباره نصب کنید.

      1. علیرضا می گوید

        اجازه دسترسی چیست

  10. رویا می گوید

    چرا مخاطبین برامون نمیاد

    1. محمد پورمحمد می گوید

      برای مشاهده مخاطبین باید اجازه دسترسی به مخاطبین اپلیکیشن را فعال کنید

  11. زهرا می گوید

    سروش پلاس

  12. شهرام پار می گوید

    چرا نمیتونم وارد بشم

    1. محمد پورمحمد می گوید

      طبق بررسی هایی که ما انجام دادیم برای ورود مشکلی وجود نداشت. در صورتی که نمی توانید وارد شوید حتما اتصال اینترنت را بررسی کنید. طی چند روز گذشته سروش با مشکلاتی مواجه شده است که به گفته تیم سروش این مشکلات رفع شده است.

    2. نیکناز نوروزیان می گوید

      سلام کد تاییده رو نمیدهد چکنم